Olisko 300 TDT 4-MATIC superiksi?
Olisko 300 TDT 4-MATIC superiksi?
Miten tuollainen 4-matikki kestäis supertubotuksen? Onko laatikko sama, kuin takaatuupparissa?
Nettiautossa näkyis olevan muuta aihio kaupan...
Nettiautossa näkyis olevan muuta aihio kaupan...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
periaatteessa olis, ainut vaan että lohko on erinlainen ja sitä kautta harvinaisempi kuin takatuupparin lohko. näin särkymän varalta.
laatikko on ihan sama kuin takatuuppareissakin,jakolaatikko on vasta laatikon perässä kiinni.
ei taida yhtän vielä olla supera 4-maticcia-> tee sellainen..
laatikko on ihan sama kuin takatuuppareissakin,jakolaatikko on vasta laatikon perässä kiinni.
ei taida yhtän vielä olla supera 4-maticcia-> tee sellainen..

Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Maltillisella tehonnostolla/käytöllä voi kestääkin,mutta ite en moiseen ryhtyisi.
On tuo etukardaanikin melko ohuen näköinen.Ja kalliita nelivedon osat.Kun ostaa halvan yksilön,voi huonolla tuurilla laittaa hankintahinnan korjauksiin.
Tyyppivikahan noissa on,että vuotaa hydrauliöljyä jakovaihteistoon.
On tuo etukardaanikin melko ohuen näköinen.Ja kalliita nelivedon osat.Kun ostaa halvan yksilön,voi huonolla tuurilla laittaa hankintahinnan korjauksiin.
Tyyppivikahan noissa on,että vuotaa hydrauliöljyä jakovaihteistoon.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
miksi ei 4matic superturbo??
kaikki 4 vetoon liittyvät osat näyttävä oleva vahvasti tehdyiltä.
Ainoa vain että mitä nuo jakolaatikko ja etuvetarit oikeasti kestää.
Tuskin ihan 300hp kestää repivää ajoa enään?
Kaikenhan pystyy vahvistamaan ja teettämään kovemmasta tavarasta.
Olisi aika veikeä menopeli tuollainen +500hp 4matic
kaikki 4 vetoon liittyvät osat näyttävä oleva vahvasti tehdyiltä.
Ainoa vain että mitä nuo jakolaatikko ja etuvetarit oikeasti kestää.
Tuskin ihan 300hp kestää repivää ajoa enään?
Kaikenhan pystyy vahvistamaan ja teettämään kovemmasta tavarasta.
Olisi aika veikeä menopeli tuollainen +500hp 4matic
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Se voimahan jakaantuu sekä etu- ja taka-akselille, joten eipä sen etuvetarin tarvitse olla lähellekkään yhtä vahva kuin pelkästään takavetoisessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ja vallankin, kun muistamme että liikkeellelähtiessä neliveto on aina päällä.veskola kirjoitti:Se voimahan jakaantuu sekä etu- ja taka-akselille, joten eipä sen etuvetarin tarvitse olla lähellekkään yhtä vahva kuin pelkästään takavetoisessa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Niinno. Tuleehan niitäkin tilanteita, että keula on pitävällä ja perä ei. Kesällä harvemmin tuota tapahtuu mutta talvella noin voisikin käydä (nelipyöräspinningiä ja sitten etupyörät tapaavat asfaltin reunan). En tosin tiedä, paljonko 4-matikki kestää mutta tässä yksi kauhuskenaario.Aku P kirjoitti:Ja vallankin, kun muistamme että liikkeellelähtiessä neliveto on aina päällä.veskola kirjoitti:Se voimahan jakaantuu sekä etu- ja taka-akselille, joten eipä sen etuvetarin tarvitse olla lähellekkään yhtä vahva kuin pelkästään takavetoisessa.


t.
Risto
E500 – 211.070
No kai sitä rikki saa minkä vaan, jos yrittämällä yrittää. Liukkaalla luulisi muutenkin olevan kaasujalan hiukan kevyemmän...Roisto kirjoitti:Niinno. Tuleehan niitäkin tilanteita, että keula on pitävällä ja perä ei. Kesällä harvemmin tuota tapahtuu mutta talvella noin voisikin käydä (nelipyöräspinningiä ja sitten etupyörät tapaavat asfaltin reunan). En tosin tiedä, paljonko 4-matikki kestää mutta tässä yksi kauhuskenaario.Aku P kirjoitti:Ja vallankin, kun muistamme että liikkeellelähtiessä neliveto on aina päällä.veskola kirjoitti:Se voimahan jakaantuu sekä etu- ja taka-akselille, joten eipä sen etuvetarin tarvitse olla lähellekkään yhtä vahva kuin pelkästään takavetoisessa.Kestoon vaikuttanevat paljon kuskin räppäystaipumukset.
t.
Risto

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Maticci on kovilla senkin takia että vauhdissa auto on takavetoinen ja etuveto kytkeytyy viiveellä. Tämän huomaa talvella mutkaan tultaessa kun kaasua survaisee, auto ensin yliohjaa ja sitten hiukan puskee. Jatkuvanelivetoisella kun ajelee niin tuon kyllä huomaa varsin hyvin.
Tässä siis voi tapahtua ikävästi kun lähdetään pienestä vauhdista vetämään, ja ahdot nousee ja takapyörät sutaisee. Maticci korjaa tilannetta ottamalla etuvedon peliin mutta jos koneesta tulee sillä hetkellä jo vaikka se 500 Nm niin mitä tapahtuu etuvedon pannoille (tai miten se nyt sitten kytkeekään), vetareille ja perälle. Pitkän päälle ainakin jakolaatikkoakin joutuu vahvistamaan, mutta se nyt kuuluu peliin että kaikki pitää pikkuhiljaa vahvistaa, koska ne hajoo satavarmasti.
No kaverilla auto on kyllä kestänyt ihan hyvin vaikka kilometrejä on kai pohjalla joku 700 tkm. Kertokoot itse kun tulee maahan takaisin ja löytää tämän topicin.
Tässä siis voi tapahtua ikävästi kun lähdetään pienestä vauhdista vetämään, ja ahdot nousee ja takapyörät sutaisee. Maticci korjaa tilannetta ottamalla etuvedon peliin mutta jos koneesta tulee sillä hetkellä jo vaikka se 500 Nm niin mitä tapahtuu etuvedon pannoille (tai miten se nyt sitten kytkeekään), vetareille ja perälle. Pitkän päälle ainakin jakolaatikkoakin joutuu vahvistamaan, mutta se nyt kuuluu peliin että kaikki pitää pikkuhiljaa vahvistaa, koska ne hajoo satavarmasti.
No kaverilla auto on kyllä kestänyt ihan hyvin vaikka kilometrejä on kai pohjalla joku 700 tkm. Kertokoot itse kun tulee maahan takaisin ja löytää tämän topicin.
Jep. Tällä pelillä tiedetään kuorma-autoistakin hajonneen vetareita ja kardaaneja, kun ensin sutii ja sitten yhtäkkiä rengas tapaa pitoa.Mauri H. kirjoitti: Tässä siis voi tapahtua ikävästi kun lähdetään pienestä vauhdista vetämään, ja ahdot nousee ja takapyörät sutaisee. Maticci korjaa tilannetta ottamalla etuvedon peliin mutta jos koneesta tulee sillä hetkellä jo vaikka se 500 Nm niin mitä tapahtuu etuvedon pannoille (tai miten se nyt sitten kytkeekään), vetareille ja perälle. Pitkän päälle ainakin jakolaatikkoakin joutuu vahvistamaan, mutta se nyt kuuluu peliin että kaikki pitää pikkuhiljaa vahvistaa, koska ne hajoo satavarmasti.
.
Sikälihnä etuveto ei ole niin kovilla, että kun koneesta tulee vaikka se 500 Nm, niin 50/50 jaossakaan ei per akseli tule kuin puolet, ja ensihätäänhän etuakselille menee muistaakseni vaan 35 % voimasta.
Rytkäisee se silti.

4maticin jakolootassa on levykytkimien avulla kytkeytyvä planeettapyörästö.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Kyllä se ihan mukava ainakin vajaatehosena (250-280). Eikä oo ihan hullu näillä luikkaillakaan. Turbo on viel pieni ja ilman cooleriakin on vielä. On kyl jo valmiina kun sais vaan aikasta. Laatikko on vahvistettu jo, sekä 7-tapit mynässä laitettu. Tämä ei ole se mistä Mauri mainitsi, vaikka ehkä tietää tästäkin jotain.
Jos takapyörät lyö tyhjää ottaa se etupyörätkin vetoon jollain 35-40% momentilla. Mutta jos vielä sutii takana niin jakolaatikon lukko toimii ja aiheuttaa sen että koko momentti on etupyörillä.Aku P kirjoitti:Jep. Tällä pelillä tiedetään kuorma-autoistakin hajonneen vetareita ja kardaaneja, kun ensin sutii ja sitten yhtäkkiä rengas tapaa pitoa.Mauri H. kirjoitti:
.
Sikälihnä etuveto ei ole niin kovilla, että kun koneesta tulee vaikka se 500 Nm, niin 50/50 jaossakaan ei per akseli tule kuin puolet, ja ensihätäänhän etuakselille menee muistaakseni vaan 35 % voimasta.
Rytkäisee se silti.![]()
4maticin jakolootassa on levykytkimien avulla kytkeytyvä planeettapyörästö.
Tuon vetoakselin katkeaminen tuskin tapahtuu sillä, että lumella sutiva pyörä kohtaa asvaltin. Tuossa vaiheessa on pyörässä kumminkin niin pieni kitka asvaltillakin, että se sutiminen ehtii tasoittua rauhallisesti.
No onhan nämä herrat saaneet 200D:stäkin vetareita poikki, mutta useimmin siinä on käytetty pikkuisen apuja, ennekuin tuo katkeaa (esim pompautusta, tai useampaa sataatuhatta kilsaa alla)
No onhan nämä herrat saaneet 200D:stäkin vetareita poikki, mutta useimmin siinä on käytetty pikkuisen apuja, ennekuin tuo katkeaa (esim pompautusta, tai useampaa sataatuhatta kilsaa alla)
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
No niin no. Teoriat sitten vielä ja fysiikan lait. Esimerkiksi tavallinen lukoton auto, jossa toinen pyörä on pitävällä ja toinen liukkaalla. Jokainen tietää, että toinen puoli sutii ja auto pysyy paikallaan. Silti tosiasiassa molemmat pyörät vetävät täsmälleen yhtä suurella voimalla.juhaoh kirjoitti: Jos takapyörät lyö tyhjää ottaa se etupyörätkin vetoon jollain 35-40% momentilla. Mutta jos vielä sutii takana niin jakolaatikon lukko toimii ja aiheuttaa sen että koko momentti on etupyörillä.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Etuvetarit on kyllä vahvaa tekoa,ei voi kuin hämmästellä tuota etukardaania:

No ,superimiehet toki tekevät sen ratakiskosta

No ,superimiehet toki tekevät sen ratakiskosta

CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
No, edes jossain on pelattu varman päälle.kilander kirjoitti:Etuvetarit on kyllä vahvaa tekoa,ei voi kuin hämmästellä tuota etukardaania:
No ,superimiehet toki tekevät sen ratakiskosta
Onpa sitten painoakin...
Miqulle kiitos erittäin mielenkiintoisista kuvista!

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97