
Tietenkin sellaisia jarrulevyyn kiinniruuvattavia palojakin vois joskus kokeilla, nehän mahdollistaisi tarvittaessa myös pulttijaon muuttamisen...
Oletkos koettanut katsoa noiden ovilokeroiden kiinnitystä, ne osaavat joissain tapauksissa natista enemmänkin ja tietenkin heijastavat hälyä koko ovikoteloon, jolloin sen paikallistaminen on hankalaa. Itsellä eivät oviverhoilut natise, mutta myös toinen, aiemminkin esillä ollut vaihtoehto voisi olla. Siis nämä ovipielet kynnyslistan juuresta saranan alta, sieltä saattaa hinkuttaa ruhtinaallisesti. Omassa pääsin äänestä kylvettämällä kynnyslistan pään silikonilla, mutta on joku joutunut jopa säätämään ovea nitinästä päästäkseen.Pasi M. kirjoitti: Ovipahvitkin tuli vielä kertaalleen irrotettua ärsyttävän nitinän palattua. Löin pullollisen silikoniöljyä pahveihin ja olihan ne hiljaa pari viikkoa. Taas satunnaiset narinat ovat palanneet, tosin entistä vaimeampina. Ens kerralla tarvii vetää vaseliinia litra per ovi.![]()
Onkos noita peilihanikoita vielä tähteellä, muistaakseni kirjoitit niitä löytyvän kaksin kappalein, mutta oliko tuolloin omassasi jo uusittu vai menivätkö molemmat tuossa yllä mainitussa savotassa?Pasi M. kirjoitti: Sähköhommiakin on tullut tehtyä. Vaihdoin peilihanikan uuteen (käytettyyn), koska sen merkkivalo oli sammunut. Samalla vaihdettiin myös velipojan coupen rotteloon tuo samainen sammunut hanikka.
Tässä on juuri se säväys, jonka W126 tarvitsee. Tietyssä kulmassa katsoen vakiosti laitetut renkaat asuvat ehkä aavistuksen turhan syvällä pyöräkoteloissa. Tuo on tasan sopiva parannus, ei liikaa eikä liian vähän. Onnea oivalluksestaPasi M. kirjoitti: Vanteet levittää 11mm enemmän ulospäin verrattuna alkuperäisiin. Juurikin sopiva kompromissi ulkonäön, käytettävyyden ja mukavuuden kannalta.![]()
Puoleen tuntiin varmaan menee puoliammattilaiselta, jos on pelit / vehkeet valmiina ja kiesi nosturilla. Jos samalla aikoo vaihtaa takatukivarsien puslia, niin se on sitten juttu erikseen...Kaapo kirjoitti:Mitäpä arvelet nyt limput vaihtaneena, notta kauanko ammattimieheltä menisi vastaavassa työssä, kun on kalut valmiina ja tuollaisia on vaihdellut toisenkin kerran.
Eiku Saksasta.Kaapo kirjoitti:Paljonkos kelkan limput ja vetopyörästön tuki maksoivat, Motonjetistä vaiko KL:stä?
Mielenkiintoinen kysymys. Perkules kun joskus pääsisi ajamaan alustaltaan aivan priimakuntoista peliä, niin tietäisi, mitä insinöörit Horst, Jürgen ja Günther ovat alunperin ajattavuudella ajaneet takaa. Näissä vanhoissa lullissa on sen verran kulumaa jo siellä ja täällä, että vertailukohtaa tai odotusarvoja on aika vaikea asettaa. Tietäisipä sitten, mitä pitäisi tavoitellaPasi M. kirjoitti:
Kuinkahan perkeleen hyvä tästä tuleekaan ajaa, varsinkin sitten kun vielä saa uudet Bilsteinit / jouset / jousikumit alle...![]()
On sen pakko sitten olla vinossa, kun näkyy kerran kuvissakin. Aika puusilmä tarvii muuten olla, ettei saa tarraa liimattua suoraan ikkunan alalaitaan varsinkin kun hattuhylly ja muut säleet oli tuolloin irti. Onhan tyyppibadgekin vinossa 0,5mm, mutta toiseen suuntaan.raul kirjoitti:Mersuforumin tarra takalasissa on vinossa !!![]()
Ennätys varmaankin ja muutenkin ainutlaatuinen tapaus: tiettävästi ainoa tuoreöljyvoitelulla varustettu MercedesPM kirjoitti: Näiden lisäksi pientä remppaa pajalla:
- moottoriöljyn vaihto + suodatin (60tkm ilman öljynvaihtoa, onkohan virallinen Mersuforumin ennätys?)
Oliko hankala eli lähinnä aikaavievä savotta? Voisi jonkin talvi-illan iloksi tuon omankin nenän tihuutuksen vulkanoida kuntoon, vaikkapa siinä Lentolan pajalla. Oliko kalliit osat?PM kirjoitti: - nokka-akselin stefa, jakokopan ja venttiilikopan tiivari yms. luonnollisesti uusiksi .
Stefa 10€, jakokopan tiivari 7€, venttiilikopan tiiviste 12€. Työn vaativuuteen en ota kantaa, mutta pajalla kului työaikaa 4½ tuntia noiden kaikkien kohtien korjaamiseen, kun kahdelta mieheltä meni pelkästään vesipumpun vaihtoon viitisen tuntia.Kaapo kirjoitti:Oliko kalliit osat?
No omassa laski sieltä 2,5 - 3 litran huitteilta (muistin mukaan) about alle litran tietämiin, neljän vaihtovälin perusteella. Sen verran saa mun puolesta ryypätäkin. Alle ei laske tippaakaan, joten kaikki on "todellista" kulutusta.PM kirjoitti: On kiva nähdä paljon öljynkulutus laskee noiden v-varren kumien ansiosta.
Ennen litra per tonni / puolitoista, jälkeen max. litra per kymppitonni. Tommosta + kuuden litran luokkaa mullakin on mennyt kymppitonnille. Jonkun verran kuitenkin sais olla luonnollista vaihtuvuutta, tosin litra per 5 tonnia riittäis mainiosti.Kaapo kirjoitti:Kuinkas Petrin kupeen kanssa oli ennen / jälkeen?
Samaa tässä uumoilin, kun kiesi kävi leimalla aikaa ennen kumien vaihtoa. Luulisi, notta päästömittari reagoisi jotenkin ylimääräiseen öljynkärventämiseen, mutta niin vaan olivat arvot hyvät.PM kirjoitti: Ihme ettei näkynyt pakokaasuarvoissa kuitenkaan mitään?
PM:n pirssi onkin tuttu, mutta minkä värinen oma kiesisi on? Joskus tulee Juvankadulla vastaan tumman sininen ja sitten keskustassa pyörii tuollainen samainen antrasiitti Selli kuin omanikin tuossa avatarissa. Myös shampanjan väristä selliä näkyy silloin tällöin - joku näistä?arnold kirjoitti:missäs päin tamperetta pörräilet tolla kiesillä. sattuu vaan oleen itellä 126 500 SEL..meinaan vaan,et lapa pystyyn kun tuut vastaanitte kurvailen hallila/hervanta suunnilla..
On tää helppoaarnold kirjoitti:jep. se tumman sininen viis satku,tummat taka valot...