Kysymyksiä vitosta..
Kannentiiviste meni, vie semmoseen paikkaan laitettavaksi jossa tuon vaihtaminen ei maksa maltaita.
Eikös tuo ollut jo ihan odotettavissa, tuosta kannentiivisteen menosta on ollut juttua jo pari vuotta sitten, se menee joka autosta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 862#103862
Paljonko oli km taulussa, 150 tkm, 200 tkm vai jopa 250 tkm ?
P.S Kerro niille siellä korjaamolla, että sen kannen voi kyllä ottaa auki ottamatta konetta pois korista.
Eikös tuo ollut jo ihan odotettavissa, tuosta kannentiivisteen menosta on ollut juttua jo pari vuotta sitten, se menee joka autosta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 862#103862
Paljonko oli km taulussa, 150 tkm, 200 tkm vai jopa 250 tkm ?
P.S Kerro niille siellä korjaamolla, että sen kannen voi kyllä ottaa auki ottamatta konetta pois korista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nooh, me tiedetään ne hollannin kilometritTiina79 kirjoitti:vasta 130 000 kilometriä..

Osat muuten ei maksa korjaukselle paljoa, eli jos jostain löydät pelle pelottoman kun sen korjaisi niin ei se niin paha homma ole miltä kuulostaa, mutta tosiaan Vehon hinta pyörii siinä 1250 ... 1450 €. Siellä nyt ei ehkä kannata teettää, vaikka itse teetinkin, tyhmyyttäni.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Miksi ? Ajelitko pitkään silleen että se savutti, se kuulemma hajottaa turbon. Vaikka turbo valuu öljyä se ei ole viallinen, se öljy on tullut sieltä pakoaukosta sinne kun kannentiiviste hajosi...Tiina79 kirjoitti:Turbokin meni korjaukseenMitähän vielä????
Käske vaihtaa hehkutulpat samalla kun kansi on auki.
Seuraavaksi siitä irtoaa se moniurahihnan rulla kun sen laakerit leikkaavat kiinni. Kun sen saat kuntoon niin sitten se kestää kunnes menee noi vetareiden suojakumit...ja silloin onkin jo niin paljon kilometreja, jotta vaihdetaan kaikki jarrulevyt. Tuo raitisilmapuhalliin kanssa kuluu kohta loppuun, mutta se ei ole kovin kallis
Sellaista on tulossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Turbo ja kansi meivät eri paikkaan korjattavaksi, ja hehkut oli vaihdettu!! Korjaamolla vaan sitten kasaavat ne..
Kotoa lähtiissä vito kävi vähän heikonlaisesti, mutta siinä vaiheessa se ei vielä savunnu, parkissa oli ja kilometrin verran kerkesin ajaa kunnes päästi hirveet savut ja jätin koko auton siihen ja hinaamalla meni 100 metriä korjaamolle!!
Sanoivat ku turbon korjasivat, että se on käyny liian kuumana ja ois vaan ollu ajan kysymys milloin se ois posahtanu..??
Maanantaiksi lupasivat viton valmiiksi..
Kotoa lähtiissä vito kävi vähän heikonlaisesti, mutta siinä vaiheessa se ei vielä savunnu, parkissa oli ja kilometrin verran kerkesin ajaa kunnes päästi hirveet savut ja jätin koko auton siihen ja hinaamalla meni 100 metriä korjaamolle!!
Sanoivat ku turbon korjasivat, että se on käyny liian kuumana ja ois vaan ollu ajan kysymys milloin se ois posahtanu..??
Maanantaiksi lupasivat viton valmiiksi..
Paskapuhetta, no ei uudesta turbosta koskaan haittaa ole...kunhan se on suurempi kuin alkuperäinenTiina79 kirjoitti:Sanoivat ku turbon korjasivat, että se on käyny liian kuumana ja ois vaan ollu ajan kysymys milloin se ois posahtanu..??

Mitenköhän se on korjattu, varmaankin lasikuulapuhallettu sen runko

Niin ei kait kannessa muuta korjattavaa ollut kuin plaanataan se suoraksi, vika kun oli ilmeisesti kannentiivisteessä vai ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Säkös oot se Mystinen Meg mikä ennustaa kaiken tulevan?veskola kirjoitti:Miksi ? Ajelitko pitkään silleen että se savutti, se kuulemma hajottaa turbon. Vaikka turbo valuu öljyä se ei ole viallinen, se öljy on tullut sieltä pakoaukosta sinne kun kannentiiviste hajosi...Tiina79 kirjoitti:Turbokin meni korjaukseenMitähän vielä????
Käske vaihtaa hehkutulpat samalla kun kansi on auki.
Seuraavaksi siitä irtoaa se moniurahihnan rulla kun sen laakerit leikkaavat kiinni. Kun sen saat kuntoon niin sitten se kestää kunnes menee noi vetareiden suojakumit...ja silloin onkin jo niin paljon kilometreja, jotta vaihdetaan kaikki jarrulevyt. Tuo raitisilmapuhalliin kanssa kuluu kohta loppuun, mutta se ei ole kovin kallis
Sellaista on tulossa.



(noo, sullahan sitä kokemusta taitaa olla...


MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Kyllä veskola on oikeilla jäljillä. Tuossa järjestyksessähän ne taitaa hajoilla
Sprinterissä 208D -98 levisi tiiviste 197000km kohdalla. Auto nyt velipojalla ja jarrulevyt oli pitäny vaihtaa.Olivat kuluneet jo ohi sallitun. Hollannista tuotu...

Sprinterissä 208D -98 levisi tiiviste 197000km kohdalla. Auto nyt velipojalla ja jarrulevyt oli pitäny vaihtaa.Olivat kuluneet jo ohi sallitun. Hollannista tuotu...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Alkaa vähän kuulostamaan huolestuttavalta.
Tuo aksiaalivälys jos se nyt tarkoittaa päittäisvälystä, on aivan normaali kuluneessa ahtimessa. Minulla oli semmonen ja se oli menossa paikalleen ilman sen kummempaa ihmettelyä.
Ahdinta ei kannata(isi) korjata kun uuden saa 600 € hintaan. Käytettyjä taas saa parilla sadalla.
Onkohan ne nyt osanneet kasata sen oikein, vaikka eihän se nyt niin vaikeata voi olla
Multakin löytyy hyllystä se alkuperäinen ahdin, siitä saisi varaosia kympillä tai kahdella...
--- === voimia ===---
Tuo aksiaalivälys jos se nyt tarkoittaa päittäisvälystä, on aivan normaali kuluneessa ahtimessa. Minulla oli semmonen ja se oli menossa paikalleen ilman sen kummempaa ihmettelyä.
Ahdinta ei kannata(isi) korjata kun uuden saa 600 € hintaan. Käytettyjä taas saa parilla sadalla.
Onkohan ne nyt osanneet kasata sen oikein, vaikka eihän se nyt niin vaikeata voi olla

Multakin löytyy hyllystä se alkuperäinen ahdin, siitä saisi varaosia kympillä tai kahdella...
--- === voimia ===---
Lisää tietoa: www.skg.fi
No minähän laittaisin sen GT20:n sinne, jonka sai 600 € kl varaosista...PRODUKTBEZEICHNUNG IHR PREIS
Turbolader - Mercedes 2,3D/TD 72kW
mit Altteiletausch
523,49 €
This offer, which I´ve just copied, is taken from www.kupplung.de. I think you can ask for further information via mail.
Another interesting link is www.turbolader.net.
Turbolader - Mercedes Vito 2,3TD 72kW
mit Altteiletausch
523,49 €
Juu ei ole normaalia ei, mikäli turbo korjataan niin se kuuluu kanssa korjata eikä vain pyyhkiä pölyjä siitä. No eiköhän korjaaja kanna vastuunsa...
Korjatussa / uudessa ahtimessa ei pitäisi kait olla mitään välyksiä, eemeli vahvistakoon asian kun tietää...
Alkuperänen pikkuahdin: 910,00 EUR Kl varaosat / 2 viikkoa toimitus...
Saksasta suoraan saa nopeammin, ja suomen romuttamot nyt ovat noita täynnä...
Voidaan vain ihmetellä kuka noissa vetää 600+ € välistä

Lisää tietoa: www.skg.fi
Hyvä juttu, toivottavasti ei sentään tarvinnut kiinnittää kotitaloa, mutta hajosko se korjattu turbo siis uudelleen öljynpuutteeseen vai miten siinä oikein kävi. Ne on pienestä kiinni...
Hetken jo ihmettelin jotta onpas se jos turbon kyljessä on reikä
Ai niin, sitä pumppua olisi pitänyt tietty samalla säätää, sanoithan jossain topicissa jotta kun ei oikein lähde, kyllä se lähtee
Hetken jo ihmettelin jotta onpas se jos turbon kyljessä on reikä

Ai niin, sitä pumppua olisi pitänyt tietty samalla säätää, sanoithan jossain topicissa jotta kun ei oikein lähde, kyllä se lähtee

Lisää tietoa: www.skg.fi
Mikäli paljon vinkuu ja yleensäkkin jos vakioVito vinkuu niin pitää varmistaa, että ilmasuodatin on hyvin paikallaan. Minulla aikanaan jotenkin sen suodattimen reuna alkoi repsottamaan ja vihellyshän se sieltä alkoi kuulumaan.
Sitten vain raskasta kaasujalkaa, sitä ne kaipaa.
Sitten vain raskasta kaasujalkaa, sitä ne kaipaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eihän noi autot hajoa millään, eikä niissä koskaan ole mitään pikkuvikojakeef kirjoitti:Pääsee sitten hakeen lisäkiinnityksiä

Lisää tietoa: www.skg.fi