2001 c32 amg ostamassa. neuvot tarpeen!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

2001 c32 amg ostamassa. neuvot tarpeen!

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

terve kaikille!
eli olen ko autoa ostamassa ja kaikki tieto siitä on erittäin tervetullutta.

kiitokset etukäteen
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tervetuloa foorumille, skeletorR! jameri ja kumppanit varmaankin kohta kertovat C32:lle ominaiset piirteet. 203-korille yleisiä piirteitä löytyy hyvin Haku-toiminnolla. Esimerkiksi täältä: Click ja Clack.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Moi
Eikun siitä vaan kättä käsilaukkuun, komia auto, tosin ylläpitokustannukset on sitten AMG tasoa.

Ei muuten mutta pikkukorjailut joihin olen päässyt osalliseksi alkaa hiukka rassata, onneksi auto on muuten aivan stanan mukava.

Moottori on kyllä aivan omaa luokkaansa samoin ajettavuus, ei kyllä pahaa sanottavaa ole noin muuten, varustelistassa kannattaa pitää rima korkealla, Comand yms jutut on mukavia lisävarusteita.

Ainoa puute on mielestäni puuttuva takapään automaattisäätö, vanhassa 190E 2.3-16 / 1985 esi isässä josta tuohon vaihdettiin oli tämä asia huomioitu.

Mutta ei muutakuin liikkeestä vaan ostamaan ja kuntotarkistuksen kautta kauppoja tekemään, hinnat on kohdillaan.
T. j
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

lisää tarinaa: oikeastaan saat erittäin hyvän läpileikauksen mallisarjan mahdollisista haasteista eerolan & kumppaneiden viesteistä, niiden perusteella olen minäkin ostopäätöksiä tehnyt, katumatta :lol:

niin tai näin kaikissa yksilöissä / malleissa ja merkeissä on aina jotain, mutta tuossa on onneksi sitä jotakin jos löydät jotakin mielenkiintoista laita linkkiä.

jos jokin arveluttaa laita tänne foorumille huomioita saat varmasti hyviä mielipiteitä joiden kanssa on helpompi edetä ostossa.

Muuten huomasin tänään yhden en tiedä onko lisävaruste sedanissa vai ei mutta kääntyvät takapenkit on aivan stanan kätevät, ei ihan farmaritasoa ja BOSE kaijutin systeemi hiukan vie lastauskorkeutta mutta muuten pelittää hienosti
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Matala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:49

Viesti Kirjoittaja Matala »

jameri kirjoitti:Moi
Eikun siitä vaan kättä käsilaukkuun, komia auto, tosin ylläpitokustannukset on sitten AMG tasoa.

Ei muuten mutta pikkukorjailut joihin olen päässyt osalliseksi alkaa hiukka rassata, onneksi auto on muuten aivan stanan mukava.

Mutta ei muutakuin liikkeestä vaan ostamaan ja kuntotarkistuksen kautta kauppoja tekemään, hinnat on kohdillaan.
T. j
Millaista korjailua sinun C32:een on tehty? Itselläni on auto ollut vuoden, ajettu nyt vajaa 110tkm eikä ole ainakaan vielä korjailtu. Penkin lämmittimet oli korjattu aiemmin.

90tkm (iso) B-huolto maksoi uusine tulppineen n. € 1100,-. Itseasiassa se oli vähemmän kuin odotin, sillä aikoinaan Audi A6:en 90tkm huolto maksoi € 1300,-.

SkeletoR:

Muuten en voi kun autoa suositella. Jos on hyvässä kunnossa, niin kaupat vaan lukkoon. Uskoisin, että suorituskyky ja ominaisuudet riittävät 8)
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

olen nyt käynyt koeajamassa kahta eri autoa toinen 70tkm ajettu ja toinen 170tkm. kunnollisesti samassa veneessä 70 tkm ajetussa parempi varustelutaso. suorituskyky ja varsinkin kun on automaatti arveluttaa(tottunut manuaaliin) hiukan kun sitä varsinaisesti ei ole päässyt kunnolla kokeilemaan.

jos joltain tai jostain löytyy suoritus arvoista sekä painosta tietoa niin olisin erittäin kiitollinen. sekä väännöstä.

toinen kysymys: saako miten helposti paukkua lisää? löytyykö joltain valmistajalta valmista settiä?

lähinnä pelottaa että peli tuntuu taas viikon ajamisen päästä moposkootterilta? kokemuksia muiden vastaan auton omistajilta?
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

skeletorR kirjoitti: jos joltain tai jostain löytyy suoritus arvoista sekä painosta tietoa niin olisin erittäin kiitollinen. sekä väännöstä.
260 kW / 354 hv / 6100 r/min
450 Nm / 4400 r/min
1635 kg
250 km/h (rajoitettu)
0-100 km/h 5,2 sek.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Millaista korjailua sinun C32:een on tehty? Itselläni on auto ollut vuoden, ajettu nyt vajaa 110tkm eikä ole ainakaan vielä korjailtu. Penkin lämmittimet oli korjattu aiemmin.

moi
Jokin alipainesäädin vaihdettiin kabiinista sekä varsinainen hajoaminen tai muu toiminta häiriö sähköinenkaasuläppä yksikkö meni vaihtoon ja apparin puoleinen vilkku toimii / ei toimi.

Kokonaisuutena ei mitään mullistavaa, tuollaista pikku juttua, itse asiassa ei ihmeitä ehkäpä huonoa tuuria yms

Kun tuota kirjoitin tuossa aijemmin luulin että alustasta oli jotain hajalla mutta se paljastuikin vain vääntyneeksi suojalevyksi, siitäpä ehkä hiukan synkkä sävy mutta nyt kirkastui :)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Matala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 28.09.2005 15:49

Viesti Kirjoittaja Matala »

skeletorR kirjoitti:olen nyt käynyt koeajamassa kahta eri autoa toinen 70tkm ajettu ja toinen 170tkm. kunnollisesti samassa veneessä 70 tkm ajetussa parempi varustelutaso. suorituskyky ja varsinkin kun on automaatti arveluttaa(tottunut manuaaliin) hiukan kun sitä varsinaisesti ei ole päässyt kunnolla kokeilemaan.

jos joltain tai jostain löytyy suoritus arvoista sekä painosta tietoa niin olisin erittäin kiitollinen. sekä väännöstä.

toinen kysymys: saako miten helposti paukkua lisää? löytyykö joltain valmistajalta valmista settiä?

lähinnä pelottaa että peli tuntuu taas viikon ajamisen päästä moposkootterilta? kokemuksia muiden vastaan auton omistajilta?
Jos pelkäät, että tuntuu "moposkootterilta" viikon päästä niin kannattaa sitten ehkä suoraan siirtyä "superautoihin". Ei kyllä vielä vuoden omistuksen aikana ole C32 mopolta tuntunut. Lisää potkua jos kaipaat niiin viittaan tuohon ensimmäiseen lauseeseeni.

Mitä vaihteistoon tulee, niin manuaalilla tuskin kukaan kiihdyttäisi autoa nopeammin kuin mihin Speedshiftillä pystyy.
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

skeletorR kirjoitti:...toinen kysymys: saako miten helposti paukkua lisää? löytyykö joltain valmistajalta valmista settiä?...
Ahdettuun koneeseen saa helposti lisää tehoja. Valmiita sarjoja löytyy esimerkiksi Kleemannilta. Esimerkin sarja nostaa lukemat kohdalle 390 hv ja 500 Nm.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

eerola kirjoitti:
skeletorR kirjoitti:...toinen kysymys: saako miten helposti paukkua lisää? löytyykö joltain valmistajalta valmista settiä?...
Ahdettuun koneeseen saa helposti lisää tehoja. Valmiita sarjoja löytyy esimerkiksi Kleemannilta. Esimerkin sarja nostaa lukemat kohdalle 390 hv ja 500 Nm.
äsken tulin taas koeajolta nyt pääsi paremmin jo vähän kokeilemaan.kyllähan se ihan räväkältä peliltä tuntui vastaavan tehoisen audinki jälkeen ja luulen että sillä yllä mainitulla setillä on vielä kivempi.

osto päätös käytännössä tehty kun hinnoistakin pääsi sopuun joten kiitoksia paljon kaikille tiedoista. audiin verrattuna paljon enemmän semmoista herrasmiesmäisyytä mesessä plus tietenki kompura kone on tietyllä tavalla paljon mukavampi ajaa automaatin kera.
kiitos ja kumarrus
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Pakkohan tähän on hiukan kommentoida.
Itselläni C32 ollut alla nyt 2-3kk ja ei voi kun kehua. Mahtava auto! Tosin remonttiakin on joutunut tekemään.

Välijäähdyttimen kiertovesipumppu on kulutustavaraa ja hinta +500€ asennettuna. Samaa pumppua tosin käytetään joissakin jenkkifoordeissa ja hinta on sitten tyyliin 50€, mutta sähköliitin erilainen. Tuo on varmaan yleisin vika C32:ssa. Jotain selvittämättömiä tärinöitä jenkkifoorumeilla valitellaan, samoin myös jäähdytinnestettä vaihteistoöljyn seassa. Muuten taitaa vioiltaan olla ihan samaa kuin perus 203:t. Jos AMG:n haluaa niin ei muuta kuin kauppaan vaan!

Jaa juu ja sitä paukkua saa sen 390hp alle tonnin kustannuksilla. enemmänkin onnistuu ja kohtuullisen helpolla (eli rahalla). Esim. evosportin stage2 kitti maksaa muistaakseni 5-6k€ ja se on sitten n. 430hp. Stage2:lla kestääkin käsittääkseni vielä hyvin. Tosta jos haluaa lisää niin vielä vois nokat päivittää kireämpiin, mutta niitä on pirun huonosti saatavilla.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

onko kellään tietoa onko autossa lukkoperä?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ei ole vakiona.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

eerola kirjoitti:Ei ole vakiona.
mutta varustelistalta ollut saatavilla? miten asian saa selvitettya?

vielä luistonestosta, saako kokonaisuudessaan pois kun käsittääkseni autossa on jonkun näköinen sivuluisuesto tai jotain sellaista eli saako rehelliseksi takavedoksi?

kiitoksia etukäteen
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Ihan MUTUna sanoisin että jos tasauspyörästö pitää vastaan kun yrität auto ylhäällä pyörittää toista rengasta niin silloin siellä on lukko.

Luistonesto/ajonvakautus lähtee mukavasti pois kun ottaa sulakkeen irti. Tiedä sitten, meneekö koko mersu vikatilaan mutta toimii ainakin vanhemmissa autoissa.
eeviiskyt
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kameleontti kirjoitti:...Luistonesto/ajonvakautus lähtee mukavasti pois kun ottaa sulakkeen irti. Tiedä sitten, meneekö koko mersu vikatilaan mutta toimii ainakin vanhemmissa autoissa.
ESP:n saa pois päältä 203:ssa laittamalla auton dyno-moodiin.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:ESP:n saa pois päältä 203:ssa laittamalla auton dyno-moodiin.
...ja se puolestaan tapahtuu noudattaen mm. täällä esitettyjä ohjeita.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

moro.
pitkällisen etsinnän jälkeen löytyi kuin uusi kuntoinen 47 tonnia veivattu kattavalla varustepaketilla ja ei voi sanoa kuin että on loisto peli näin muutaman viikon pörräämisen jälkeen. tosin kleemanin kitti tulee kyllä tosi pikaisesti.

lisää kysymyksiä:

minkä kokoiset (lähinnä leveys) vanteet mahtuu niin että kaaret on täydet?

onko kokemuksia toimivista ja melko paljon madaltavista alusta seteistä?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

skeletorR kirjoitti:...pitkällisen etsinnän jälkeen löytyi kuin uusi kuntoinen 47 tonnia veivattu kattavalla varustepaketilla ja ei voi sanoa kuin että on loisto peli näin muutaman viikon pörräämisen jälkeen...
Onneksi olkoon! C32 on hieno auto!
skeletorR kirjoitti:...minkä kokoiset (lähinnä leveys) vanteet mahtuu niin että kaaret on täydet?...
Olen kirjoittanut asiasta täällä. Sama koskee AMG-mallia.
skeletorR kirjoitti:...onko kokemuksia toimivista ja melko paljon madaltavista alusta seteistä?
Jos madallat runsaasti, huomaa täällä raportoimani kokemukset. Minä ainakin olen niissä määrin diplomipihi ihminen, että en raaski ostaa muutaman tuhannen välein uusia leveitä ja matalaprofiilisia renkaita. Jani Anttila voinee kertoa kokemuksista coiloverien kanssa. Valitettavasti nekään vain eivät ratkaise camber-haasteita.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Jamerilla on takana 285/20/20, silloin on takakaaret aika täynnä, komeat on muuten... 265/30/19 on aika yleinen tuuninkikoko taakse ja eteen 235/35/19.

Madalluksista sen verran että orkkis AMG on sellaisenaankin jo aika maukas ajettava, mutta isot pojat kehuu Bilsteinin PSS9 satsia ja sellainen on itsellenikin tulossa kunhan lopetan köyhtymästä. Edellisessa 203:ssa mulla oli H&R:n coiloverit, ihan kelpo kamppeet nekin, mutta mielestäni takapäästä liian löysät. Oli täällä foorumilla jollakin KW:nkin coilovereista kokemusta, muistaisi vain kenellä...

Cambereista muuten sen verran että syö takaa sisäreunoja hiukkasen vakionakin, mutta ei kovin pahasti. Tappiin asti madallettuna sisäreunat häviää alta aikayksikön. Säätötangot on helpoin ja halvin vaihtoehto saada kulmat kohdalleen, mutta eerolan kokemusten perusteella ei ole ehkä se paras tapa kulmien korjaamiseen. Ainakin K-Mac tekee säätöpuslia, niitä kannattaisi kokeilla. Tai sitten valmistaa itse säätötangot kumisilla puslilla...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

löytyykö mistään kuvia tai linkkejä?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

skeletorR kirjoitti:löytyykö mistään kuvia tai linkkejä?
Madalletuista autoista, mukaanlukien C32 AMG, löytyy aika kavalkadi kuvia BenzWorldin puolelta Gallery-osiossa.

Nykyisestä C-farmaristani löytyy H&R Sport Springsien kanssa kuvia täältä. Edeltävästä sedanista Eibachin Pro Kitin kanssa taas täältä.

Minulla simahtaneista BenzBoyn valmistamista camber-osista taas löytyy kuvia täältä. Voin laittaa kuvia simahtaneista osista jahkas joskus saan niitä vähän putsailluksi. Nyt ne näyttävä lohduttomammilta kuin oikeasti ovatkaan...

K-Macin osat valitettavasti ymmärtääkseni toimivat ainoastaan MacPhersoniin. Eli niillä ei 203-korin Mersun tavallisen virityksen taka-camberia saa korjatuksi. BenzBoyn kanssa kilpailevia osia valmistaa Speedybenz. Näistä kaikista löytyy haku-toiminnolla tarinaa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

eerola kirjoitti:K-Macin osat valitettavasti ymmärtääkseni toimivat ainoastaan MacPhersoniin.
Pitää muuten paikkansa...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ai niin, jos MacPhersonin cambereita ollaan säätämässä, siihen löytyy H&R:ltäkin ratkaisu. Taisi olla "Triple C" nimeltään.

...mutta sanoisinpa että aika optimoidun alhaalla W203:n täytyy olla, ennenkuin etu-camberit alkavat huolia aiheuttaa. Eturenkaat kun ovat kääntyvää mallia, mikä asettaa rajoja madalluksen määrälle. :)

Sanoisin nyrkkisääntöisesti, että kun renkaan yläreuna ei ole lokasuojan sisällä, niin renkaan sisäkanteille ei ala mitään kauhean dramaattista tapahtua. Nopeamminhan ne toki sieltä sisältä kuluvat, jos kulmat ovat miten sattuu. Mutta avainkysymys on: "Mikä on liian nopeasti?"

Kuten jossain aikaisemmin käydyssä keskustelussa totesin, minulla takarenkaat käytännössä "sulivat" alle. Eli H&R-sarjan jälkeen meni pari tuhatta kilometriä ja leveän puoleiset matalaprofiilirenkaat olivat ihan sileät sisältä. Tuollaisien renkaiden ostelu on sen verran kallista leikkiä, että olen tehnyt linjapäätöksen välttää samaan kuoppaan astumista enää toiste.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

eerola kirjoitti:Ai niin, jos MacPhersonin cambereita ollaan säätämässä, siihen löytyy H&R:ltäkin ratkaisu. Taisi olla "Triple C" nimeltään.

...mutta sanoisinpa että aika optimoidun alhaalla W203:n täytyy olla, ennenkuin etu-camberit alkavat huolia aiheuttaa. Eturenkaat kun ovat kääntyvää mallia, mikä asettaa rajoja madalluksen määrälle. :)

Sanoisin nyrkkisääntöisesti, että kun renkaan yläreuna ei ole lokasuojan sisällä, niin renkaan sisäkanteille ei ala mitään kauhean dramaattista tapahtua. Nopeamminhan ne toki sieltä sisältä kuluvat, jos kulmat ovat miten sattuu. Mutta avainkysymys on: "Mikä on liian nopeasti?"

Kuten jossain aikaisemmin käydyssä keskustelussa totesin, minulla takarenkaat käytännössä "sulivat" alle. Eli H&R-sarjan jälkeen meni pari tuhatta kilometriä ja leveän puoleiset matalaprofiilirenkaat olivat ihan sileät sisältä. Tuollaisien renkaiden ostelu on sen verran kallista leikkiä, että olen tehnyt linjapäätöksen välttää samaan kuoppaan astumista enää toiste.
Tripple C on käytännössä samanlainen palikka kuin mersun omat säätöpultit, en tiedä sitten että onko säätövaraa eri tavalla.

Samaa mieltä olen että jos rengas ei ole kaaren sisällä niin ongelmaa ei tule, mutta ei sellainen ole myöskään mikään madallus :D Edessä kyllä säätöpultit riittää. Ei välttämättä ihan optimisäätöihin, mutta epätasainen kuluminen loppuu.

Näin näppituntumalta heittäisin että vaikka tappiin laitetaan ja säädetään vehon konsteilla niin hyväksi kuin saa niin etukumit kestää 3-4x yhtä kauan kuin takagummit. Ja ainahan pihi mies kääntää kumit vanteella toisin päin niin saa tasoitettua kulumista.

Valitettavasti mersun madalluksella on hintansa...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jani Anttila kirjoitti:...näppituntumalta heittäisin että vaikka tappiin laitetaan ja säädetään vehon konsteilla niin hyväksi kuin saa niin etukumit kestää 3-4x yhtä kauan kuin takagummit. Ja ainahan pihi mies kääntää kumit vanteella toisin päin niin saa tasoitettua kulumista...
Tuo on totta. Takaa tuppaa syömään aina tuplatahtia. Ja se ei mitään. Se kuitenkin tarkoittaa, että ajaa voi ilman, että näkee silmissään koko ajan tuuleen lentävien setelien kuvia.

Oma säädettävien taka-cambertankojen hankintaan johtanut kokemukseni oli kuitenkin käytännössä "ei voi ajaa". Autoni peräkontissa on aika monta varustetta ja siksi auto on ilmeisesti hieman keskiarvoa painavampi, koska perä meni ihan armottoman alas. (Tämäkin tietenkin on suhteellista :wink: )

H&R:n jousien asentamisen jälkeen edessä oli normaali viikonloppureissu. Kun sunnuntaina palasin kotiin, sisäsyrjät olivat täysin sileät. Tuollaisella kulumisella Mersun madallukselle tulee jo mielestäni vähän liikaa hintaa.

Tästä johtuen nykyiset suositukseni ovat 1) tehtaan alustasarja tai 2) Eibach Pro Kit + Bilstein Sprint.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

no nii vanteet löyty http://www.atpruoteinlega.com/pop_up/im ... do_ape.jpg
19 tuumaisena

us-partsissa on hyllyssa kw variant 1 mutta jotenki tuntuu että pitäisi panna variant 2 tai jopa 3 jos sitä edes saa.

muitakin säädettäviä saa kyllä suositella jos on jollain alla ollut.

eli auto tulee kyllä melko tonttiin eli campperi jutut on tarpeen. saako suomesta jostain jotain järkeviä helposti?
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

skeletorR kirjoitti:no nii vanteet löyty http://www.atpruoteinlega.com/pop_up/im ... do_ape.jpg
19 tuumaisena

us-partsissa on hyllyssa kw variant 1 mutta jotenki tuntuu että pitäisi panna variant 2 tai jopa 3 jos sitä edes saa.

muitakin säädettäviä saa kyllä suositella jos on jollain alla ollut.

eli auto tulee kyllä melko tonttiin eli campperi jutut on tarpeen. saako suomesta jostain jotain järkeviä helposti?
Variant 3:a ei saa 203:een, ainoa vastaava on tuo mainitsemani PSS9.
Camber jutskia tuskn on suomen maassa hyllyssä missään. Paitsi niitä pultteja...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

no nii.
auto maissa ja vanteet alla tosin ei oikein odotuksia vastannu ja variant 2:sen kanssa niitä sinne on ruuvailtu.

melko kikkailua oli rengaskoon ja vanteen et:een suhteen että sai romut mieleiseksi.

seuraavaksi tekniikan kimppuun...
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Vastaa Viestiin