W201 vaeltaa ja muljuaa
W201 vaeltaa ja muljuaa
Laitan tämän vielä tänne jos tulisi apuja.
Eli, raidetangon pää vai mikä on väljänä? Tuntuu että auto hieman vaeltaa ja hakee uriin. Ratissa on myös väljää pari senttiä ja tuntuu että sitä olisi enemmän kun rattia on kääntänyt kierroksen suuntaan tai toiseen. Tekee myös sitä että tiukasti kun kääntää esim. parkkiin niin tuntuu että joku "muljuaa" etupäässä ihan niin kuin olisi liukasta ja pyörat eivät pitäisi.
Auto siis W201:nen
Eli, raidetangon pää vai mikä on väljänä? Tuntuu että auto hieman vaeltaa ja hakee uriin. Ratissa on myös väljää pari senttiä ja tuntuu että sitä olisi enemmän kun rattia on kääntänyt kierroksen suuntaan tai toiseen. Tekee myös sitä että tiukasti kun kääntää esim. parkkiin niin tuntuu että joku "muljuaa" etupäässä ihan niin kuin olisi liukasta ja pyörat eivät pitäisi.
Auto siis W201:nen
Re: W201 vaeltaa ja muljuaa
Itsellä sama ongelma:TC7 kirjoitti:Laitan tämän vielä tänne jos tulisi apuja.
Eli, raidetangon pää vai mikä on väljänä? Tuntuu että auto hieman vaeltaa ja hakee uriin. Ratissa on myös väljää pari senttiä ja tuntuu että sitä olisi enemmän kun rattia on kääntänyt kierroksen suuntaan tai toiseen. Tekee myös sitä että tiukasti kun kääntää esim. parkkiin niin tuntuu että joku "muljuaa" etupäässä ihan niin kuin olisi liukasta ja pyörat eivät pitäisi.
Auto siis W201:nen
-Aloita etsimällä välykset ja vaihtamalla osat (huom. tarkista varsinkin takavakaajan osat huolella. itselläni huomasin linnunluun olevan poikki... mitälie muovia. Toinen tarkastettava kohta on takapään puslat.)
-ohjausiskunvaimennin on helppo testata toinen pää irti ja liikuttelemaan... mikäli löysä vaihtoon...
-Nelipyöräsuuntaus!!! Vaikuttaa PALJON!!!
-rengaspaineet/renkaat vaihtoon...
siinä jo alkua....
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Huomasin tuosta omasta liikkumisvälineestä liukkaiden tullen sen että takapää meinaa luiruta urista todella paljon... voiko olla takakelkan ja rungon väliset kumipuslat? Onko millaiset vaihdettavat? Onko porukalla poppakonsteja niiden vaihdon suhteen? Olis tarkoitus vaihtaa tasasella maalla... Onnistuuko? Mutta tarvittaessa pitänee mennä nosturille? Millä vanha pusla pois?
Itse hieman yllätyin näin aikasempina autoina etuvetosia omistaneena
,että kun huomasin etupyörän laakereissa klappia,niin ne kiristämällä häippäs sentti ohjauspyörältä klappia pois.Takatuupparissa nääs etupyörät on sillai "vapaasti"pyörivinä,eikä niinku etuvedossa vetopäällä ja välykset häipyy 


aina vaan fixataan :) 230te -86
kualeppi2 kirjoitti:Huomasin tuosta omasta liikkumisvälineestä liukkaiden tullen sen että takapää meinaa luiruta urista todella paljon... voiko olla takakelkan ja rungon väliset kumipuslat? Onko millaiset vaihdettavat? Onko porukalla poppakonsteja niiden vaihdon suhteen? Olis tarkoitus vaihtaa tasasella maalla... Onnistuuko? Mutta tarvittaessa pitänee mennä nosturille? Millä vanha pusla pois?
ne on tosihankalat vaihtaa, jos ei oo mitään työkalua, millä ne saa hyvin vedettyä pois. ne on ihan sairaan kireessä kupeissaa.
jos on nosturi, niin tälläin ne saa aika hyvin poistettua:
ite tein sellasen pitkän rautakepin, missä on kierre yläpäässä ja alapäässä koukku. koukku laitetaan tunkkiin, muttei kuitenkaan siihen osaan, joka liikkuu, kun pumppaa. ja kierrepää puslasta läpi ja mutteri ja prikka kierteen päähän. sit sopivankokonen kakkosnelonen tunkista, siitä liikkuvasta osasta auton pohjaan, johkin siihen puslan viereen. sit vaan pumppaan, niin pusla luiskahtaa ulos. samalla kannattaa vähän nostella autoo, jos huamaa, et meinaa auto meinaa nousta sen tunkin voimalla irti nosturilta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jos kelkan etu puslat vaihtaa nii helpoin ku nostaa perän ilmaan ja molemmilta puolilta puslan pultit pois jolloin kelkka pääsee kallistumaan senverran et pusla mahtuu kupistaan pois. Sitte jotain palikkaa rungon ja korin väliin ja sopiva putken pätkä pultin reikään josta tunkilla pusertaa puslan pois. Samalla ku tunkkaa nii voi meisselillä väännellä puslan kauluksesta. Sitte uus hollille palikat pois ja apurungosta tunkilla nii painuu paikalleen.
Itellä tuntu et keulassa välystä mut vika löyty taka puslasta, oli irronnu keskiosa puslan kumista.
Pari tuntia meni puslien vaihtamiseen.
Itellä tuntu et keulassa välystä mut vika löyty taka puslasta, oli irronnu keskiosa puslan kumista.
Pari tuntia meni puslien vaihtamiseen.
Joo ylös päin irtoaa. Ei taida ulosvetäjällä mahtua. Apurungon ja korin väliin saa juuri senverran rakoa et pusla mahtuu pois. Ei tarvi ottaa ku renkaat pois ja etummaiset apurungon pultit irti.
Uuden puslan kun asentaa nii puslan ulkokehän ja korin väliin jotain ja sitte tunkilla painaa apurunkoa ylöspäin. Helppo homma eikä mee ku parituntia nii on molemmat vaihdettu.
Uuden puslan kun asentaa nii puslan ulkokehän ja korin väliin jotain ja sitte tunkilla painaa apurunkoa ylöspäin. Helppo homma eikä mee ku parituntia nii on molemmat vaihdettu.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"