onko orkkis turbon öljynjäähdytin sijoitettu alkuperäisesti dorkasti kuskin puolen lokarin paikkeille todellakin
300d korilla olevaan hieman tuossa mallailin orkkis öljynjäähdytin settiä paikoilleen mutta en kyllä sitä yhtään järkevästi sinne osannu suunnitella tai sijoittaa,kaikki kiinnikkeet pitäis rakennella jne
ei kellään sattuisi olemaan kuvaa miten se on alkuperäisesti sinne asennettu?kävi mielessä että olisi syylärin eteen laittanut mutta kun pitäis aika vitunmoinen coolerikin sinne vielä saada sopimaan
Siellähän se on, etuhelmassa vas. eturenkaan edessä. Jos autossa on alkuperäiset vetokoukku ja ilmastointi, vaihteistoöljylle on vielä samankokoinen sähköpuhaltimella varustettu jäähdytin oikean etupyörän edessä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
onko siinä mitään ns suojaa vai lentääkö kaikki kurat suoraan siihen jäähdyttimeen
kai se siihen on sitten runtattava jotenkin kiinni,tuntuu että ei sitä järkevästi siihen oikein saa ja että tahtoo jäädä paistamaan puskurin alta näkyville
kuva kiinnostas nähdä miten ihmeessä se on alunperin sinne laitettu
ei ole ilmastointia eikä vaihteistolle jäähdytintä kun on manuaali
Se helma on suljettu lokasuojasta päin rivoitetulla, varta vasten olevalla muovisuojalla. Taisi olla vapareissa - ja ainakin ennen 9/89 valmistetuissa vapareissa- avoin se etuhelma takaapäin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kai se siihen on sitten runtattava jotenkin kiinni,tuntuu että ei sitä järkevästi siihen oikein saa ja että tahtoo jäädä paistamaan puskurin alta näkyville
kuva kiinnostas nähdä miten ihmeessä se on alunperin sinne laitettu
Se on siinä alapuolelta putkikippurassa kiinni ja yläpuolen piikit on korissa olevissa kumituteissa. Jäähdytin on yläreunasta eteenpäin kallistettuna 30-45 astetta, eikä puskurin alta näy edestäpäin mitään on hieman alareunan yläpuolella.
kyllä kuva saattais ihan mielenkiinnosta kiinnostaa
tuota ohjaustehostimen jäähdytys putkea olen joskus hämmästellyt että mahtaakohan kovin tarpeellinen olla,voi olla että se lähtee pois ..vie vaan turhaa tilaa
Se öljynjäähdyttäjä on vähän arassa paikassa. Kun talvella parkkeeraa lumivallin eteen, niin saa olla tarkkana ettei mene liian pitkäks. Rupee helposti öljy vuotamaan. Kyllä se aika hyvin öljyä jäähdyttää, sen huomaa kun kokeilee niitä öljyputkia mitkä kulkee sen ja suodattimen kotelon välillä. Paluuputki on aika lailla viileempi. Se jäähdytin kannattaa välillä putsata, mulla oli nimittäin ihan tukossa, kun vein auton ruostesuojaukseen. Nyt ruiskutankin aika ajoin vettä letkulla takaapäin kennoon, niin lähtee kärpästen jämät ja muut rääpät helpommin poies.
Kannattaa muuten välttää noiden rautaputkien irrotusta itse jäähdyttimestä. Rautamutterit ja alumiininenjenkaosa muuttuvat ajansaatossa kertakäyttöiseksi. Omassa 190 turbossa jouduin tekemään moiseen kohtaan "patentin" ...kun menin aukaisemaan asennuksen yhteydessä tuon liitoksen. Hyvinhän tuo superepox pitää, kun kaasupillillä poltti kaikki rasvat pois...
juu pitääpä sit tarkkailla tuota pikkasen sil ite jouduin nuo aukaisemaan ku oli jotkut kai ne mersun omat sisälokarit oli mut ku olivat nii pirun tyhmästi suunniteltu ne et tulivat sieltä lamppujen pohjan tasolta ja siitä ylös päin ja sit takana menivät alas mut kaiken paskan oli heittäny lauhuttimen päälle nii ei menny ku varman 5cm matkalta pysty suunnassa vesi läpi nii piti ottaa ja rassata välit auki, nyt tullee sellaset puskurin alareunaan asti olevat sisä loksut