nykimis episodi (nyt neuvoja!!)
Molemmat ensimmäisenä vaihtoon, ei maksa motonetissa paljon mitään. Suodatin lienee taka-akselin lähellä.
En o lukenu mitä kaikkee ehdoteltu, mutta kuulosta että seos menis laihalle. Tarkista crc kanssa ettei imusarjan tiivisteet vuoda. Tarkista myös moottorin johtosarja, haulla löytynee lisää vika kohteita.
En o lukenu mitä kaikkee ehdoteltu, mutta kuulosta että seos menis laihalle. Tarkista crc kanssa ettei imusarjan tiivisteet vuoda. Tarkista myös moottorin johtosarja, haulla löytynee lisää vika kohteita.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
nyt mää alan olla satavarma että toi on täys susi ja paska toi kone tossa..
eilen vai oliko se toissapäivänä lisäsin siihen öljyä litran (ehkä jo kolmannen kerran enkä oo ajanu ees 10 tkm noilla öljyillä
) ja nyt tuossa käytin käynnissä niin puskee aikalailla mukavia savuja ja hankeen jää ihan rohkeesti ketun musta läntti!
sen siitä saa kun ei korjannu vikaa ajoissa..... paskaks se meni varmaan..
tuota öljyn syömistä ei nimittäin esiintyny ennen, eikä savutusta eikä pensan syöntiä eikä nykimistä....
jos joku maksaa 20€ niin saa käydä hakemassa pois...

eilen vai oliko se toissapäivänä lisäsin siihen öljyä litran (ehkä jo kolmannen kerran enkä oo ajanu ees 10 tkm noilla öljyillä

sen siitä saa kun ei korjannu vikaa ajoissa..... paskaks se meni varmaan..
tuota öljyn syömistä ei nimittäin esiintyny ennen, eikä savutusta eikä pensan syöntiä eikä nykimistä....
jos joku maksaa 20€ niin saa käydä hakemassa pois...


2.3 l
Itselle vaihdoin kumit 2005 elokuussa kun venttiili paloi joka johtui siitä kun en niitä kumeja vaihtanut ajoissa, karstoitti venttiilin lautasen takapinnan ja yhdessä hetkessä venttiili ei enää noussut takaisin vaan jäi kantamaan ja paloi. Vaihda siis ajoissa. Pystyy vaihtamaan ilman että ottaa kannen pois. Kannattaa mitata puristuspaineet, ettei ole jo venttiili palanut.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
OT: paskapuhetta. Meillä vastaava KE-jetti ja M103 toimii kitkatta, pl. pidempi sahaus puolilämpimänä. Että eipä yleistetä.Migself kirjoitti:nyt mää alan olla satavarma että toi on täys susi ja paska toi kone tossa.. :
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No eipä tuota konetyyppiä voi oikein kehuakaan luotettavuudesta.Katsoo vain paljonko juttua nykimisestä/tyhjäkäynnistä/kylmäkäynnistyksestä jne...Aku P kirjoitti:OT: paskapuhetta. Meillä vastaava KE-jetti ja M103 toimii kitkatta, pl. pidempi sahaus puolilämpimänä. Että eipä yleistetä.Migself kirjoitti:nyt mää alan olla satavarma että toi on täys susi ja paska toi kone tossa.. :

taitaa kohta olla jo mennyt se raha arvuuttelujen takia minkä olisit voinut käyttää korjaamolle viemiseen! tässä yhden autosähköopen sanonta.....
90 % auton kaasutin vioista juontaa juurensa sähköpuolelta!
vie johkin ammattikoululle niin ne tutkii halvalla ja kunnon laitteilla, ton kun laittaa testeriin kiinni ja seuraa sytytystä,seosta...niin kyllä se vika löytyy. jos kotikonstein haluut tutkia niin osta halpa ajoituslamppu (20egee) ja kytke se ensin puolanjohtoon ja ota mukaan sisälle koeajon ajaksi. seuraa onko vilkkuminen kierrosten mukaista vai pätkiikö? jos ei pätki niin katso jokaisesta tulpanjohdosta vuorollaan tasakaasulla(sillon kun nykii) mitä tapahtuu. oot niin kaukana ettei uteliaisuuttaan viitti lähtee tutkiin, muuten olis voinut.
noi on aina kivan haasteellisia juttuja. varsinkin just näissä ruiskuissa.
muutamia faktoja......jos suodatin menee tukkoon, nykii auto kiihdytyksissä ja isoilla kierroksilla ensiksi, ei tasakaasulla. ja ainahan nää ruiskut työntää reilusti kakkua koneeseen et pitääkin olla musta läiskä hangessa! ps. soita sinne amikseen ! ota vaan kaikki kallis irti autosta ettei katoo ja irrota soitin ettei kalvot p.askana.
90 % auton kaasutin vioista juontaa juurensa sähköpuolelta!
vie johkin ammattikoululle niin ne tutkii halvalla ja kunnon laitteilla, ton kun laittaa testeriin kiinni ja seuraa sytytystä,seosta...niin kyllä se vika löytyy. jos kotikonstein haluut tutkia niin osta halpa ajoituslamppu (20egee) ja kytke se ensin puolanjohtoon ja ota mukaan sisälle koeajon ajaksi. seuraa onko vilkkuminen kierrosten mukaista vai pätkiikö? jos ei pätki niin katso jokaisesta tulpanjohdosta vuorollaan tasakaasulla(sillon kun nykii) mitä tapahtuu. oot niin kaukana ettei uteliaisuuttaan viitti lähtee tutkiin, muuten olis voinut.

muutamia faktoja......jos suodatin menee tukkoon, nykii auto kiihdytyksissä ja isoilla kierroksilla ensiksi, ei tasakaasulla. ja ainahan nää ruiskut työntää reilusti kakkua koneeseen et pitääkin olla musta läiskä hangessa! ps. soita sinne amikseen ! ota vaan kaikki kallis irti autosta ettei katoo ja irrota soitin ettei kalvot p.askana.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Toi on totta halvalla ei hyvää saa.
Mutta jos on elektroninen sytytys niin ei kannata mennä ainakaan käynnissä ollessa repimään tulpanjohtoja pois. Voi olla että siinä palaa sytkän osat!
Ei kestä nämä elektroniset sellaisia jännite piikkejä (valitettavasti).
Amiksellakin ne osaa jos vaan kattoo ite mielellään päälle päin että ei mee hirveex huudattamisex.
Tuli itekkin huudatettua vehkeitä kun olin amiksessa autopuolella, mutta paremmat vehkeet siellä on kun yleensä jossain korjaamolla. Jos se jättää pienellä kaasulla (lähellä tyhjäkäynti) mustan merkin hankeen niin rikkaalla mun mielestä käy. Jos possun annolla niin sit on ehken tilanne toinen.
Mutta ei silti mitään diiseli merkkejä pitäis jäädä.
Mutta jos on elektroninen sytytys niin ei kannata mennä ainakaan käynnissä ollessa repimään tulpanjohtoja pois. Voi olla että siinä palaa sytkän osat!
Ei kestä nämä elektroniset sellaisia jännite piikkejä (valitettavasti).
Amiksellakin ne osaa jos vaan kattoo ite mielellään päälle päin että ei mee hirveex huudattamisex.
Tuli itekkin huudatettua vehkeitä kun olin amiksessa autopuolella, mutta paremmat vehkeet siellä on kun yleensä jossain korjaamolla. Jos se jättää pienellä kaasulla (lähellä tyhjäkäynti) mustan merkin hankeen niin rikkaalla mun mielestä käy. Jos possun annolla niin sit on ehken tilanne toinen.
Mutta ei silti mitään diiseli merkkejä pitäis jäädä.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Su 09.04.2006 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu ei johtoja irti käynnissä, jos ei hajoo boxi niin kuolee koneen ääreen. ottaa meinaan pumpusta jos runsaasti kierroksia. ajoituslamppu ottaakin monesti johdon päältä sinkun. jos käy nätisti tyhjäkäynnillä ei isoo läiskää jää. ja eikös se musta ole voimasavua....ei ainakaan lopu kakku kesken. jossei tukehdu.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
ei se koneen vaihdosta välttämättä parane. syy isoon öljynkulutukseen saattaa olla niin simppeli et auto käynyt erittäin rikkaalla ja osa bensasta joutunut öljyn sekaan. sit kun olet ajanut jonkun pisemmän pätkän kerralla on bensa palanut pois! mut kuullaan tuomioo ensiks.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
nyt sitten.. huomenna soittelen paikalliseen korjaamoon ja käyn semmoisen säätö systeemin siellä suorituttamassa.. eli pelkästään juuri jonkun 20-40€ session. (enempää en maksa
)
nyt kysyisin siis, että mitä minä sanoisin että kannattaa säätää?
seos
sytkä
mitämuuta?
mutta eiköhän se ukkel osaa hommansa
mut pitipähän mainostaa


nyt kysyisin siis, että mitä minä sanoisin että kannattaa säätää?
seos
sytkä
mitämuuta?
mutta eiköhän se ukkel osaa hommansa



2.3 l
voit olla oikeassa, jos noinkin kauan toimi nätisti ei se säädöillä satunnaisia katkoja poista. johonkin elektroniikkaan viittais kun lämpenee niin pätkiin. tommosta vikaa ei löydy kun sillon kun vika päällä. paha homma
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
niinpä.. tuossa ku ajeltiin iisalmeen (joku kymmenen kilsaa) ja sitte menomatkalla pätki ihan hyvästä vauhdista, alakiekoilla kylläkin. sitten tulomatkalla pätki ja sammui alakiekoilla ja tyhjäkäynnillä useaan! mutta kun antaa leipää ei tiedä mitään!
eli nyt käyttää siellä ukolla niin ei se ainakaan pahaa tee.. mukavahan se on kahtoo ne pakokaasut että meneekö ees enää sitte katastuksesta syksyllä

eli nyt käyttää siellä ukolla niin ei se ainakaan pahaa tee.. mukavahan se on kahtoo ne pakokaasut että meneekö ees enää sitte katastuksesta syksyllä


2.3 l
Toi vois hyvinkin olla se sytytyspuola, jos siitä on käämi poikki ja lämmetessään käämin päät erkanee. Jos puolan ja sytytystulpan välisellä reitillä on paljon katkoksia niin puolan jännite nousee liikaa ennen kipinää. Onhan virranjakaja varmasti oikeassa asennossa ja kannesta lähtee tulpanjohdot oikeista paikoista. Tarkoitan sitä, että lähetyssaarnaaja on juuri elektrodin kohdalla kun kipinä tulee ettei kipinä joudu hyppäämään esim. 5:tä milliä. Toi ajossa toiminta ja tyhjäkäynnillä sammuminen viittaa juuri siihen vikaan.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
se vika esiintyy VAIN lämpimänä.. nyt tosiaan on vain niin että lämpimänä. kun lämpömittari pääsee siihen pykälään että termari astuu mukaan peliin, alkaa nykiminen. pitäskö kokkeilla, että laitan sen eliminoidun eli paskan termarin paikalleen, jolla lämmöt eivät juuri ollenkaan nousseet ja ilmeneekö vikaa silloin..
2.3 l
jep
Itellä edelleen kans samat vaivat. On vielä kattomatta, onko tankissa sitä karkeasuodatinta, joka saattaisi olla tukossa.
Omassa aloin miettimään kanssa, että tekee vaan lämpimänä, mutta mutta, jospa käy vaan siihen asti, kunnes bensalinja (suodatin mukaanlukien) tyhjenee. Tuossa ajassa se pannukin ehtii jo vähän lämpenemään.
Omassa aloin miettimään kanssa, että tekee vaan lämpimänä, mutta mutta, jospa käy vaan siihen asti, kunnes bensalinja (suodatin mukaanlukien) tyhjenee. Tuossa ajassa se pannukin ehtii jo vähän lämpenemään.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Kannattaa miettiä myös semmoista asiaa, että kun moottori lämpenee niin myös tietyt anturin johdot lämpenee ja notkistuu ja jos niissä on katkos niin se korostuu lämpimällä ja taipuisalla johdolla. Auto lämpimäksi ja johtoja nostelemaan. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen