w201 2.5td

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

w201 2.5td

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

Terve, kaverin puolesta rupesin kyselee vähän vinkkejä. Eli työnalla on w201 2.5td tomaatti lootalla. Pumppu kävi jo mynässä, ja kone on nyt levällään.. Vinkkejä kaivattaisiin 1. Turbo? tehoja haetaan, mikä olisi sopiva turbo? Nyt ollaan suunniteltu garretin gt37...? 2. Kannentiiviste, mistä ja millainen? Vakio tiiviste ei tunnu kestävän 2,5 barin ahtoja :D Mistä kannattaisi alkaa kyselee tiivistettä koneeseen? Vielä jos sattuisi löytymään osat samasta paikasta, niin voisi olla toivoa pienistä alennuksista. Tosin hyvää käytettyäkin saa tarjota ;)
bmw 324tdic -90
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Re: w201 2.5td

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

jeesaiam kirjoitti:Terve, kaverin puolesta rupesin kyselee vähän vinkkejä. Eli työnalla on w201 2.5td tomaatti lootalla. Pumppu kävi jo mynässä, ja kone on nyt levällään.. Vinkkejä kaivattaisiin 1. Turbo? tehoja haetaan, mikä olisi sopiva turbo? Nyt ollaan suunniteltu garretin gt37...? 2. Kannentiiviste, mistä ja millainen? Vakio tiiviste ei tunnu kestävän 2,5 barin ahtoja :D Mistä kannattaisi alkaa kyselee tiivistettä koneeseen? Vielä jos sattuisi löytymään osat samasta paikasta, niin voisi olla toivoa pienistä alennuksista. Tosin hyvää käytettyäkin saa tarjota ;)
Terve,terve.

1.esim. tuo 37, tai holsetin vastaava hx35?, tai s2 vois olla sopivia.
2.kannentiivisteen voi laittaa vaikka tuommosen, niinku tuosa uuemmasa om605 koneesa on. Käy tuohon vanhempaan, ku porailee vanhaa tiivistettä mallina käyttäen muutaman vesireiän lisää.(muistaakseni 4-5 reikää)

Onko ko. autosa muuten alkup. laatikko. Jos on, niin kannattais ehkä harkita vaihtoa esim. tuommoseen 300 turbod:n laatikkoon(vahvistettuun) jos meinaa että tekee kestävän paketin. Tuosa 2,5 on muistaakseni se heikompi, 722,4 laatikko.
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

Ja esim. täällä ois myynnissä sellanen vahvistettu 722.3 laatikko shift kitillä, erittäin hyvä hintaan 1500€.
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

Laatikko on alkuperäinen, joka viedään vahvistettavaksi. tuo lootahan luisti jo vakio turbolla... hx35, ettei jäis jo pieneksi? hx40 ollaan kans vähän katottu, mutta kai se pitäs soittaa vaan johonki hyvään firmaan niin helpoimmalla pääsis... tehotavoite on tosiaan koneelta 300hp... niin uudemman 2.5 diisselin pahvi sopii, kun poraa lisää vesireikiä..? paljonko vakio sellainen kestää ahtoja? löytyiskö tuohon helpommin kestävämpää pahvia?
bmw 324tdic -90
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Uudemmassa om 605:ssa on peltitiiviste, joka kestää varmasti kaiken mitä tarvii. Tosin onko sitten yli kahden barin paineilla järkevää ajaa, on toinen homma. Ei se teho juurikaan lisäänny yli kahden kilon paineesta, kone sen sijaan on jo melko kovilla.

Isolla turbolla, kuten hx 40:llä voi tulla jo turhan suuri viive, ainakin itse en laittaisi hx 40:stä 2.5een koneeseen, ainakaan mulkkaamatta pakopesää.
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

JP74 kirjoitti:Uudemmassa om 605:ssa on peltitiiviste, joka kestää varmasti kaiken mitä tarvii. Tosin onko sitten yli kahden barin paineilla järkevää ajaa, on toinen homma. Ei se teho juurikaan lisäänny yli kahden kilon paineesta, kone sen sijaan on jo melko kovilla.

Isolla turbolla, kuten hx 40:llä voi tulla jo turhan suuri viive, ainakin itse en laittaisi hx 40:stä 2.5een koneeseen, ainakaan mulkkaamatta pakopesää.
pitääpä rueta hommaamaan tuota peltitiivistettä :) vissiin tuon turpon hommaamisessa on tuolla pakopuolella enemmän merkitystä? tuo gt 37, pako ar n.0.9x vois vissiin olla aika sopiva?
bmw 324tdic -90
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

jeesaiam kirjoitti:Laatikko on alkuperäinen, joka viedään vahvistettavaksi.
Jos tuosta meinaa tehoja ottaa niin kannattaa laittaa suosiolla 722.3 laatikko. 722.4 laatikkoa ei kait saa edes vahvistettuna kestämään superin tehoja. 722.3 taas kestää vakionakin jo aika pitkälle ja vahvistettuna varmasti.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Tuo 300hp irtoaa kyllä reilusti alle 2,5 barin paineella, itsellä oli reilu 1,5 vanhassa ja oli 222kw jä syöttöä ei ollu läheskään täysillä...

Itse en missää nimessä laittaisi yli 60 pakosiipeä tuohon 5 mukiseen jos ei nyt sittenihan viimeisiä tehoja haeta.

Minulla oli tuossa vanhassa holsetin h1 e/d 52/55 siivillä, tuntui aika passelilta tuohon koneeseen.

Minulla oli tuossa koneessa om605 peltitiiviste, muistaakseni 5 reikää joutu poraamaan lisää.Täytyy vaan olla tarkkana kun poraa ettei jää metallipurua tiivisteiden väliin vaan putsaa kunnolla porauksen jälkeen
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

Kiitoksia vinkeistä :) pitääpä luetuttaa tämä topicci tuolla mersun omistajalla, ettei tarvi keksiä pyörää uudelleen... mutta mites tuon laatikon kanssa? voimaa tullaan käyttämään, eli kenkää auto tulee saamaan. Kannattaako suosiolla viahtaa loota kestävämpään, ja vahvistaa se? vai onko nykyisen lootan vahvistaminen ja paikalleen laitto vain järjenköyhyyttä? :D
bmw 324tdic -90
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

jeesaiam kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä :) pitääpä luetuttaa tämä topicci tuolla mersun omistajalla, ettei tarvi keksiä pyörää uudelleen... mutta mites tuon laatikon kanssa? voimaa tullaan käyttämään, eli kenkää auto tulee saamaan. Kannattaako suosiolla viahtaa loota kestävämpään, ja vahvistaa se? vai onko nykyisen lootan vahvistaminen ja paikalleen laitto vain järjenköyhyyttä? :D
Kannattaa vaihtaa se laatikko tosiaanki.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

mulla olis tuollaanen valmiiksi porailtu kansi"pahvi" hyllyssä..vaikka sillä onki käyty koe ajolla (20 km)niin ajaa asiansa varmasti.ja tuo "pahvi" ei oo painetta edes nähnykkää(0.5bar) uus maksoi kuitenki 80-110e en muista tarkalleen. tarjoa. :roll:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mikähän lie järki laittaa vanha kansipahvi jos kerran konetta tekee :?: Vaikka olis kuinka vähän ajettu... litistetty ja sillä selvä :)
Joku mersupurkaamo??
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4766
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joku se ei taida paljon kehitysalueella kuljeskella ? :roll:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

oikeen kun joskus mennään eurolla pisimmälle niin kaikkea voi tehdä... tehty on jo : 240 turbo volvo bensa 1.2 ahdoilla ja kestää.. (mm vanhoja pahveja hyväksi käytetty)

1,9 volvo reilusti kevennelty kone (kulmahiomakoneella) ilman kummempia tasapainoituksia kiljuu todella hienosti. taas pahvit ja tiivisteet vanhoja muta toimivia mutta tämä onkin vain jää auto ja saa hajota sitte ku haluaa..

mersuun ei oo ollu lopuuksi tarvetta käytellä vanhoja osia tai tiivisteitä... kansipahvin jätin laittamatta siksi että se saa mojahtaakki jos siltä alkaa tuntua (mielummin vaihdan tiivisteen kun kiertokangen/lohkon...)
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

jeesaiam kirjoitti: mutta mites tuon laatikon kanssa? voimaa tullaan käyttämään, eli kenkää auto tulee saamaan.
Auton omistajan tietäen kaasupoljin on mallia on/off, väliasentoja ei tunneta :lol:

Särkykö entinen kone vai tuliko tepalle lisävoiman tarve :roll: :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

sulattivat mynä pumpulla.....
Itse tein ja säästin
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

ihan vakiopumpulla/turbolla sulatti :) tai voimaahan mersuun on kaivattu jo kauan, koneen särkyminen sitten alotti operaation.. noh jospa koneesta tänään saataisiin savut, välijäähy menee tänään hitsattavaksi ja suuttimetkin pitäs saada tänään... Turbo uupuu vielä, kone ajetaan kyllä sisään vakoiturbolla, mutta sitten olis tarkotus hx40:ppi lyödä pellin alle.. jos nyt semmonen sattuis eteen kävelemään ensin :roll: onhan tuossa vielä, laatikko pitäs hommata ja perä ja ja... :?
bmw 324tdic -90
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Miten sillä vakio pumpulla sen rikki saa....no jos on portti tukossa tuskin muuten...tainnut olla vikaa jo aikaisemmin...
Itse tein ja säästin
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

petska kirjoitti:Miten sillä vakio pumpulla sen rikki saa....no jos on portti tukossa tuskin muuten...tainnut olla vikaa jo aikaisemmin...
portti tukossa. Ja konetta purettaessa katottiin että on ottanut lämpöä jo saksassa (tuontiauto) :( kilkatteli aikansa, ja lopulta ei käyny 2. pytyllä ollenkaan.. Noh tulipahan aukastua kone ennen kun aletaan ottamaan voimaa :) turbokin löytyi, pro turbolla rakennettu garretti :)
bmw 324tdic -90
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

kertokaahan mistä tuohon kannattaisi etsiä uutte perää? jos jollakulla lojuu nurkissa tuohon sopiva perä, niin ottakaahan yhteyttä :) absit löytyy, eli perässä pitää olla absien anturi... auto on ajossa, mutta vanhalla turbolla. Garrettia ruetaan asentelee tälläviikolla. Vielä puuttuis uus perä, laatikko, ahtoputket ja pakosarja/putki :roll:
bmw 324tdic -90
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Löytyy abs perä 2.65 välitys. Pane YV jos kiinnostaa
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

perää vailla edelleen :( tasauspyörästö on paskana vanhasta perästä, sopisiko jonkun muun mallin perästä rattaat tuohon alkuperäiseen perään? tai sopiiiko jonkun muun mallin perä suoraan/pikku laitolla tuonne? haiskahtaa kalliilta tämä perän vaihtokin, ~700e pyydetään peristä mitä on eteen tullut :shock: söörtsillä koitin katella tietoa, muttei oikein napannut...
bmw 324tdic -90
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

mitäs tähän projektiin kuuluu.onko kone jo kasassa ja millä palikoilla ja auto ajokuntoinen vielä.kiinnostais itseäkin miten se 2,5 turbo liikkuu ,kun kohta alkaa itsellä sama projekti . turbon etsintä ois seuraava vaihe
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ite sain tänään valmiiksi tällaisen projektin.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

masah kirjoitti:mitäs tähän projektiin kuuluu.onko kone jo kasassa ja millä palikoilla ja auto ajokuntoinen vielä.kiinnostais itseäkin miten se 2,5 turbo liikkuu ,kun kohta alkaa itsellä sama projekti . turbon etsintä ois seuraava vaihe
nyt ollaan ajeltu jo isolla turbolla :) laatikko on vielä auton oma, ja luistaa joka vaihteella ihan järjettömästi :( ahtopaineet tuottaa vähän päänvaivaa, ei saada ahtoja nousemaan kunnolla. Ahdot alkaa nousee kunnolla jossai ~3000 kohdalla, sitten kyllä liikkkuu, mutta ahdot käy 1,4 ja laskee sitten kilon paikkeille?
Turbo on garretin GT-sarjalaisesta rakennettu pro-turbolla, kompurapuoli on vissiin gt 37, pakopuoli vaan vaihdettu pienempään. (tosin ahdin tehty 2,5 6-pyttyseen bemarin bensakoneeseen) voiko laatikon luistaminen vaikuttaaa nuihin ahtoihin?
Hukkaportti on kiinni. miten muuten tuossa pumpusta saa alasyöttöä? alhaalla ei tule savua ollenkaan, mutta kun ahdot nousee savua tulee kyllä kokoajan tuonne 6000 asti... eli liikkuu jo, vaikkei vielä todellisesta kulkupuolesta juuri tiedetäkkään, tuon laatikon takia. :)
edit. Pakopaineet mitattiin kans eilen, aikalailla tasan nousee ahtojen kans :?
eli reilu kilo on pakopaineita. pakoputki ei ainakaan pitäis ahdistaa, 3" :sta putkea on joku ~30cm :)
bmw 324tdic -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Katsoppas tuolta tämän turbopalstan alun ilmoituksesta, siellä on se pumpun ruuvaus topic. Siellä on se "morkoolin" kello, ja siitä ruuvaamalla saa alkusavua näkyviin.

Toki jos laatikko luistaa järjettömästi se on vähän sama kuin paikallaan ryntäyttää, ja ahto ei nouse. Samaa ongelmaahan on ollut tehopenkeissä, jollei penkin vastus riitä nostamaan ahtopainetta...mutta voihan se vika olla ihan ahtimen mitoituksissakin, tiedä häntä.

Aika lyhyt pakoputki sulla :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

veskola kirjoitti:Katsoppas tuolta tämän turbopalstan alun ilmoituksesta, siellä on se pumpun ruuvaus topic. Siellä on se "morkoolin" kello, ja siitä ruuvaamalla saa alkusavua näkyviin.

Toki jos laatikko luistaa järjettömästi se on vähän sama kuin paikallaan ryntäyttää, ja ahto ei nouse. Samaa ongelmaahan on ollut tehopenkeissä, jollei penkin vastus riitä nostamaan ahtopainetta...mutta voihan se vika olla ihan ahtimen mitoituksissakin, tiedä häntä.

Aika lyhyt pakoputki sulla :D
autossa on nyt mynän tekemä pumppu, 7mm tapeilla yllättäen... Pumpussahan on ulkoinen syötönsäätö, mutta vaikuttaako alkuperäisen syöttöruuvin pyörittely vielä? kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa epäilyttää tuo turbo :? joo tuo pakoputki on vain sellainen väliaikais patentti :D
bmw 324tdic -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Myös mynäpumpussa vaikuttaa morkoolin pyörittely, sinne luukun alla olevaan varsinaiseen syöttöruuviin ei tarvitse koskea. Sen on Mynä-Diesel jo säätänyt täysille.

Nuo pumput kun tulevat Mynä-Dieselistä ne täyttävät katsastuskriteerit. Tästä johtuen jos haluaa sitä savua pitää itse säätää lisää sitä alasyöttöä. Sen jälkeen ne eivät enää tietenkään mene savutestistä läpi, mutta herääpä ahdin paremmin ja kyllä lähtee liikennevaloista.

Morkooli on se pumpun päällä oleva kello, johon tulee ahtopaine.

Niin mikäli epäilet että ahdon alainen syöttö ei ole sitä mitä pitäisi olla, niin tarkista kaasuvivun liikerata. Vivun tulee mennä aivan loppuun saakka, siellä aivan lopussa tuntuu sitä syöttöä tulevan vielä aika pläjäys, se alku on sellaista varovaista niin on mukava ajella. Kun savua kuitenkin tulee ahtojen ollessa päällä, niin syöttö on kyllä kunnossa. Ei kun koneen hengitystä parantamaan...
Lisää tietoa: www.skg.fi
jeesaiam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 10.07.2006 12:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja jeesaiam »

veskola kirjoitti:Myös mynäpumpussa vaikuttaa morkoolin pyörittely, sinne luukun alla olevaan varsinaiseen syöttöruuviin ei tarvitse koskea. Sen on Mynä-Diesel jo säätänyt täysille.

Nuo pumput kun tulevat Mynä-Dieselistä ne täyttävät katsastuskriteerit. Tästä johtuen jos haluaa sitä savua pitää itse säätää lisää sitä alasyöttöä. Sen jälkeen ne eivät enää tietenkään mene savutestistä läpi, mutta herääpä ahdin paremmin ja kyllä lähtee liikennevaloista.

Morkooli on se pumpun päällä oleva kello, johon tulee ahtopaine.

Niin mikäli epäilet että ahdon alainen syöttö ei ole sitä mitä pitäisi olla, niin tarkista kaasuvivun liikerata. Vivun tulee mennä aivan loppuun saakka, siellä aivan lopussa tuntuu sitä syöttöä tulevan vielä aika pläjäys, se alku on sellaista varovaista niin on mukava ajella. Kun savua kuitenkin tulee ahtojen ollessa päällä, niin syöttö on kyllä kunnossa. Ei kun koneen hengitystä parantamaan...
ahdoilla syöttöä kyllä on, mutta ilmasta on pula :( Savutus on ihan järjetöntä ahdoilla.. mutta pitää vielä kokeilla tuota alasyöttöä, mutta kyllä tämä on ruennut vaikuttaa siltä, että tuo turbo on perseestä.. Vaihtaskohan joku gt37 orggis hukkaportillisen pakopesän pro-turbon muokkaamaan hukkaportilliseen pakopesään... :roll:
bmw 324tdic -90
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

jeesaiam kirjoitti:ahdoilla syöttöä kyllä on, mutta ilmasta on pula :( Savutus on ihan järjetöntä ahdoilla.. mutta pitää vielä kokeilla tuota alasyöttöä, mutta kyllä tämä on ruennut vaikuttaa siltä, että tuo turbo on perseestä.. Vaihtaskohan joku gt37 orggis hukkaportillisen pakopesän pro-turbon muokkaamaan hukkaportilliseen pakopesään... :roll:
orkkis pesällä luultavasti herää vaan huonommin. onhan hukkaportti varmasti kiinni? eli tanko surrilangalla vedetty kiinni ja letku irti kellolta?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Vastaa Viestiin