nykimis episodi (nyt neuvoja!!)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

nojuu.. pittää lähtee kahtomaan että lähtiskö tuo vielä käyntiin.. perkele ku on isä joka on ollut osallisena mersun auton ostossa niin ämpyttää vaan että "siellä on kaasarissa vettä niin sen takia poksuttelee" eikä usko ollenkaan että sytkäpuolella olisi mitään yms.

jos sytytys on metsässä ja seokset perseellään, voiko silloin mitään rikkoutua? että voin laukoa silkkoja faktoja isä ukolle, ettei tuo ole enään mikään lada.. :twisted: :roll:
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

noo.. oli vika missä oli. käyntiin se sieltä pusikosta lähti. kettu että oli työmää tulla kottiin, kun eivät ole vaivautuneet auraamaan talvella noita ja nyt on +3 astetta niin sielläkun on 20 senttiä sohjoa niin kahdesti piti penkasta työntää pois :evil: :x

en tiedä.. tällähetkellä ei ole edes rahaa pajalle viedä, eikä saa sponssausta ukoltakaan kun "siinä ei ole mitään vikaa" :cry:

en jaksa.. taitaa tulla kahen viikon tauko autolla ajamiseen ja ootella että sohjot sulaa ja tuo paska ruostuu pihalle hiekaksi.. :cry:
2.3 l
hiltuvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 11.01.2006 15:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hiltuvi »

otetaan miika joku päivä neuvoa antavat asennusoluet ja säretään se lopullisesti,vai mitä ?
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

niin pitäs tehä :lol: :lol:


ketuttaa kyllä tosissaan......................................... eikun tienaamaan että pääsee taas työntämään rahat tuohon paskakasaan. kettu kohta olisin näillä rahoilla saanu jo cossun :x
2.3 l
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Masentaakseni tai piristääkseni voin kertoa että mulla on nafta väyrysen kanssa
tehty jo lähes kaikki temput juuri samanlaisen vian takia. Rahaa palanu jo pitkälti toista tonnia mutta vika edelleen vaivaa. Ei taida päästä eroon edes rahalla.
Lähes kaikki mekaanin puoli on jo avattu ja tarkistettu.
Alkaa syömään kans miestä oikeen rotan lailla.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

capriceman kirjoitti:Virranjakajan kansi + pyörijä>>tarkista niiden kunto.
Luin koko ketjun nopeasti läpi ja totesin, että ei ne pojat kuuntele asiantuntijan sanoja.
Tehdään vaikka millasia säätöjä ja aiheutetaan autoon lisää ongelmia kun vika on varmasti juuri tuossa Capricemanin vinkissä. Itsellä on ollut eräällä reissulla sama ongelma ja kun pääsin perille niin soitin eräälle Vehon kurulle ja hän vahvisti, että epäilykseni olivat oikeita.
Siis virranjakajan kannen kontaktit ei saa olla vihreän hapettuman peitossa ( on lasiin verrattava eriste ) vaan ne on puhdistettava kirkkaiksi ja tulpanjohdot pitää tarkistaa tulpanhatun ja johdon välisestä liitoksesta. Hatun resistanssi on 1k ohmi, jos on ääreton on vastus poikki. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Löytyiskö nafta vehkeelle mitään hyvää vinkkiä kans.
Siinä kun on noi jäykät tulpanjohdot. :D
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

hei tää on meikän topicci! no ei vais :wink: :wink:

tota no jos mää sitte hiveltelisin virranjakajan sen kopan ne "nutikat" jotka on siellä kannessa ja pyörijän samalla. onko siellä sitten muuta mitä pittää tarkistaa?
2.3 l
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Uusi tulpann johdot
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

on uusittu jo kertaalleen... :roll:
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

no nyt hinkkailin tuossa virranjakajan kannen nutikat ja pyörittäjän "nutikkaa" kirkkaaksi. en kerinnyt testaamaan, mutta toivottavasti oli apua
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

noniin. taas kerran.

ohjaus tehostin. onko vaikea vaihtaa? entä kuinka kallis? eilen kun ajoin, iski sama vika taas. alkoi nykiä ja meinasi tukehtua --> sammua. nytkiminen on varsin yleistä KÄÄNTÄESSÄ! voiko ohjaus tehostin jarruttaa sitten niin paljon, että koneeseen kohdistuu kova vääntö ja jokin automatiikka syöttää lisää ruokaa ettei pääse sammumaan?
2.3 l
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Migself kirjoitti:ohjaus tehostin. onko vaikea vaihtaa? entä kuinka kallis? eilen kun ajoin, iski sama vika taas. alkoi nykiä ja meinasi tukehtua --> sammua. nytkiminen on varsin yleistä KÄÄNTÄESSÄ! voiko ohjaus tehostin jarruttaa sitten niin paljon, että koneeseen kohdistuu kova vääntö ja jokin automatiikka syöttää lisää ruokaa ettei pääse sammumaan?
Onko vika varmasti tehostajassa? Joskus on isot pojat kertoneet, että jos alapallo on oikein jäykkä, niin silloin tehostaja joutuu tosi koville. Pysytkö kokeilemaan renkaiden kääntämistä ilman tehostinta (esim. etupää ilmassa)?

Tämä vastaus on sitten generoitu Stetson-Harrison -menetelmällä. :D

t.
Risto
E500 – 211.070
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mitenkä sen rungon ja moottorin välinen maadoitus. Sytytyspuolan vieressä oli muistaakseni maadoitus, mites on sen kunto.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

eiku niin perkele... eipä se kyllä paikallaan ollessa oo milläänlailla jäykkä.. :?
mutta ajaessa välillä tuntuu, että jäykkyys vaihtelee kuin henry saaren munassa..
välillä on tosi löysä ja leppoisa käännettävä että yhellä kädellä on ilo työstää, mutta välistä tuntuu että ku 53 vuotisella zetorilla ajelis..


onko tosiaan että jos menee meno jäykäksi niin sitten alkaa automatiikka syöttämään ruokaa kehiin?
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

tuohon on juuri ennen minun ostamistani vaihdettu oikean puolen alapallo.. ei vasenta.... :o
2.3 l
hiltuvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 11.01.2006 15:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hiltuvi »

ootko kahtonu että on tehostajassa öljyä ? en tiedä vaikuttaako, mutta helppo ensin tarkistaa se.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

mistä se vilkuillaan? mitä öljyä tehostajaan voi työntää?
2.3 l
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Migself kirjoitti:mistä se vilkuillaan? mitä öljyä tehostajaan voi työntää?
Tehostajaan tulee ihan automaattilootan öljyä (ATF)
Säiliön pitäisi olla siinä pumpun yläpuolella.
En tiiä miten se on toteutettu 190:ssä.
Todennäköisesti kuskin puolella moottorin kyljessä.
Siinä on pyöree kansilevy jonka keskellä pitäisi olla yksi mutteri tai joku muu vastaava.
Se irti ja kansi pois ja sit näät että onko siellä öljyä vai ei.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

En voi millään uskoa että ohjaus tehostimella ois mitään tekoo käynti ongelmien kanssa 8) .Ei sitten millään.
Sitten on pakko uskoa jos nykimiset tapahtuu käääntäessä auton ollessa paikallaan,mutta jos ne ajossa vasta tapahtuu....niin mietitään lisää :wink:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

niin... totta tosiaan :D mutta kyllä se olevinaan "rätkii" hieman, kun kääntää paikalla tappiin, kierrokset laskee, ja kun antaa kaasua nopeesti, rykäsee silleen.

löysin semmosen kumi lörttänän, joka oletettavasti on joku.. mikälie. sitä en ainakaan saanu auki. nooh.. kahtelen huomenna että löydänkö sitä tehostajan öljy nutikkaa mistään :lol:

paljonkohan mahdollisesti maksaa sytkän säätäminen ja seoksen säätö?

summittainen arvio, että kauanko/paljonko menee aikaa --> rahaa.
2.3 l
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Jos se säiliö on tyhjä niin voipi hyvinkin toimia tolleen kun jarruttaa moottorin pyörimistä.
Tässä säiliö, tosin eri mersusta, mutta tämän näköinen.
Kuva
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

joo oli se se sama mölkyrä. varmaan aikojen alussa viimiks käytetty auki. sain sen kuiteski aukenemaan ja täynnä oli oljua.
2.3 l
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Migself kirjoitti:joo oli se se sama mölkyrä. varmaan aikojen alussa viimiks käytetty auki. sain sen kuiteski aukenemaan ja täynnä oli oljua.
Kannattas nekin joskus vaihtaa.
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Pakko kysyä, että oliko jarrutehostajalla ja ohjautehostajalla jonkinlainen kytkös alipaine järjästelmään. :oops:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tehostimesta luulisin että ei.
Mutta jarrutehostin on kyllä kytketty imusarjaan ja sieltä saa sen tarvittavan alipaineen.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Juu totta että tappiin asti käännettäessä pikkasen kierrokset notkahtaa,normaalia se on.
Sytkän säätö ja pakokaasu testi säätöineen jää ainaskin pirkanmaalla päin 20-30 euron tienoille ja "pitäis" kestää semmonen 15 minuuttia max.
Tai käy ostaan ajotuslamppu.maksaa vähän reilun kympin ja saa säädellä sytkää vaikka joka päivä :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

helvetti.. kävin paikallisessa liikkeessä kysymässä että "paljo otat jos säädät sytkän uusiks ja säädät ruiskun/seokset kohdilleen?" sano vaan ettei se vika sytytyksessä ole jos sitä ei ole muutettu.. noh. en minä tiijjä. sano että tuo tänne niin hän kahtoo vian kuntoon. on nimittäin semmonen ukko että ainakin löytää vian, mutta mutta... köyhä opiskelija kun olen niin pelkään kuollakseni sitä 500€ laskua :cry:

jospa tuo "suostuisi" pelkästään kahtomaan seokset ja sytytyksen.. :? :(
2.3 l
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Onks puola ja polttoainesuodatin vaihdettu?
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

noup. missä tuolla on polttoaine suodatin? jossain.. vaikeassa paikassa.. veikkaan.. :roll:
2.3 l
Vastaa Viestiin