W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Very bad news:
Moi,

Valitettavasti ZF ei ole halukas tekemään ohjelmistoon muutosta.

Terveisin
Teemu

"Concerning your tuning case, our development dept. is the only one who can make some modification in the soft but as it is a 8 bit ECU there is no place to make some modifications. They refuse to do some modifications. "
Eli otamme kovemmat keinot käyttöön, jotain on pakko keksiä :twisted: :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukikselle kuvat vielä vinkkinä vaikka homma taitaa olla bueno, niin ja muillekin kutka laittavat automaattilaatikkoa Vitoon kiinni.

Asennettaessa: Kierrä kierrepultti M8X30 mm momentinmuuntimessa olevaankierteeseen (asennusapu). Kun asetat vaihteistoa paikalleen kierrepultin tulee tarttua liitäntälevyn poraukseen. Irroita kierrepultti öljypohjan aukon kautta moottorin ja apurungon asennuksen jälkeen.

Ohjetta pdf muodossa voi tarvittaessa tiedustella minulta.

...ja samma på svenska:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0274.jpg

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0275.jpg[/i]
Viimeksi muokannut veskola, Su 08.10.2006 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Näinhän se homma etenee!

RÖYH!! :D :D

jukis
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siekkinen: Tänään tapahtunut kaksi kertaa mielenkiintoinen juttu (huom. lämpöä on piisannut täällä). Ajan hitaasti ehkä 40 km/h laatikko ei oikein tiedä pitääkö turbiinin lukkoa päällä vai ei ja mitä vaihdetta pitäisi pitää. Poljen laatan pohjaan, mitään ei tapahdu paitsi kierrokset nousevat. Nostan jalan kuuluu sama ääni kuin pakokaasutestissä eli turbo rallattaa kierroksilla, eli vaihde ei ollut päälle...painan uudelleen pohjaan, tulee tuttu paine selkänojaa vasten :D

...onko syytä huolestua ? Ajatelin tosin tarkistaa paljonko öljyä lootassa on näin kisakauden alkessa :lol:

Toinen havainto viimetalvelta...ei liity tähän... pakkasta ehkä 15 ...20 astetta, siis miinusta. Saa auton jotenkin käyntiin kun eberi ei tuossa enää toimi. Haen aamulehden kusetan koirat ja rauhoitun...auto käy ehkä 20 ...50 minuuttia ulkona. Menen autoon, vaihde päälle ja lähden liikkeelle. Kuuluu hassua ääntä ei mitään vakavaa ihan kuin tyhjät levyt kolisisivat toisiaan vasten, auto ei liiku. uusi kaasutus, auto liikkuu vaivoin 5 m. Sammutan, käynnistän, auto toimii loistavasti. Onko tämä ZF:n softa vika...ja vielä kehtaavat sanoa että ei supportia "tuunajille".

Onko muilla vakilootalla ollut vastaavaa...mullahan on ollut eberi aiempina vuosina ehjä...ja vasta nyt vedetään käyntiin -22 pakkasesta, mutta olihan sillä softalla ja laatikolla aikaa lämmetä, koneen lämmötkin 60 ast.

jukiksen laatikkooon: Vahvista kaikki vaihteet/levyt, se kaveri ei sääli autoa, enkä minä myös :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

veskola kirjoitti:
Toinen havainto viimetalvelta...ei liity tähän... pakkasta ehkä 15 ...20 astetta, siis miinusta. Saa auton jotenkin...................

Sama vika, autossa oli liian vähän öljyä. Öljyt kiertää niin lähtee liikkeelle, öljyt ei kai kierrä oikeissa paikoissa muutakun ajossa.

Koputettelen puuta kokoajan, ei ole toistaiseksi ollut mitään toiminta häiröiriöiräitä laatikossa. Hajoo sitten kunnolla :D

Laatikossa ne orkkis Esson öljyt.
Avatar
Jussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 12.09.2004 16:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Nyt on hieman OT kun en viitsinyt pikkuasian takia uutta threadia aloittaa.

Eli kysymys on että voiko turbon (vakio 300dt kkk24) pakopesää tai kompressori pesää mennä avaamaan, jotta saan käännettyä ahtimen oikeaan asentoon, välijäähdyttimen takia. Alaspäin kun pitäisi saada tuo kompressoripesän lähtö vakio asentoon verraten.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

voi. avaat vaan niitä M6 pultteja 10mm avaimella ja pesät kääntyy sopevaan asentoon. katot vaan että keskiosa pysyy oikeassa asennossa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

veskola kirjoitti:Very bad news:
Moi,

Valitettavasti ZF ei ole halukas tekemään ohjelmistoon muutosta.

Terveisin
Teemu

"Concerning your tuning case, our development dept. is the only one who can make some modification in the soft but as it is a 8 bit ECU there is no place to make some modifications. They refuse to do some modifications. "
Eli otamme kovemmat keinot käyttöön, jotain on pakko keksiä :twisted: :roll:
Moro

Mitäs jos sen induktiivisen anturin piuhan väliin tunkis tuollasen:http://www.speedohealer.com/eng/intro.htm??
Käytetään mopoissa nopeusmittarin kalibrointiin esim. ratastuksen jälkeen. Ja niissähä on induktiivinen anturi eturattaalla...
Hinta voi tietty olla toinen kun Pelle Pelottomalla, mut on ainakin helppo ja hygieninen :D . Siis jos tietää minkä piuhan väliin laittaa.... :roll:

jukis
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Tota laatikkoohan on käytetty monessa bensavehkeessä, vaihtokohdat lienee niissä ylempänä. Saako tohon Vitoon vaihdettua ohjaus boksia jostain muusta autosta?



- tosin mää en ole oikein perehtyny asiaan... :oops:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:Tota laatikkoohan on käytetty monessa bensavehkeessä, vaihtokohdat lienee niissä ylempänä. Saako tohon Vitoon vaihdettua ohjaus boksia jostain muusta autosta?

- tosin mää en ole oikein perehtyny asiaan... :oops:
Se on käynyt mielessä jos bensa Viton ohjain kävisi, mutta tosiaan ohjaimessa on näin suuri määrä pinnejä, joten lienee mahdottomuus, että kaikki pinnit sattuisivat oikeille kohdilleen ja vielä siten, että mittaavat asioita samoilla antureilla.

Toisaalta bensaviton ohjain ei normiajossa taida olla ollenkaan mielyttävä.

Kuva
jukis kirjoitti:Mitäs jos sen induktiivisen anturin piuhan väliin tunkis tuollasen:...
Käytetään mopoissa nopeusmittarin kalibrointiin esim. ratastuksen jälkeen.
<...>
Tässä ratkaisussa (ja siinäkin kun sen boxin tekee itse) ongelmaksi tullee se, että rpm antureita on kaksi ja laatikon softa ei vältämättä pidä ajatuksesta, jossa vain toinen anturi alkaa valehtelemaan.

Osaisiko joku sanoa mitä se softa päättelee niistä kahdesta kierrosluvusta ja mitkä "akselit" näkyvät niiden antureiden päissä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mites, jos lisäisi autoon kytkinpolkimen.... :? Vaihtaisi ainakin juuri mieleisellä kohdalla?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JP74 kirjoitti:Mites, jos lisäisi autoon kytkinpolkimen.... :? Vaihtaisi ainakin juuri mieleisellä kohdalla?
Viimeksi tänään oli mielessä...mutta voihan sitä vaihtaa vaikka merkkiä keulalta, jos sille tielle mennään, että periksi aletaan antamaan.

Kyllä automaattivaihteisto kuuluu minun mielestä olla autossa, jos sillä ajetaan muutakin kuin 1/4 mailia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Entäpä jos vaihtaa niitä boksin sisuskaluja?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:Entäpä jos vaihtaa niitä boksin sisuskaluja?
Siis mitä sä sinne meinasit vaihtaa ? Eipä siellä ole juuri mitään vaihdettavaa kuin se ohjelma.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

veskola kirjoitti:
keef kirjoitti:Entäpä jos vaihtaa niitä boksin sisuskaluja?
Siis mitä sä sinne meinasit vaihtaa ? Eipä siellä ole juuri mitään vaihdettavaa kuin se ohjelma.

Toisesta boksista sitä "lastua" tai ohjelmaa jos sen saa vaihdettua. Olettaen että eri autojen boksit on samanlaisia, mutta eri ohjelmalla.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:Toisesta boksista sitä "lastua" tai ohjelmaa jos sen saa vaihdettua. Olettaen että eri autojen boksit on samanlaisia, mutta eri ohjelmalla.
No jos antureiden signaalit poikkeavat ja vielä siten, että tulevat kontrollerin kannalta eri pinnoihin niin ei se softan vaihtaminen auta mitään...

Liikaa liikkuvia osia systeemissä...

Saa sen toki vahdettua sen piirin, siinähän se on juotostinalla kiinni. Tosin vaihdon jälkeen voi mennä sormisuuhun kun cpu tekee heti kättelyssä crashin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Vai että kummittelee :?

Kannattaa niitä öljyjä seurailla jokatapauksessa, näkeepähän oitis jos alkaa öljy tummua.

Kyllä kuulostaa ohjauspuolen ongelmalta, lieneekö joku lämpöanturi mikä oikuttelee?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jarkko S kirjoitti:Vai että kummittelee :?
Hmmh laatikko toimii ja kestää hyvin...
tuikku kirjoitti:Kaikkeen virittelyyn liittyy riski, sitä on turha vähätellä, tai paisutella. Hyvässä kunnossa oleva tekniikka kestää lisääntyneen tehon parhaiten.
Hyvät ystävät, unohtakaa kaikki mitä olen kirjoittanut Viton 2,3 litran OM601 moottorin kestämisestä, erityisesti liittyen uuden "vahvistetun" kannentiivisteen kestämiseen. Nyt ajettuani 42 000 km uudella kannentiivisteellä voin vain kertoa, että ei se kestä. Oireet alkoivat taas täsmälleen samalla tavalla.

Aluksi ihmettelin, jotta mikäs nyt kun öljymäärä hupsahti yks kaks tipun puoleen väliin. Alkoi kuulua ikään kuin venttiilin nakutusta, erityisesti kun nosti kaasun ylös. Lauantaina kun käskin konetta vähän kovemmalla jalalla näkyi peilistä tuttu savupilvi, ei se ei ollut tehosavua vaan öljyn katkuista harmaata :lol:

No laitetaan auto taas joka syksyiseen remonttiin ja seisontaan, ja katsotaan se kansi kertaalleen vielä. Saattaa hyvinkin olla, että tehonsäätöruuvi jää nyt asentoon 150 HP tai sitten ei, aika ja harrastuksen vakavuus näyttää :twisted:

:roll: :roll: :roll:

Onko muuten 420 CDI V8 moottori ja millä auton rungolla sellaisen voi ostaa ? :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kurja juttu.
Toivottavasti on vaan se tiiviste.
Et sinä sitä tiivistettä kauan vaihda.

Eihän ole ruiskutus liian aikaisella.


Kasi on cdi.
S
E
ML
Nyt ainakin.

Ensimmäisenä moottorina sähköohjatut ahtimet, 1600bar.
60hv/syl pitäis olla "helppo" nakki.
Tommonen maasturi on mullakin ihan ostoslistan ylimpänä, kunhan heitän köyhtymästä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tenon
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 09.08.2006 19:02
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja tenon »

Kuten kokemuksesta tiedämme: Turbovehkeissä on aina joko liian vähän tehoa tai sitten ne on rikki :!:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No niin, nythän on sitten haavoja nuoltu pari yötä ja alkaa elämä taas kirkastumaan. Onpas muuten tuo benziini kallista, tankkasin juuri aamulla 20:lla ei saanut kuin lirauksen menovettä :roll:

"Se joka hajoaa, sitä ei korjata vaan se muutetaan"

Eli ajatuksesta toteutukseen. Onko arvon herrat nyt mahdollista teettää jokin metallikannentiiviste (kupari?) alumiinikannelle, joka oikeasti kestäisi hieman kauemmin kuin tuo alkuperäinen.

Mikäli sellainen ajatus on järkevä niin missä ja mistä materiaalista sellaisen voi teettää, Turussa tai Salossa ?

Kun laitetaan metallitiiviste, niin laitetaanko jotain mömmellöä tiivistepinnalle vai tuleeko siitä ilmankin riittävän tiivis ?

Pitäisikö tuo kansi nyt vetää ohjemomenttiin ja vielä 90 astetta päälle, vai laitanko vain ohjearvoon ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Se kansi kannattaa katsoa supertarkkaan.
Omasta pommista oli kansi rikki vaikka koeponnistus tehtiin.
Sitä nyt ei tiedä että menikö uudelleen kieroksi vai oliko kannessa halkeama.

Oma rupes polttelee jäähdytysnestettä nelos pytyssä. Harmaata savua ja nesteet pihalle aina kun ahdot nousi. Ilman ahtoja pysty ajamaan. Pahvissa ei mitään näkynyt.
Omassa kansipahvi uusittu kolme kertaa vuoden sisään ja nyt siis toinen kansi paikallaan jolla ajettu nyt 10 000km. Se on siis toiminut. Ja saa luvan toimiakkin :evil: .Liekkö sitten vikana ollut että vetänyt vanhan kannen aina kieroksi (toimi aina noin 1000km).


Ei muuta kun hermoja ja voimia "harrastukseen".

Ps.Kannen vaihdossa ei kauaa mene.... enää kolmannella kerralla. :D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jos kannentiiviste ei rupea kestämään normitehoillakaan, on syytä oikaisuttaa lohkontaso. Kansihan on tietysti oikaistu? Lohkon oikaisu on vaan melkoinen savotta käytännössä, kun purattaa koko koneen...

Venyviä kannenpultteja ei mielestäni kannata juurikaan vetää ylimomenttiin. Venyvät vaan turhaan, mutta sen tiukemmalla ne eivät ole kuitenkaan.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JP74 kirjoitti:Jos kannentiiviste ei rupea kestämään normitehoillakaan, on syytä oikaisuttaa lohkontaso. Kansihan on tietysti oikaistu? Lohkon oikaisu on vaan melkoinen savotta käytännössä, kun purattaa koko koneen...
No se tiivistehän ei kestä normitehoilla edes tehtaan pakasta otetussa autossa kun siellä on se suunnittelu/tyyppivika. Ovat suurentaneet om601:n porausta 2mm, joten tiiviste hajoaa siitä öljykanavan kohdalta.

Tokihan mulla on ollut tuplatehot käytössä :roll:

En muuten tiedä oikasivatko kantta merkkihuollossa, olettaisin niin, sillä tokihan se pitää aina oikaista kun kansi on auki. Nyt se ainakin oikaistaan, luonnollisesti.

Eikös tuo ole aika luonnollista, vakiomoottorissa pahvi kestää 200 tkm ja tuplatehoilla se kestää vajaan neljäsosan tuosta. Jospa säätäisi tuon 75 HP teholle niin sitten se kestäisi yli miljoona kilometria :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

veskola kirjoitti:Kun laitetaan metallitiiviste, niin laitetaanko jotain mömmellöä tiivistepinnalle vai tuleeko siitä ilmankin riittävän tiivis ?

Pitäisikö tuo kansi nyt vetää ohjemomenttiin ja vielä 90 astetta päälle, vai laitanko vain ohjearvoon ?
Kiihdytysajajat käyttävät kannen ja lohkon välissä ko tarkoitukseen tehtyä liimaa ja joissain autoissa pelkästään sitä liimaa, eli ei kannentiivistettä ollenkaan. En muista sitä nimeä, mutta joskus yhden kisan ajoin palaneella tiivisteellä, joka oli kyllästetty tolla liimalla, eikä ollut minkäänlaisia ongelmia koko erän aikana. V8-hemmoilta sitä liimaa kyselee.

Tuosta kannen kiristyksestä, onko se kone ollut jo montakin kertaa levällään, eli voisiko olla mahdollista, että pultit, tai kannen kierteet olisi tulleet tiensä päähän ja alkaisivat venymään. Kokeile ensiksi, kun alat pahvia vaihtamaan, jälkikiristää sitä kantta ja katso kuinka "löysässä" se oli, se selvittää kanssa noita ongelmia. Ja kuten JP jo sanoi, tytyy sen lohkonkin olla suora, ei ole kauheasti hyötyä kannenoikaisusta, jos lohkossa on pienikin heitto, varsinkin noilla tehoilla.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

VHT:ltä saa kuparisprayta mikä on tarkoitettu tiivisteisiin. Ainakin paikalliset turpo-ukot kehui ainetta oikeinkin päteväksi.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

MJF kirjoitti:VHT:ltä saa kuparisprayta mikä on tarkoitettu tiivisteisiin. Ainakin paikalliset turpo-ukot kehui ainetta oikeinkin päteväksi.
Just tota se oli ja voin suositella, toimii!!!
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Antti V kirjoitti:
MJF kirjoitti:VHT:ltä saa kuparisprayta mikä on tarkoitettu tiivisteisiin. Ainakin paikalliset turpo-ukot kehui ainetta oikeinkin päteväksi.
Just tota se oli ja voin suositella, toimii!!!
Aamupäivän googlettamisen tuloksena päädyin samaan aineeseen.

Illalla otetaankin vähän erikoisempi työkalu tähän virityskäyttöön, eli AutoCad. Laitellaan juttuja myöhemmin, hyviä vinkkejä saapunut, joten katsellaan niitä pulttien momentteja kun saadaan ne sieltä esille :roll: Pitää vain ehtiä talo maalaamaan loppuun, joten muutamia viikkoja tässä taas vierähtänee. :roll:

Minulla on kansi ollut kertaalleen auki ja silloin on käsittääkseni koottu taiteen sääntöjen mukaan uusilla osilla, pulteilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Tuolla kupari sprayllä ovat monesta autosta ratkaisseet täällä päin ainakin pahvi ongelmat ja kestänyt on kuulemma paljon paremmin...totta se MJF sotkee sillä audin tiivisteen....kun sille tulee kuulemma ARP pinnapultit ja siipimuttereilla kansi kiinni että on nopea vaihtaa uusi kansi :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Vois harkita omaanki noita siipimuttereita :lol: :lol: :lol: :D :) :? :(
Vastaa Viestiin