ahtoletku räjähti käytössä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

ahtoletku räjähti käytössä.

Viesti Kirjoittaja dansku »

kannattaa muuten kaikkien laittaa kunnon siliconiputkea ahtoletkuiksi, koska esim. etolan COOLER merkkinen putki ei näköjään kestä kun alkaa olemaan muutaman vuoden vanhaa, ja tarpeeksi paineita. muista vahvistamattomista letkuista puhumattakaan. :evil:

lähtee muuten järkyttävä POKSAUS, kun parissa kilossa räjähtää letku :shock:

ps. ostin omaan projektiin siliconletkua, mutta tuli "vähän" liikaa, niin on myynnissä sitä tuolla "myydään osia" osastolla. sis.halk.51mm ja hintaan 1€/cm
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Joo se cooler on jäähdytysnesteletkua.
Silikoona peliin. 90€/ metri
MB W124 300 TE -86
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli ei ole tekemässä näyttelyautoa niin tuossa ja tuossa on varteen otettava vaihtoehto. Ei pitäisi mennä rikki näillä pikkufööneillä :roll:

Pneumatiikkaliikkeestä saa, olikos tuo nyt ivaloletkua vai sitä toista kun ei myyjäkään tiennyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Joo noi käy ja jälkimmäisen tuotenimi on meillä SG-051 n.30€/metri.
Sitten ois tommosta COMP-051 missä ei oo terässpiraalia, joten on helpompi asentaa ja työpaine on riittävä= 18bar n.30€ metri sekin. löytyy tällähetkellä 32metriä eli kaikille riittää :lol:
MB W124 300 TE -86
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Laittelee vaan niitä silikoniletkuja niin pysyvät letkut ehjinä. Samoin niihin putkiliitoksiin kannattaa mankeloida ura sisäpuolelle joka tulee ulkopuolelta koholle ja pitää näin lemmarin paikoillaan ettei se lähde liukumaan.

Aika ikävä jos paukahtaa letku irti vaikka rekan ohituksessa.

Ps. ahdot 2.8 bar eikä ongelmia ollut koskaan letkujen eikä lemmarien kanssa.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tulipa tuossa mieleen, että saako noita silikoniletkuja muun värisenä kuin sinisenä? Tai olettamus on minulla, että sinisiä olen vain nähnyt.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nooh eikös se sininenkin ole jo riittävän kallis :roll:

Taitaa rahalla saada muitakin värejä mutta tilaushommaksi menee varmasti...ei liene vaivan väärti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

On punastakin, mutta ovat pientä kokoa ainakin meillä, ja tataa olla tyttöjen väri.
MB W124 300 TE -86
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

jos ei näyttelyautoa tosiaan olla tekemässä, niin nuita kumimutkia/letkuja voi vähän helpottaa laittamalla niihin ulkopuolelle tavalliset klemmarit, pari kolme abalaista mutkassa auttaa jo kummasti, mutta tietenkin se silikoniletku on hyvä vaihtoehto. Muuten kannattaa käyttää lemmareina kunnon panta lemmareita niin saa liitokset pysymään kunnolla kiinni ja putken nokasta ei saa unohtaa sitä huluppaa joka sen letkun siinä kaulalla pitää.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

kävin eilen taas auton alla, tutkimassa tilanteita, ja voin vaan ihmetellä, että nää etolasta ostetut coolerletkut, ovat viittä vailla räjähdystä!! :shock:

puolet letkuista ovat vielä sitä etolapaskaa, koska ei ole ollut varaa/löytynyt kaikkia mutkia täältä liikkeistä.

on se kumma, kun on ajellu n.20 000km n.1.6-1.8bar paineilla, niin kun kattelee sitä etolanletkua, niin on pullistunut lepotilassa kaksinkertaiseksi, ja puolet ohuemmaksi :?

en tod.suosittele mihinkään systeemiin, vaikka olisi 0.1bar paineita :evil:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä se siinä toimii mihin on tarkoitettukin eli vesiletkuna...

Kauheasti on paineita ihmisillä :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

jep silikooniletkua mullakin pitäisi laittaa...piti oiken tiputtaa ahdot alle 2baarin et pysyisi kiinni 8)
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

makeST kirjoitti:jep silikooniletkua mullakin pitäisi laittaa...piti oiken tiputtaa ahdot alle 2baarin et pysyisi kiinni 8)
Kyllä Ivalo tai vastaava hydrauliikkapajan letku kestää v*ttuilematta yli 3baria - kansipahvi ei välttämättä :evil:

<--------
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

makeST kirjoitti:jep silikooniletkua mullakin pitäisi laittaa...piti oiken tiputtaa ahdot alle 2baarin et pysyisi kiinni 8)
Eipä se taia letkun vika olla jos putket ei pysy kiinni... :roll:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

konjamiini kirjoitti:
makeST kirjoitti:jep silikooniletkua mullakin pitäisi laittaa...piti oiken tiputtaa ahdot alle 2baarin et pysyisi kiinni 8)
Eipä se taia letkun vika olla jos putket ei pysy kiinni... :roll:
Aivan :oops: Olipas huolimattomasti lukaistu...
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

dansku kirjoitti:kävin eilen taas auton alla, tutkimassa tilanteita, ja voin vaan ihmetellä, että nää etolasta ostetut coolerletkut, ovat viittä vailla räjähdystä!! :shock:

puolet letkuista ovat vielä sitä etolapaskaa, koska ei ole ollut varaa/löytynyt kaikkia mutkia täältä liikkeistä.

on se kumma, kun on ajellu n.20 000km n.1.6-1.8bar paineilla, niin kun kattelee sitä etolanletkua, niin on pullistunut lepotilassa kaksinkertaiseksi, ja puolet ohuemmaksi :?

en tod.suosittele mihinkään systeemiin, vaikka olisi 0.1bar paineita :evil:
Sitä pystyy pikkuisen jeesaamaan ihan vaan laittamalla mutkiin riittävän taajaan kunnollisia ja vahvoja nipusiteitä. Oli joskus pakko laittaa omaan vanhaan leluun, kun ei saanut kanssa vaihtaa muuksi kuin alkuperäiseksi. No semmoisen siihen silloin sai tehdä, että leikkas vanhasta räjähtäneestä putkesta siihen päälle "muotin" ja kun sen veti nippareilla piukalle, oli aika tukeva, mutta niin viritys :oops:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vastaa Viestiin