onko kellään muulla "lojahtanut" MB (W123 230 TE) hydraulinen iskunvaimennin puolivälistä sitä runko-osaa (siis yläpäätä)?
No, tulipahan tämäkin ihme nyt nähtyä

Atf-öljy valui iskarista ulos ULKOKUORTA pitkin siitä yläosan puolivälistä. Yläpää ja letkun kiinnitys olivat kuivia (tarkistin vielä yläkautta taskulampulla asian).
Männänvarsi ei ollut märkä.
...asiaan tietenkin kuuluu, että auton mukana tuli korjaamon kuitti, jossa lukee: "Kuskinpuoleinen hydrauli-iskunvaimennin vaihdettu. Hinta 1250 markkaa ja työt..." Tämä siis tehty vuonna 1999.
Onko 7 vuotta normaali kesto näille iskareille?
Hintaahan uudella on liki 250 euroa, joten (ainakin kirjoittanut) odottaa niiltä hieman pidempää ikää.
Bonuksena sekin, että menneenä helmikuuna paikallinen MB-korjaamo vaihtoi juuri kierrejouset takapäähän ja rikkoi / vaihtoi juuri tälle iskarille menevän paineletkun uuteen (80 e), joten olisihan sitä kiva käyttää jatkossakin eikä alkaa puljaamaan tilalle tavallisia iskareita...
Korjaamolla sanottiin myös, että farmarin normaalit kierrejouset + Motonetin tavalliset iskarit = sopiva yhdistelmä. Onko?
Meneekö tavalliset iskarit suoraan hydraulisten tilalle?
Vaurioituuko hydraulipumppu nokka-akselin päässä jos ajaa ilman öljyä?