Siekkinen: Tänään tapahtunut kaksi kertaa mielenkiintoinen juttu (huom. lämpöä on piisannut täällä). Ajan hitaasti ehkä 40 km/h laatikko ei oikein tiedä pitääkö turbiinin lukkoa päällä vai ei ja mitä vaihdetta pitäisi pitää. Poljen laatan pohjaan, mitään ei tapahdu paitsi kierrokset nousevat. Nostan jalan kuuluu sama ääni kuin pakokaasutestissä eli turbo rallattaa kierroksilla, eli vaihde ei ollut päälle...painan uudelleen pohjaan, tulee tuttu paine selkänojaa vasten
...onko syytä huolestua ? Ajatelin tosin tarkistaa paljonko öljyä lootassa on näin kisakauden alkessa
Toinen havainto viimetalvelta...ei liity tähän... pakkasta ehkä 15 ...20 astetta, siis miinusta. Saa auton jotenkin käyntiin kun eberi ei tuossa enää toimi. Haen aamulehden kusetan koirat ja rauhoitun...auto käy ehkä 20 ...50 minuuttia ulkona. Menen autoon, vaihde päälle ja lähden liikkeelle. Kuuluu hassua ääntä ei mitään vakavaa ihan kuin tyhjät levyt kolisisivat toisiaan vasten, auto ei liiku. uusi kaasutus, auto liikkuu vaivoin 5 m. Sammutan, käynnistän, auto toimii loistavasti. Onko tämä ZF:n softa vika...ja vielä kehtaavat sanoa että ei supportia "tuunajille".
Onko muilla vakilootalla ollut vastaavaa...mullahan on ollut eberi aiempina vuosina ehjä...ja vasta nyt vedetään käyntiin -22 pakkasesta, mutta olihan sillä softalla ja laatikolla aikaa lämmetä, koneen lämmötkin 60 ast.
jukiksen laatikkooon: Vahvista kaikki vaihteet/levyt, se kaveri ei sääli autoa, enkä minä myös
