Toin lauantaina mersun


Millaisia asioita kannattaa tarkistaa/huoltaa ennen kuin rupeaa oikeen ajeleen

Automaattivaihteinen johtotähti mustalla nahkasisustalla.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!!!
Hyvältä kuulostaa auto. Ei sillä km-määrälläkään ole niin väliä, tärkeämpää on että auto on ehjä ja hyvin pidetty.Sepi81 kirjoitti: Millaisia asioita kannattaa tarkistaa/huoltaa ennen kuin rupeaa oikeen ajeleen? Öljyt, nesteet, tiivisteet jne.?
Automaattivaihteinen johtotähti mustalla nahkasisustalla.
!
Tarkoitus oli varmaankin että pakkasnesteen vaihto ja lämppärin asennus kannattaa tehdä samalla kertaa.TIMO T T kirjoitti:Mainittu jarrunesteen vaihto, kannattaa suorittaa lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä.
Eipä tuota meikäläisen autoakaa oo suojattu suomessa. Muistelin kans että 124:n ohjekirjassa väitetään että ei tarvita suojausta jälkeenpäinPaHa kirjoitti:just joo...Meisselimies kirjoitti:Ruostesuojaus on nähdäkseni turhaa. Jos on hyvä talli/halli niin kannattaa mielummin sijoittaa sen vuokriin. Koko suojaus on ylimainostettu juttu ja tulos saattaa olla pian päinvastainen kun oli ajateltu.
Ite toin W124 91:sen ja koko pohja on alkuperäisessä "suojassa" (joku ihmeen tasainen kaunis kerros päällä ei kuitenkaan mitään ruostesuojausmassaa) nimenomaan kiellettiin suojaamasta!Perustelua?
Jos meinaa autoaan pitää ja ajella sillä ympärivuotisesti niin suojaus varmasti kannataa...näin teen itse kunhan saan tulevan autoni käsiini.TeroK kirjoitti:Eipä tuota meikäläisen autoakaa oo suojattu suomessa. Muistelin kans että 124:n ohjekirjassa väitetään että ei tarvita suojausta jälkeenpäinPaHa kirjoitti:just joo...Meisselimies kirjoitti:Ruostesuojaus on nähdäkseni turhaa. Jos on hyvä talli/halli niin kannattaa mielummin sijoittaa sen vuokriin. Koko suojaus on ylimainostettu juttu ja tulos saattaa olla pian päinvastainen kun oli ajateltu.
Ite toin W124 91:sen ja koko pohja on alkuperäisessä "suojassa" (joku ihmeen tasainen kaunis kerros päällä ei kuitenkaan mitään ruostesuojausmassaa) nimenomaan kiellettiin suojaamasta!Perustelua?
Lohkolämmitintä ei ainakaan etelän talvessa tartte...kyllä noi maamoottorit kestää nykiä 20 asteesta käyntiinSepi81 kirjoitti: Mistäköhän kannattais hommata lohkolämmitin kun sitä pirua ei tossa ole?
Ootteko nyt aivan tosissanne noiden ruostesuojausjuttujenne kanssa? Onhan ne alkuperäiset massat jo hivenen kovettuneet ja menettäneet ominaisuuksiaan. Entäs kotelot?Petri M. kirjoitti:Lohkolämmitintä ei ainakaan etelän talvessa tartte...kyllä noi maamoottorit kestää nykiä 20 asteesta käyntiinSepi81 kirjoitti: Mistäköhän kannattais hommata lohkolämmitin kun sitä pirua ei tossa ole?![]()
Myöskin ruostesuojaus on turhaa jos autosi on oikeasti ruosteeton etkä aio museoida sitä. 16-vuotiaalla ruosteettomalla saksantuonnilla ajelee ainakin 10 vuotta ennenkuin mistään läpi ruostuu ja aika harvalla sama auto 10 vuotta on
No elä..TeroK kirjoitti: Muistelin kans että 124:n ohjekirjassa väitetään että ei tarvita suojausta jälkeenpäin