Kickdown E/S
Kickdown E/S
Missähän vika kun lodjussa on "E" päällä, niin ei vaihda pienempää kiihdyttäessä, mutta "S" asennossa toimii ihan niinkuin pitää? Voiko säätää jostain?
Niinhän sen E:llä pitäiskin jurruttaa isommalla vaihteella, yleensä saa survoa lähes täyskaasulle että lodju armeliaasti vaihtaa pienemmälle, KD-nappi tosin ohittaa tuon E/S-namiskan. Kaasuvivustolta laatikolle lähtevää vaijeria kiristämällä saattaa saada hieman eloa tuohon E-asentoonkin, säätö kannattanee tosin tehdä kytkimen S-asennossa ettei tule liian herkkää.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Kickdown E/S
Noinhan sen kuuluu toimiakin. Tai kyllä siis E:lläkin pitää vaihtaa, jos napin tosiaan polkaisee pohjaan. Jos kaasun vaan lyö lähelle pohjaa, silloin ei vaihda pienempää.Masa06 kirjoitti:Missähän vika kun lodjussa on "E" päällä, niin ei vaihda pienempää kiihdyttäessä, mutta "S" asennossa toimii ihan niinkuin pitää? Voiko säätää jostain?
S=Standard
E=Economy
Eli E:llä suuremmalle vaihdot tapahtuvat aiemmin, ja suuri vaihde pysyy päällä pidempään.
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 02.09.2005 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Kickdown E/S
Niin eikös tuo ole juurikin päinvastoin, että "kyllä siis E:lläkin pitää vaihtaa, jos napin tosiaan polkaisee pohjaan. Jos kaasun vaan lyö lähelle pohjaa, silloin ei vaihda pienempää." S:llähän laatikko vaihtelee pienempää "melkein pohjaan polkaistaessakin".Timo L. kirjoitti:Noinhan sen kuuluu toimiakin. Tai kyllä siis S:lläkin pitää vaihtaa, jos napin tosiaan polkaisee pohjaan. Jos kaasun vaan lyö lähelle pohjaa, silloin ei vaihda pienempää.Masa06 kirjoitti:Missähän vika kun lodjussa on "E" päällä, niin ei vaihda pienempää kiihdyttäessä, mutta "S" asennossa toimii ihan niinkuin pitää? Voiko säätää jostain?
Oiskohan aika mennä nukkumaan...kun uskallan asiantuntijan lausuntoa epäillä

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Painatko kaasun vaan pohjaan? Mutta polje vielä vähän syvemmälle, niin että todellakin tunnet napin napsahtavan alla pohjaan. Se on kickdown, ja silloin laatikon kuuluu vaihtaa pakolla pienemmälle, mielestäni myös E-asennossa.Masa06 kirjoitti:Ei vaan vaihda? Jos ajan vaikka 80km/h, ja polkasen kaasun täysin pohjaan, niin aina vaan mennään nelos vaihteella, taasen jos "S" asennossa tekee saman, niin heittää kolmoselle, taitaa olla säädön paikka jostain?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi