Kysymyksiä vitosta..

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannentiiviste meni, vie semmoseen paikkaan laitettavaksi jossa tuon vaihtaminen ei maksa maltaita.

Eikös tuo ollut jo ihan odotettavissa, tuosta kannentiivisteen menosta on ollut juttua jo pari vuotta sitten, se menee joka autosta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 862#103862

Paljonko oli km taulussa, 150 tkm, 200 tkm vai jopa 250 tkm ?


P.S Kerro niille siellä korjaamolla, että sen kannen voi kyllä ottaa auki ottamatta konetta pois korista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

vasta 130 000 kilometriä..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tiina79 kirjoitti:vasta 130 000 kilometriä..
Nooh, me tiedetään ne hollannin kilometrit :lol:

Osat muuten ei maksa korjaukselle paljoa, eli jos jostain löydät pelle pelottoman kun sen korjaisi niin ei se niin paha homma ole miltä kuulostaa, mutta tosiaan Vehon hinta pyörii siinä 1250 ... 1450 €. Siellä nyt ei ehkä kannata teettää, vaikka itse teetinkin, tyhmyyttäni.
Lisää tietoa: www.skg.fi
mikktaho
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 29.05.2006 08:45
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

Täytynee vissiin pistää omasta vaihtoon, kun tuo mittari pyörii uhkaavasti yli 215 000 km.
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

Turbokin meni korjaukseen :twisted: Mitähän vielä???? :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tiina79 kirjoitti:Turbokin meni korjaukseen :twisted: Mitähän vielä???? :roll:
Miksi ? Ajelitko pitkään silleen että se savutti, se kuulemma hajottaa turbon. Vaikka turbo valuu öljyä se ei ole viallinen, se öljy on tullut sieltä pakoaukosta sinne kun kannentiiviste hajosi...

Käske vaihtaa hehkutulpat samalla kun kansi on auki.

Seuraavaksi siitä irtoaa se moniurahihnan rulla kun sen laakerit leikkaavat kiinni. Kun sen saat kuntoon niin sitten se kestää kunnes menee noi vetareiden suojakumit...ja silloin onkin jo niin paljon kilometreja, jotta vaihdetaan kaikki jarrulevyt. Tuo raitisilmapuhalliin kanssa kuluu kohta loppuun, mutta se ei ole kovin kallis

Sellaista on tulossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Tiina79 kirjoitti:Turbokin meni korjaukseen :twisted: Mitähän vielä???? :roll:
Kannattaa suhtautua vähän varovaisesti siihen mitä korjaamo ehdottaa korjattavaksi.
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

Turbo ja kansi meivät eri paikkaan korjattavaksi, ja hehkut oli vaihdettu!! Korjaamolla vaan sitten kasaavat ne..
Kotoa lähtiissä vito kävi vähän heikonlaisesti, mutta siinä vaiheessa se ei vielä savunnu, parkissa oli ja kilometrin verran kerkesin ajaa kunnes päästi hirveet savut ja jätin koko auton siihen ja hinaamalla meni 100 metriä korjaamolle!!
Sanoivat ku turbon korjasivat, että se on käyny liian kuumana ja ois vaan ollu ajan kysymys milloin se ois posahtanu..??
Maanantaiksi lupasivat viton valmiiksi..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tiina79 kirjoitti:Sanoivat ku turbon korjasivat, että se on käyny liian kuumana ja ois vaan ollu ajan kysymys milloin se ois posahtanu..??
Paskapuhetta, no ei uudesta turbosta koskaan haittaa ole...kunhan se on suurempi kuin alkuperäinen :lol:

Mitenköhän se on korjattu, varmaankin lasikuulapuhallettu sen runko :roll:

Niin ei kait kannessa muuta korjattavaa ollut kuin plaanataan se suoraksi, vika kun oli ilmeisesti kannentiivisteessä vai ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

veskola kirjoitti:
Tiina79 kirjoitti:Turbokin meni korjaukseen :twisted: Mitähän vielä???? :roll:
Miksi ? Ajelitko pitkään silleen että se savutti, se kuulemma hajottaa turbon. Vaikka turbo valuu öljyä se ei ole viallinen, se öljy on tullut sieltä pakoaukosta sinne kun kannentiiviste hajosi...

Käske vaihtaa hehkutulpat samalla kun kansi on auki.

Seuraavaksi siitä irtoaa se moniurahihnan rulla kun sen laakerit leikkaavat kiinni. Kun sen saat kuntoon niin sitten se kestää kunnes menee noi vetareiden suojakumit...ja silloin onkin jo niin paljon kilometreja, jotta vaihdetaan kaikki jarrulevyt. Tuo raitisilmapuhalliin kanssa kuluu kohta loppuun, mutta se ei ole kovin kallis

Sellaista on tulossa.
Säkös oot se Mystinen Meg mikä ennustaa kaiken tulevan? :lol: Kuulostaa meinaan aika pelottavan tietoiselta! :lol: :shock:

(noo, sullahan sitä kokemusta taitaa olla... :wink: :( )
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Kyllä veskola on oikeilla jäljillä. Tuossa järjestyksessähän ne taitaa hajoilla :D
Sprinterissä 208D -98 levisi tiiviste 197000km kohdalla. Auto nyt velipojalla ja jarrulevyt oli pitäny vaihtaa.Olivat kuluneet jo ohi sallitun. Hollannista tuotu...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

Turbossa aksiaalivälystä yli 1 mm, turbon painepesä öljyinen..
Vaihettu uus akseli ja kaikki sisuskalukset uusiksi!!!
Kannen tiiviste nelos sylinterin kohdalta päästäny veen läpi...
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

nii ja kansi oikeistu koneistamolla ja samalla nokkaakseli linjattu uudestaan..
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

Ei voi olla totta, olivat korjaamolla kasanneet ja menneet koeajolle ja jotain kolinaa sieltä oli 15 km:n jälkeen kuulunu.. Turbo uudestaan hajalla, siis missähän nyt mättää?? Turbo tieten lähetetty johonki huitsin hiiteen ja voin arvata et korjaus taas kestää sen pari viikkoa :evil:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Alkaa vähän kuulostamaan huolestuttavalta.

Tuo aksiaalivälys jos se nyt tarkoittaa päittäisvälystä, on aivan normaali kuluneessa ahtimessa. Minulla oli semmonen ja se oli menossa paikalleen ilman sen kummempaa ihmettelyä.

Ahdinta ei kannata(isi) korjata kun uuden saa 600 € hintaan. Käytettyjä taas saa parilla sadalla.

Onkohan ne nyt osanneet kasata sen oikein, vaikka eihän se nyt niin vaikeata voi olla :shock:

Multakin löytyy hyllystä se alkuperäinen ahdin, siitä saisi varaosia kympillä tai kahdella...

--- === voimia ===---
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

Mistä saa uuden turbon 600 euron hintaan?? Tuolla sanottiin et 1100(huhhuh) euroa..
Kun se turbo korjattiin sen jälkeen väljyys oli se milli mut ajon jälkeen se oli taas samanlainen ku ennen ja turbo korjaaja väittää et se ei oo normaalia..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

PRODUKTBEZEICHNUNG IHR PREIS

Turbolader - Mercedes 2,3D/TD 72kW
mit Altteiletausch
523,49 €

This offer, which I´ve just copied, is taken from www.kupplung.de. I think you can ask for further information via mail.
Another interesting link is www.turbolader.net.

Turbolader - Mercedes Vito 2,3TD 72kW
mit Altteiletausch
523,49 €
No minähän laittaisin sen GT20:n sinne, jonka sai 600 € kl varaosista...

Juu ei ole normaalia ei, mikäli turbo korjataan niin se kuuluu kanssa korjata eikä vain pyyhkiä pölyjä siitä. No eiköhän korjaaja kanna vastuunsa...

Korjatussa / uudessa ahtimessa ei pitäisi kait olla mitään välyksiä, eemeli vahvistakoon asian kun tietää...

Alkuperänen pikkuahdin: 910,00 EUR Kl varaosat / 2 viikkoa toimitus...

Saksasta suoraan saa nopeammin, ja suomen romuttamot nyt ovat noita täynnä...

Voidaan vain ihmetellä kuka noissa vetää 600+ € välistä :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

Siinä korjatussa turbossa oli nuppineulan päänkokoinen reikä!!!! Töskyt..
No jospa se vito huomen tulis kotia!!(ainaki toivoa saa...)
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

oho vastasin eilen vähän väärin, siittä reiästä mistä öljyä menee oli ollut jotain "moskaa".. No nyt on kumminki vito kotona ja kesti ainakin tänne saakka.. :P
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hyvä juttu, toivottavasti ei sentään tarvinnut kiinnittää kotitaloa, mutta hajosko se korjattu turbo siis uudelleen öljynpuutteeseen vai miten siinä oikein kävi. Ne on pienestä kiinni...

Hetken jo ihmettelin jotta onpas se jos turbon kyljessä on reikä :roll:

Ai niin, sitä pumppua olisi pitänyt tietty samalla säätää, sanoithan jossain topicissa jotta kun ei oikein lähde, kyllä se lähtee :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tiina79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Tiina79 »

No ei sentään taloa tarvinnu kiinnittää!! Tosin ei kyl laskun summaa vielä tiedäkkään.. Hajoshan se turbo vielä uudestaan mutta ainakin nyt näyttää toimivan..
Oisko ollu jo alunperin sökö ku nyt Turbo "vinkuu" niinku tossa toisessakin mb:s ja näyttää kiihtyvän paljon paremmin :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli paljon vinkuu ja yleensäkkin jos vakioVito vinkuu niin pitää varmistaa, että ilmasuodatin on hyvin paikallaan. Minulla aikanaan jotenkin sen suodattimen reuna alkoi repsottamaan ja vihellyshän se sieltä alkoi kuulumaan.

Sitten vain raskasta kaasujalkaa, sitä ne kaipaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

veskola kirjoitti: Sitten vain raskasta kaasujalkaa, sitä ne kaipaa.
Pääsee sitten hakeen lisäkiinnityksiä :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:Pääsee sitten hakeen lisäkiinnityksiä :D
Eihän noi autot hajoa millään, eikä niissä koskaan ole mitään pikkuvikoja :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin