nykimis episodi (nyt neuvoja!!)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Molemmat ensimmäisenä vaihtoon, ei maksa motonetissa paljon mitään. Suodatin lienee taka-akselin lähellä.

En o lukenu mitä kaikkee ehdoteltu, mutta kuulosta että seos menis laihalle. Tarkista crc kanssa ettei imusarjan tiivisteet vuoda. Tarkista myös moottorin johtosarja, haulla löytynee lisää vika kohteita.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

puolako ei maksa :shock:
2.3 l
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Migself kirjoitti:noup. missä tuolla on polttoaine suodatin? jossain.. vaikeassa paikassa.. veikkaan.. :roll:
Veikkaisin että suodattimen vaihdollakaan ei pääse eroon siitä nykimisestä.
Mutta ei se pahitetta ole vaihtaa!!
Avatar
Korpi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.01.2006 13:39
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja Korpi »

mulla nykiminen loppu siihen kun vaihdoin virranjakajan kylkeen sen alipainesäätimen joka säätää ennakkoa. voit hyvin tastata onko siitä kalvo puhki.. imemällä siitä letkusta.tais jopa vaikuttaa poltto aine kulutukseen.
MB 124 230e vm:88 miesten AUTO
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

nyt mää alan olla satavarma että toi on täys susi ja paska toi kone tossa..

eilen vai oliko se toissapäivänä lisäsin siihen öljyä litran (ehkä jo kolmannen kerran enkä oo ajanu ees 10 tkm noilla öljyillä :( ) ja nyt tuossa käytin käynnissä niin puskee aikalailla mukavia savuja ja hankeen jää ihan rohkeesti ketun musta läntti!


sen siitä saa kun ei korjannu vikaa ajoissa..... paskaks se meni varmaan..

tuota öljyn syömistä ei nimittäin esiintyny ennen, eikä savutusta eikä pensan syöntiä eikä nykimistä....

jos joku maksaa 20€ niin saa käydä hakemassa pois... :cry: :cry:
2.3 l
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Ettei vaan olisi venttiilin ohjaimen kumit kuluneet ja menneet kovaksi.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

kävi mielessäni.... :roll:
2.3 l
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Itselle vaihdoin kumit 2005 elokuussa kun venttiili paloi joka johtui siitä kun en niitä kumeja vaihtanut ajoissa, karstoitti venttiilin lautasen takapinnan ja yhdessä hetkessä venttiili ei enää noussut takaisin vaan jäi kantamaan ja paloi. Vaihda siis ajoissa. Pystyy vaihtamaan ilman että ottaa kannen pois. Kannattaa mitata puristuspaineet, ettei ole jo venttiili palanut.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Migself kirjoitti:nyt mää alan olla satavarma että toi on täys susi ja paska toi kone tossa.. :
OT: paskapuhetta. Meillä vastaava KE-jetti ja M103 toimii kitkatta, pl. pidempi sahaus puolilämpimänä. Että eipä yleistetä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

puhuinkin omastani :roll:
2.3 l
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aku P kirjoitti:
Migself kirjoitti:nyt mää alan olla satavarma että toi on täys susi ja paska toi kone tossa.. :
OT: paskapuhetta. Meillä vastaava KE-jetti ja M103 toimii kitkatta, pl. pidempi sahaus puolilämpimänä. Että eipä yleistetä.
No eipä tuota konetyyppiä voi oikein kehuakaan luotettavuudesta.Katsoo vain paljonko juttua nykimisestä/tyhjäkäynnistä/kylmäkäynnistyksestä jne... :roll: Ei sillä etteikö hyvääkin yksilöä olisi.Itse konehan on mukava,nuo "pikkuviat" vain vaivaavat monia yksilöitä.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

taitaa kohta olla jo mennyt se raha arvuuttelujen takia minkä olisit voinut käyttää korjaamolle viemiseen! tässä yhden autosähköopen sanonta.....
90 % auton kaasutin vioista juontaa juurensa sähköpuolelta!
vie johkin ammattikoululle niin ne tutkii halvalla ja kunnon laitteilla, ton kun laittaa testeriin kiinni ja seuraa sytytystä,seosta...niin kyllä se vika löytyy. jos kotikonstein haluut tutkia niin osta halpa ajoituslamppu (20egee) ja kytke se ensin puolanjohtoon ja ota mukaan sisälle koeajon ajaksi. seuraa onko vilkkuminen kierrosten mukaista vai pätkiikö? jos ei pätki niin katso jokaisesta tulpanjohdosta vuorollaan tasakaasulla(sillon kun nykii) mitä tapahtuu. oot niin kaukana ettei uteliaisuuttaan viitti lähtee tutkiin, muuten olis voinut. :lol: noi on aina kivan haasteellisia juttuja. varsinkin just näissä ruiskuissa.
muutamia faktoja......jos suodatin menee tukkoon, nykii auto kiihdytyksissä ja isoilla kierroksilla ensiksi, ei tasakaasulla. ja ainahan nää ruiskut työntää reilusti kakkua koneeseen et pitääkin olla musta läiskä hangessa! ps. soita sinne amikseen ! ota vaan kaikki kallis irti autosta ettei katoo ja irrota soitin ettei kalvot p.askana.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Toi on totta halvalla ei hyvää saa.
Mutta jos on elektroninen sytytys niin ei kannata mennä ainakaan käynnissä ollessa repimään tulpanjohtoja pois. Voi olla että siinä palaa sytkän osat!
Ei kestä nämä elektroniset sellaisia jännite piikkejä (valitettavasti).
Amiksellakin ne osaa jos vaan kattoo ite mielellään päälle päin että ei mee hirveex huudattamisex.
Tuli itekkin huudatettua vehkeitä kun olin amiksessa autopuolella, mutta paremmat vehkeet siellä on kun yleensä jossain korjaamolla. Jos se jättää pienellä kaasulla (lähellä tyhjäkäynti) mustan merkin hankeen niin rikkaalla mun mielestä käy. Jos possun annolla niin sit on ehken tilanne toinen.
Mutta ei silti mitään diiseli merkkejä pitäis jäädä.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Su 09.04.2006 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

juu ei johtoja irti käynnissä, jos ei hajoo boxi niin kuolee koneen ääreen. ottaa meinaan pumpusta jos runsaasti kierroksia. ajoituslamppu ottaakin monesti johdon päältä sinkun. jos käy nätisti tyhjäkäynnillä ei isoo läiskää jää. ja eikös se musta ole voimasavua....ei ainakaan lopu kakku kesken. jossei tukehdu.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Niin sä tarkoitin sytkälamppua. Joo sen kyllä kärsii ottaa pois juu :lol:
No ei silti pitäis hirveitä jälkiä lumeen jättää kun on kyseessä bensa vehje.
Mutta väkisinkinhän niitä jää. Mut ei sellasta diisel jälkee missään nimessä sit se pöyrii liian rikkaalla.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

hah jep jep :)

huomenna meen ite koululla käymään ja isukki lähtee kiesille tolla, eli kiertää elämänsä mersuja laittaneen tuttavan luona, sen jälkeen viinamäelle säätöihin :)

jospa huomenna olisi sitten auto taas kunnossa, jos ei, niin uutta konetta alle niin loppuu se vittuilu :D
2.3 l
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

ei se koneen vaihdosta välttämättä parane. syy isoon öljynkulutukseen saattaa olla niin simppeli et auto käynyt erittäin rikkaalla ja osa bensasta joutunut öljyn sekaan. sit kun olet ajanut jonkun pisemmän pätkän kerralla on bensa palanut pois! mut kuullaan tuomioo ensiks.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

no nyt on isukki ajellu toistasataa pitkälti. hiiiiirmu pitkään ajo ettei mitään! mutta sitten tuossa ihan kun pihaan tuli ja rupesi kääntämään autoa... alkoi taas katkoa.. lämpöisenä se sitä tekkee.. minusta tunnustaisi puolalta.. :idea:
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

nyt sitten.. huomenna soittelen paikalliseen korjaamoon ja käyn semmoisen säätö systeemin siellä suorituttamassa.. eli pelkästään juuri jonkun 20-40€ session. (enempää en maksa :twisted: )

nyt kysyisin siis, että mitä minä sanoisin että kannattaa säätää?

seos
sytkä

mitämuuta?


mutta eiköhän se ukkel osaa hommansa :roll: mut pitipähän mainostaa :wink: :)
2.3 l
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

voit olla oikeassa, jos noinkin kauan toimi nätisti ei se säädöillä satunnaisia katkoja poista. johonkin elektroniikkaan viittais kun lämpenee niin pätkiin. tommosta vikaa ei löydy kun sillon kun vika päällä. paha homma
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

niinpä.. tuossa ku ajeltiin iisalmeen (joku kymmenen kilsaa) ja sitte menomatkalla pätki ihan hyvästä vauhdista, alakiekoilla kylläkin. sitten tulomatkalla pätki ja sammui alakiekoilla ja tyhjäkäynnillä useaan! mutta kun antaa leipää ei tiedä mitään!

eli nyt käyttää siellä ukolla niin ei se ainakaan pahaa tee.. mukavahan se on kahtoo ne pakokaasut että meneekö ees enää sitte katastuksesta syksyllä :lol: :roll:
2.3 l
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Toi vois hyvinkin olla se sytytyspuola, jos siitä on käämi poikki ja lämmetessään käämin päät erkanee. Jos puolan ja sytytystulpan välisellä reitillä on paljon katkoksia niin puolan jännite nousee liikaa ennen kipinää. Onhan virranjakaja varmasti oikeassa asennossa ja kannesta lähtee tulpanjohdot oikeista paikoista. Tarkoitan sitä, että lähetyssaarnaaja on juuri elektrodin kohdalla kun kipinä tulee ettei kipinä joudu hyppäämään esim. 5:tä milliä. Toi ajossa toiminta ja tyhjäkäynnillä sammuminen viittaa juuri siihen vikaan.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

mikäs se ois oikea järjestys niissä johdoissa?
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

kummallinen on tuo kun äsken ajelin niin ihan jo kunnon ajossa nykii vaikkei huudatuksella kylläkään, niin putkessa poksaa!! ja sitte räkii mustia..
2.3 l
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Sytytysvialta toi kyllä vaikuttaa. Toivottavasti joku vastaa jolla on 2,3:sen kone, minä en järjästystä tiedä kun on 2,6.sen kone. Sytytys järjästys on 1-3-4-2
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

se vika esiintyy VAIN lämpimänä.. nyt tosiaan on vain niin että lämpimänä. kun lämpömittari pääsee siihen pykälään että termari astuu mukaan peliin, alkaa nykiminen. pitäskö kokkeilla, että laitan sen eliminoidun eli paskan termarin paikalleen, jolla lämmöt eivät juuri ollenkaan nousseet ja ilmeneekö vikaa silloin..
2.3 l
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

jep

Viesti Kirjoittaja -O- »

Itellä edelleen kans samat vaivat. On vielä kattomatta, onko tankissa sitä karkeasuodatinta, joka saattaisi olla tukossa.

Omassa aloin miettimään kanssa, että tekee vaan lämpimänä, mutta mutta, jospa käy vaan siihen asti, kunnes bensalinja (suodatin mukaanlukien) tyhjenee. Tuossa ajassa se pannukin ehtii jo vähän lämpenemään.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kannattaa miettiä myös semmoista asiaa, että kun moottori lämpenee niin myös tietyt anturin johdot lämpenee ja notkistuu ja jos niissä on katkos niin se korostuu lämpimällä ja taipuisalla johdolla. Auto lämpimäksi ja johtoja nostelemaan. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

miksi ei tee kierroksilla? 8)

ajattelin testata tässä huomenna ehkä, että jos laitan takaisin sen "kylmän" termostaatin.. ja testaan vain sen että vaikuttaako koneen lämpötila itsessään tuohon. jos vikaa ei ilmene kylmällä termarilla niin jaahas :D
2.3 l
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Ei moottoritilassa ole mitään virtauksiakaan silloin kun auto on paikallaan ja lämmöt seisoo konetilassa. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Vastaa Viestiin