300 Turbodiesel öljynjäähdyttimen paikka

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 28.06.2006 12:26

300 Turbodiesel öljynjäähdyttimen paikka

Viesti Kirjoittaja paukku »

onko orkkis turbon öljynjäähdytin sijoitettu alkuperäisesti dorkasti kuskin puolen lokarin paikkeille todellakin :shock:
300d korilla olevaan hieman tuossa mallailin orkkis öljynjäähdytin settiä paikoilleen mutta en kyllä sitä yhtään järkevästi sinne osannu suunnitella tai sijoittaa,kaikki kiinnikkeet pitäis rakennella jne :?

ei kellään sattuisi olemaan kuvaa miten se on alkuperäisesti sinne asennettu?kävi mielessä että olisi syylärin eteen laittanut mutta kun pitäis aika vitunmoinen coolerikin sinne vielä saada sopimaan :D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Siellähän se on, etuhelmassa vas. eturenkaan edessä. Jos autossa on alkuperäiset vetokoukku ja ilmastointi, vaihteistoöljylle on vielä samankokoinen sähköpuhaltimella varustettu jäähdytin oikean etupyörän edessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 28.06.2006 12:26

Viesti Kirjoittaja paukku »

onko siinä mitään ns suojaa vai lentääkö kaikki kurat suoraan siihen jäähdyttimeen :shock:

kai se siihen on sitten runtattava jotenkin kiinni,tuntuu että ei sitä järkevästi siihen oikein saa ja että tahtoo jäädä paistamaan puskurin alta näkyville :roll:
kuva kiinnostas nähdä miten ihmeessä se on alunperin sinne laitettu
:shock:

ei ole ilmastointia eikä vaihteistolle jäähdytintä kun on manuaali 8)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Se helma on suljettu lokasuojasta päin rivoitetulla, varta vasten olevalla muovisuojalla. Taisi olla vapareissa - ja ainakin ennen 9/89 valmistetuissa vapareissa- avoin se etuhelma takaapäin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 28.06.2006 12:26

Viesti Kirjoittaja paukku »

mulla on -90 vapari ja avoin se on takaapäin :roll: hmm joo saas nähdä mitä tuolle nyt keksis tehdä... :roll:
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

mä voisin napata omasta kuvan ku siin ei ole puskuri paikoillaan et miten se sinne tulee
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

paukku kirjoitti::shock:

kai se siihen on sitten runtattava jotenkin kiinni,tuntuu että ei sitä järkevästi siihen oikein saa ja että tahtoo jäädä paistamaan puskurin alta näkyville :roll:
kuva kiinnostas nähdä miten ihmeessä se on alunperin sinne laitettu
:shock:
8)
Se on siinä alapuolelta putkikippurassa kiinni ja yläpuolen piikit on korissa olevissa kumituteissa. Jäähdytin on yläreunasta eteenpäin kallistettuna 30-45 astetta, eikä puskurin alta näy edestäpäin mitään on hieman alareunan yläpuolella.
kiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja kiisselimersu »

asiasta kanatalouteen, mikä on se kiemura metalliputkee siinä syylärin edessä, auto on -88 300 dieseli farkku :roll:
"on se parempi ku uus venäläinen"
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

kiisselimersu kirjoitti:asiasta kanatalouteen, mikä on se kiemura metalliputkee siinä syylärin edessä, auto on -88 300 dieseli farkku :roll:
Se vakasuorassa oleva ratinpuolelta tuleva ja menevä putki on ohjaustehostimen jäähdytin.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

juhaoh kirjoitti:
kiisselimersu kirjoitti:asiasta kanatalouteen, mikä on se kiemura metalliputkee siinä syylärin edessä, auto on -88 300 dieseli farkku :roll:
Se vakasuorassa oleva ratinpuolelta tuleva ja menevä putki on ohjaustehostimen jäähdytin.
Ja suomessa täysin tarpeeton, jos sitä mietit.
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 28.06.2006 12:26

Viesti Kirjoittaja paukku »

kyllä kuva saattais ihan mielenkiinnosta kiinnostaa :wink:

tuota ohjaustehostimen jäähdytys putkea olen joskus hämmästellyt että mahtaakohan kovin tarpeellinen olla,voi olla että se lähtee pois ..vie vaan turhaa tilaa :wink:
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Timope »

Se öljynjäähdyttäjä on vähän arassa paikassa. Kun talvella parkkeeraa lumivallin eteen, niin saa olla tarkkana ettei mene liian pitkäks. Rupee helposti öljy vuotamaan. Kyllä se aika hyvin öljyä jäähdyttää, sen huomaa kun kokeilee niitä öljyputkia mitkä kulkee sen ja suodattimen kotelon välillä. Paluuputki on aika lailla viileempi. Se jäähdytin kannattaa välillä putsata, mulla oli nimittäin ihan tukossa, kun vein auton ruostesuojaukseen. Nyt ruiskutankin aika ajoin vettä letkulla takaapäin kennoon, niin lähtee kärpästen jämät ja muut rääpät helpommin poies.
kiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja kiisselimersu »

missä se sit on tarpeellinen? se tehostimen jäähytys? :shock:
"on se parempi ku uus venäläinen"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

kiisselimersu kirjoitti:missä se sit on tarpeellinen? se tehostimen jäähytys? :shock:
Pari viestiä ylöspäin:
Mauri H. kirjoitti:Ja suomessa täysin tarpeeton, jos sitä mietit.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

vähä kesti tuo kuvan ottaminen mut nyt se ois tuossa jos ketään enää kiinnostaa http://irc-galleria.net/view.php?nick=d ... d=44968373
ku en ossoo nuita tänne suoraan linkittää paremmin
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa muuten välttää noiden rautaputkien irrotusta itse jäähdyttimestä. Rautamutterit ja alumiininenjenkaosa muuttuvat ajansaatossa kertakäyttöiseksi. Omassa 190 turbossa jouduin tekemään moiseen kohtaan "patentin" ...kun menin aukaisemaan asennuksen yhteydessä tuon liitoksen. Hyvinhän tuo superepox pitää, kun kaasupillillä poltti kaikki rasvat pois...
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

juu pitääpä sit tarkkailla tuota pikkasen sil ite jouduin nuo aukaisemaan ku oli jotkut kai ne mersun omat sisälokarit oli mut ku olivat nii pirun tyhmästi suunniteltu ne et tulivat sieltä lamppujen pohjan tasolta ja siitä ylös päin ja sit takana menivät alas mut kaiken paskan oli heittäny lauhuttimen päälle nii ei menny ku varman 5cm matkalta pysty suunnassa vesi läpi nii piti ottaa ja rassata välit auki, nyt tullee sellaset puskurin alareunaan asti olevat sisä loksut
Vastaa Viestiin