

Terve,terve.jeesaiam kirjoitti:Terve, kaverin puolesta rupesin kyselee vähän vinkkejä. Eli työnalla on w201 2.5td tomaatti lootalla. Pumppu kävi jo mynässä, ja kone on nyt levällään.. Vinkkejä kaivattaisiin 1. Turbo? tehoja haetaan, mikä olisi sopiva turbo? Nyt ollaan suunniteltu garretin gt37...? 2. Kannentiiviste, mistä ja millainen? Vakio tiiviste ei tunnu kestävän 2,5 barin ahtojaMistä kannattaisi alkaa kyselee tiivistettä koneeseen? Vielä jos sattuisi löytymään osat samasta paikasta, niin voisi olla toivoa pienistä alennuksista. Tosin hyvää käytettyäkin saa tarjota
pitääpä rueta hommaamaan tuota peltitiivistettäJP74 kirjoitti:Uudemmassa om 605:ssa on peltitiiviste, joka kestää varmasti kaiken mitä tarvii. Tosin onko sitten yli kahden barin paineilla järkevää ajaa, on toinen homma. Ei se teho juurikaan lisäänny yli kahden kilon paineesta, kone sen sijaan on jo melko kovilla.
Isolla turbolla, kuten hx 40:llä voi tulla jo turhan suuri viive, ainakin itse en laittaisi hx 40:stä 2.5een koneeseen, ainakaan mulkkaamatta pakopesää.
Jos tuosta meinaa tehoja ottaa niin kannattaa laittaa suosiolla 722.3 laatikko. 722.4 laatikkoa ei kait saa edes vahvistettuna kestämään superin tehoja. 722.3 taas kestää vakionakin jo aika pitkälle ja vahvistettuna varmasti.jeesaiam kirjoitti:Laatikko on alkuperäinen, joka viedään vahvistettavaksi.
Kannattaa vaihtaa se laatikko tosiaanki.jeesaiam kirjoitti:Kiitoksia vinkeistäpitääpä luetuttaa tämä topicci tuolla mersun omistajalla, ettei tarvi keksiä pyörää uudelleen... mutta mites tuon laatikon kanssa? voimaa tullaan käyttämään, eli kenkää auto tulee saamaan. Kannattaako suosiolla viahtaa loota kestävämpään, ja vahvistaa se? vai onko nykyisen lootan vahvistaminen ja paikalleen laitto vain järjenköyhyyttä?
Auton omistajan tietäen kaasupoljin on mallia on/off, väliasentoja ei tunnetajeesaiam kirjoitti: mutta mites tuon laatikon kanssa? voimaa tullaan käyttämään, eli kenkää auto tulee saamaan.
portti tukossa. Ja konetta purettaessa katottiin että on ottanut lämpöä jo saksassa (tuontiauto)petska kirjoitti:Miten sillä vakio pumpulla sen rikki saa....no jos on portti tukossa tuskin muuten...tainnut olla vikaa jo aikaisemmin...
nyt ollaan ajeltu jo isolla turbollamasah kirjoitti:mitäs tähän projektiin kuuluu.onko kone jo kasassa ja millä palikoilla ja auto ajokuntoinen vielä.kiinnostais itseäkin miten se 2,5 turbo liikkuu ,kun kohta alkaa itsellä sama projekti . turbon etsintä ois seuraava vaihe
autossa on nyt mynän tekemä pumppu, 7mm tapeilla yllättäen... Pumpussahan on ulkoinen syötönsäätö, mutta vaikuttaako alkuperäisen syöttöruuvin pyörittely vielä? kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa epäilyttää tuo turboveskola kirjoitti:Katsoppas tuolta tämän turbopalstan alun ilmoituksesta, siellä on se pumpun ruuvaus topic. Siellä on se "morkoolin" kello, ja siitä ruuvaamalla saa alkusavua näkyviin.
Toki jos laatikko luistaa järjettömästi se on vähän sama kuin paikallaan ryntäyttää, ja ahto ei nouse. Samaa ongelmaahan on ollut tehopenkeissä, jollei penkin vastus riitä nostamaan ahtopainetta...mutta voihan se vika olla ihan ahtimen mitoituksissakin, tiedä häntä.
Aika lyhyt pakoputki sulla
ahdoilla syöttöä kyllä on, mutta ilmasta on pulaveskola kirjoitti:Myös mynäpumpussa vaikuttaa morkoolin pyörittely, sinne luukun alla olevaan varsinaiseen syöttöruuviin ei tarvitse koskea. Sen on Mynä-Diesel jo säätänyt täysille.
Nuo pumput kun tulevat Mynä-Dieselistä ne täyttävät katsastuskriteerit. Tästä johtuen jos haluaa sitä savua pitää itse säätää lisää sitä alasyöttöä. Sen jälkeen ne eivät enää tietenkään mene savutestistä läpi, mutta herääpä ahdin paremmin ja kyllä lähtee liikennevaloista.
Morkooli on se pumpun päällä oleva kello, johon tulee ahtopaine.
Niin mikäli epäilet että ahdon alainen syöttö ei ole sitä mitä pitäisi olla, niin tarkista kaasuvivun liikerata. Vivun tulee mennä aivan loppuun saakka, siellä aivan lopussa tuntuu sitä syöttöä tulevan vielä aika pläjäys, se alku on sellaista varovaista niin on mukava ajella. Kun savua kuitenkin tulee ahtojen ollessa päällä, niin syöttö on kyllä kunnossa. Ei kun koneen hengitystä parantamaan...
orkkis pesällä luultavasti herää vaan huonommin. onhan hukkaportti varmasti kiinni? eli tanko surrilangalla vedetty kiinni ja letku irti kellolta?jeesaiam kirjoitti:ahdoilla syöttöä kyllä on, mutta ilmasta on pulaSavutus on ihan järjetöntä ahdoilla.. mutta pitää vielä kokeilla tuota alasyöttöä, mutta kyllä tämä on ruennut vaikuttaa siltä, että tuo turbo on perseestä.. Vaihtaskohan joku gt37 orggis hukkaportillisen pakopesän pro-turbon muokkaamaan hukkaportilliseen pakopesään...