Testipätkänä näytti olevan jään peittämä soratie jossain maaseudulla. Keskikulutukseksi oli saatu 10 litraa/100 km. AIka paljon, kun itse liikun siellä lähellä 5:ttä.
Testiajajan kommentit olivat: "autolla on kamala ajaa, kun 100:n vauhdissa liukkaalla koko ajan ESP valo vilkkuu". Ja toisena kommenttina oli: "huonoa tässä on se, ettei tämä ole neliveto".

Voi olla, että katson asiaa vanhan miehen silmin (39vee), mutta onko tuollaista perhevankkuria testattava urheiluauton kriteerein? Mersulta löytyisi kyllä urheilullisempiakin "perheautoja". Voi olla, että vaikka E500 4Matic voisi olla vähemmän kamala kapealla jäisellä polulla 100:n vauhdissa.
Ilmeisesti testissä vaikutti hieman myös ajopelin hinta, koska kyseisen auton 90.000 erkin hintalappu mainittiin kolmesti. Ehkä autolle asetettiin aika kovat vaatimuksetkin? Voi olla, että 19.000 erkin pikkuauto olisi testattu eri kriteerein?
Ei minua sinänsä negatiivinen kritiikki hetkauta, mutta jos se annetaan mielestäni väärin perustein, niin kovasti tekisi mieleni oikaista. Takavetoinen diesel-farkku vain ei taida olla rallikuljettajan ensimmäinen valinta? Miksi siis tv-testaajan pitää ottaa kriteereiksi ralliajo? Miksei tiloista, turvallisuudesta, lasten ja harrastusvälineiden kuskaamisesta puhuttu mitään? Eikä rauhallisen ajon huikeasta taloudellisuudesta?
Autoista ymmärtämätön lankomieheni jo ehti kehaista, että "...menit ojasta allikkkoon, kun Volvon vaihdoit Meseen. Se on kamala ajaa." No, nyt riittää Esson baarissa jutunjuurta pitkäksi aikaa, jos sattui telkku olemaan auki.
pforsell