W202 1.8 Kansiremontti.?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
[Msa[
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 03.02.2004 23:01
Paikkakunta: Rauma

W202 1.8 Kansiremontti.?

Viesti Kirjoittaja [Msa[ »

Kannentiiviste falskaa pakosarjan puolelta ihan etureunasta. On ilmeisesti moinen tyyppivika.?

Onko kansiremontissa jotain ylitsepääsemätöntä, mitä ei normaaleilla työkaluilla pystyisi tekemään?

Jonkunlaisen ohjeen sain paikalliselta varaosakauppiaalta ajoituksen kohdalleen laittamisesta. Meneekö näin?

Kampiakselin siivapyörä merkkiin 20* kokeilemalla onko ylimmäinen ketju paikallaan nokkaakselit niin että pakonokan nokkapyörän "kolo" nokan jyrkimmän kohdan mukaisesti ja nokkapyörän läpi saa jonkunlaiset "tapit?" nokat lukitaan tapeilla ja nitä ei ilmeisesti saa väärin...? ketjun kiristys on aikalailla epäselvä miten kireällä sen kuuluu olla.

Ja onko nokkapyörän lukitustapit minkälaiset

Kaikki apu tervetullutta. Uskon että foorumilta löytyy moisen homman tehneitä..
Kiitos vastauksista jo etukäteen. Ja pahoittelut vaikealukuisesta tekstistä.

:lol:
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Paikallisista kirjastoista löytyy Alfamerin korjausopasta jossa selostettu kuvin miten kansi puretaan. Lisäksi mukana kaikki kiristysmomentit ja ajoituksen säätö. Suosittelen.... Jos et viitsi omaksi ostaa, ota kopiot....
MB C180 vm -95
Jalsku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:08
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Jalsku »

Aiotko tehdä täydellisen kansi rempan eli venttiilien kunnostus sun muut?
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Re: W202 1.8 Kansiremontti.?

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

[Msa[ kirjoitti:Kannentiiviste falskaa pakosarjan puolelta ihan etureunasta. On ilmeisesti moinen tyyppivika.?...
On "tyyppivika". Minä jouduin kiristämään pultit kun mittarissa oli < 80 t. Helppo homma, kannatta tehdä pois:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=17480
[Msa[
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 03.02.2004 23:01
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja [Msa[ »

kiitoksia vastauksista.

Kai se kannentiiviste on vaan vaihdettava, ja kansi koneistettava...
Autolla ajettu 223tkm näytti olevan muilla mennyt jo paljon aikaisemmassa vaiheessa...
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Tästä tosiaan on tasaisesti aikaajoin ollut tarinaa.
Itsellä alkoi tuossa W124:ssa (sama mosatyyppi M111) vuotamaan 205 tkm. Mulla vain kiristettiin ne pultit (ne ei siis käsittääkseni ole varsinaisia kannen pultteja) eli ei uusittu tiivistettä eikä koneistettu kantta. Seppä sanoi, että se on fifty/sixty korjaantuuko vika kokonaan vai joutuuko myöhemmin tekemään tuon raskaamman kautta, mutta katellaan nyt............. toistaiseksi on menty 10 tkm tällä eikä merkittävää vuotoa ole ollut.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Vastaa Viestiin