tuli vaan aihe itselle ajankohtaiseksi, kun hommasin toisen 12" elementin, ja nyt saa tehdä uuden kotelon.. niin ja siis kyseessähän on autostudio 12" ei mikään kovin mahtava elementti

No Autostudiolla ei tollasta ainakaan tarvi pelätä..MasaMbW124 kirjoitti:kaverin kanssa kävin keskustelua aiheesta, ja hän oli sitä mieltä että lastulevy murenee kovissa paineissa?
jep toi studio on tosi nuhanen. paineita ei esiinny ainakaan kabiiniin asti_Antti kirjoitti:No Autostudiolla ei tollasta ainakaan tarvi pelätä..MasaMbW124 kirjoitti:kaverin kanssa kävin keskustelua aiheesta, ja hän oli sitä mieltä että lastulevy murenee kovissa paineissa?![]()
Ja sillon kun tollasta rupeaa esiintymään puhutaan joko todella kovista paineista tai todella huonosti kasatusta kotelosta.
JarnoE kirjoitti:Miten olis jos kokeilisit tehdä bandbass-kotelon? Putki / putket kabiinin puolelle niin jo alkaa painetta olemaan.MasaMbW124 kirjoitti: jep toi studio on tosi nuhanen. paineita ei esiinny ainakaan kabiiniin asti![]()
sen takia toisen niitä ostinkin, jos kahdella sois jo vähän paremmin.
Kyllä vain, kun vetää putken / putket sisälle matkustamoon. Mikäli bandbass ei ole ennestään tuttu, niin klik klik -> http://www.autosound.fi/tietoa_subbarit_bandpass.htmMasaMbW124 kirjoitti:JarnoE kirjoitti:Miten olis jos kokeilisit tehdä bandbass-kotelon? Putki / putket kabiinin puolelle niin jo alkaa painetta olemaan.MasaMbW124 kirjoitti: jep toi studio on tosi nuhanen. paineita ei esiinny ainakaan kabiiniin asti![]()
sen takia toisen niitä ostinkin, jos kahdella sois jo vähän paremmin.
silläki sais painetta vai??
Tuohan se on se yleisin käsitys asiasta, mutta 100% totuus se ei ole. Onhan 'pämppärikotelolla' voitettu jopa Fascan finaalitkin, joten ei se automaattisesti mikään p*ska ole. Haasteellinen suunniteltava ja toteutettava se on, mutta onnistuessaa se tarjoaa kivoja ominaisuuksiae320 kirjoitti:Bandpass on vain äänenlaadultaan hyvin heikko ratkaisu, möykkää kyllä lähtee sitten senkin edestä.
siksi teen kummallekkin omat kotelot, koska laitan kummallekkin sivuille kotelot.. kalvot on tarkoitus kyllä asentaakkin taakseppäin (magneetit näkyviin) ton kalvon suunnanhan ei pitäis vaikuttaa sointiin? on vaan mielestäni käytännöllisempi ja näyttävämpi sillai..JarnoE kirjoitti:Miksi kummallekkin elementille oma kotelo?sooppa kirjoitti:Ei muuta kun refleksikotelo niin että putket hattuhyllyn läpi ja kalvot taaksepäin, kummallekkin oma kotelo.
Aivan, eli kotelot tulevat kontin sivuille.MasaMbW124 kirjoitti:siksi teen kummallekkin omat kotelot, koska laitan kummallekkin sivuille kotelot.. kalvot on tarkoitus kyllä asentaakkin taakseppäin (magneetit näkyviin) ton kalvon suunnanhan ei pitäis vaikuttaa sointiin? on vaan mielestäni käytännöllisempi ja näyttävämpi sillai..JarnoE kirjoitti:Miksi kummallekkin elementille oma kotelo?sooppa kirjoitti:Ei muuta kun refleksikotelo niin että putket hattuhyllyn läpi ja kalvot taaksepäin, kummallekkin oma kotelo.
jep en mä sitä sillä sanonutkaan, mutta en keksinyt oikeeta synonyymiä sanalle vaimennusvillae320 kirjoitti:Niin ja vanut kannattaa unohtaa etenkin jos rakentaa suljetun kotelon. Vanu on vaimennusmateriaaleista kaikkein heikkotehoisin - sitä käytetään lähinnä kutittamattomuuden ja pölyämättömyyden takia. Kunnon vuorivilla on parasta vaimennusmateriaalia.
tota rengas melua ei sais esiintyä, on sen verran tehty jo sen poistamisen edeksi.. että ei viittis hattuhyllyä leikelle kauheesti.sooppa kirjoitti:Umpikotelolla on vaan se homma että bassot jää takaluukkuun. Aikoinaan tein niin että leikkasin w123 koppasen hattuhyllyyn 75cm*30cm reijän siihen peltiin ja takaluukussa 2 kpl jbl 12" kalvot ensin ylöspäin mutta sitten muutin taaksepäin, bassot kuului hyvin parkissa mutta maantiellä rengasmelu peitti ne.