keef kirjoitti:Kuinkas toi kierrosten nosto, mihinkäs asti max kierrokset nousee tolla kuudella kierroksella -liikaa automaatille?
Juu toi on liikaa automaatille, eli ennen säätöä:
- Lämmin kone / auto
- Vaihe N asentoon
- Jalka lattiaan
- X = max rpm kahden sekunnin kuluttua (auton mittarin tarkkuus riittää)
- Laskutoimitus:
torx kierrokset = (4800 - X) / 200,
Esimerkiksi: 4800 - 4000 / 200 = 4 kierrosta.
Toki voi laittaa vielä yhden päälle, kuten minulla on. Tällöin laatikko menee vikatilaan jos pitää ykkösellä kaasun pohjassa maailmantappiin....mutta jos malttaa nostaa hiukan 4400 rpm kohdalla niin sitten ei enää mene muilla vaihteilla.
Se on vähän noloa kun kylällä lähdet kaupan pihalta renkaat kiljuen ja sitten kuuluu PAM/POKS ja joudut pysäyttämään linjuripysäkille boottaamaan laatikon ecun... Kokemusta on
vesatak kirjoitti:Kannattaa lienee varata tiivistepaperia lähimaastoon, ennenkuin aloittaa operaation?
Kannattaa varata Veholta/KL- varaosista tiiviste, maksaa jotain kolme euroa ja se on monimutkainen tiiviste, josta ei kannata päästää höytyviä liikkumaan öljykanaviin.