2001 c32 amg ostamassa. neuvot tarpeen!
2001 c32 amg ostamassa. neuvot tarpeen!
terve kaikille!
eli olen ko autoa ostamassa ja kaikki tieto siitä on erittäin tervetullutta.
kiitokset etukäteen
eli olen ko autoa ostamassa ja kaikki tieto siitä on erittäin tervetullutta.
kiitokset etukäteen
Moi
Eikun siitä vaan kättä käsilaukkuun, komia auto, tosin ylläpitokustannukset on sitten AMG tasoa.
Ei muuten mutta pikkukorjailut joihin olen päässyt osalliseksi alkaa hiukka rassata, onneksi auto on muuten aivan stanan mukava.
Moottori on kyllä aivan omaa luokkaansa samoin ajettavuus, ei kyllä pahaa sanottavaa ole noin muuten, varustelistassa kannattaa pitää rima korkealla, Comand yms jutut on mukavia lisävarusteita.
Ainoa puute on mielestäni puuttuva takapään automaattisäätö, vanhassa 190E 2.3-16 / 1985 esi isässä josta tuohon vaihdettiin oli tämä asia huomioitu.
Mutta ei muutakuin liikkeestä vaan ostamaan ja kuntotarkistuksen kautta kauppoja tekemään, hinnat on kohdillaan.
T. j
Eikun siitä vaan kättä käsilaukkuun, komia auto, tosin ylläpitokustannukset on sitten AMG tasoa.
Ei muuten mutta pikkukorjailut joihin olen päässyt osalliseksi alkaa hiukka rassata, onneksi auto on muuten aivan stanan mukava.
Moottori on kyllä aivan omaa luokkaansa samoin ajettavuus, ei kyllä pahaa sanottavaa ole noin muuten, varustelistassa kannattaa pitää rima korkealla, Comand yms jutut on mukavia lisävarusteita.
Ainoa puute on mielestäni puuttuva takapään automaattisäätö, vanhassa 190E 2.3-16 / 1985 esi isässä josta tuohon vaihdettiin oli tämä asia huomioitu.
Mutta ei muutakuin liikkeestä vaan ostamaan ja kuntotarkistuksen kautta kauppoja tekemään, hinnat on kohdillaan.
T. j
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
lisää tarinaa: oikeastaan saat erittäin hyvän läpileikauksen mallisarjan mahdollisista haasteista eerolan & kumppaneiden viesteistä, niiden perusteella olen minäkin ostopäätöksiä tehnyt, katumatta
niin tai näin kaikissa yksilöissä / malleissa ja merkeissä on aina jotain, mutta tuossa on onneksi sitä jotakin jos löydät jotakin mielenkiintoista laita linkkiä.
jos jokin arveluttaa laita tänne foorumille huomioita saat varmasti hyviä mielipiteitä joiden kanssa on helpompi edetä ostossa.
Muuten huomasin tänään yhden en tiedä onko lisävaruste sedanissa vai ei mutta kääntyvät takapenkit on aivan stanan kätevät, ei ihan farmaritasoa ja BOSE kaijutin systeemi hiukan vie lastauskorkeutta mutta muuten pelittää hienosti

niin tai näin kaikissa yksilöissä / malleissa ja merkeissä on aina jotain, mutta tuossa on onneksi sitä jotakin jos löydät jotakin mielenkiintoista laita linkkiä.
jos jokin arveluttaa laita tänne foorumille huomioita saat varmasti hyviä mielipiteitä joiden kanssa on helpompi edetä ostossa.
Muuten huomasin tänään yhden en tiedä onko lisävaruste sedanissa vai ei mutta kääntyvät takapenkit on aivan stanan kätevät, ei ihan farmaritasoa ja BOSE kaijutin systeemi hiukan vie lastauskorkeutta mutta muuten pelittää hienosti
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Millaista korjailua sinun C32:een on tehty? Itselläni on auto ollut vuoden, ajettu nyt vajaa 110tkm eikä ole ainakaan vielä korjailtu. Penkin lämmittimet oli korjattu aiemmin.jameri kirjoitti:Moi
Eikun siitä vaan kättä käsilaukkuun, komia auto, tosin ylläpitokustannukset on sitten AMG tasoa.
Ei muuten mutta pikkukorjailut joihin olen päässyt osalliseksi alkaa hiukka rassata, onneksi auto on muuten aivan stanan mukava.
Mutta ei muutakuin liikkeestä vaan ostamaan ja kuntotarkistuksen kautta kauppoja tekemään, hinnat on kohdillaan.
T. j
90tkm (iso) B-huolto maksoi uusine tulppineen n. € 1100,-. Itseasiassa se oli vähemmän kuin odotin, sillä aikoinaan Audi A6:en 90tkm huolto maksoi € 1300,-.
SkeletoR:
Muuten en voi kun autoa suositella. Jos on hyvässä kunnossa, niin kaupat vaan lukkoon. Uskoisin, että suorituskyky ja ominaisuudet riittävät

NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
olen nyt käynyt koeajamassa kahta eri autoa toinen 70tkm ajettu ja toinen 170tkm. kunnollisesti samassa veneessä 70 tkm ajetussa parempi varustelutaso. suorituskyky ja varsinkin kun on automaatti arveluttaa(tottunut manuaaliin) hiukan kun sitä varsinaisesti ei ole päässyt kunnolla kokeilemaan.
jos joltain tai jostain löytyy suoritus arvoista sekä painosta tietoa niin olisin erittäin kiitollinen. sekä väännöstä.
toinen kysymys: saako miten helposti paukkua lisää? löytyykö joltain valmistajalta valmista settiä?
lähinnä pelottaa että peli tuntuu taas viikon ajamisen päästä moposkootterilta? kokemuksia muiden vastaan auton omistajilta?
jos joltain tai jostain löytyy suoritus arvoista sekä painosta tietoa niin olisin erittäin kiitollinen. sekä väännöstä.
toinen kysymys: saako miten helposti paukkua lisää? löytyykö joltain valmistajalta valmista settiä?
lähinnä pelottaa että peli tuntuu taas viikon ajamisen päästä moposkootterilta? kokemuksia muiden vastaan auton omistajilta?
260 kW / 354 hv / 6100 r/minskeletorR kirjoitti: jos joltain tai jostain löytyy suoritus arvoista sekä painosta tietoa niin olisin erittäin kiitollinen. sekä väännöstä.
450 Nm / 4400 r/min
1635 kg
250 km/h (rajoitettu)
0-100 km/h 5,2 sek.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Millaista korjailua sinun C32:een on tehty? Itselläni on auto ollut vuoden, ajettu nyt vajaa 110tkm eikä ole ainakaan vielä korjailtu. Penkin lämmittimet oli korjattu aiemmin.
moi
Jokin alipainesäädin vaihdettiin kabiinista sekä varsinainen hajoaminen tai muu toiminta häiriö sähköinenkaasuläppä yksikkö meni vaihtoon ja apparin puoleinen vilkku toimii / ei toimi.
Kokonaisuutena ei mitään mullistavaa, tuollaista pikku juttua, itse asiassa ei ihmeitä ehkäpä huonoa tuuria yms
Kun tuota kirjoitin tuossa aijemmin luulin että alustasta oli jotain hajalla mutta se paljastuikin vain vääntyneeksi suojalevyksi, siitäpä ehkä hiukan synkkä sävy mutta nyt kirkastui
moi
Jokin alipainesäädin vaihdettiin kabiinista sekä varsinainen hajoaminen tai muu toiminta häiriö sähköinenkaasuläppä yksikkö meni vaihtoon ja apparin puoleinen vilkku toimii / ei toimi.
Kokonaisuutena ei mitään mullistavaa, tuollaista pikku juttua, itse asiassa ei ihmeitä ehkäpä huonoa tuuria yms
Kun tuota kirjoitin tuossa aijemmin luulin että alustasta oli jotain hajalla mutta se paljastuikin vain vääntyneeksi suojalevyksi, siitäpä ehkä hiukan synkkä sävy mutta nyt kirkastui

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Jos pelkäät, että tuntuu "moposkootterilta" viikon päästä niin kannattaa sitten ehkä suoraan siirtyä "superautoihin". Ei kyllä vielä vuoden omistuksen aikana ole C32 mopolta tuntunut. Lisää potkua jos kaipaat niiin viittaan tuohon ensimmäiseen lauseeseeni.skeletorR kirjoitti:olen nyt käynyt koeajamassa kahta eri autoa toinen 70tkm ajettu ja toinen 170tkm. kunnollisesti samassa veneessä 70 tkm ajetussa parempi varustelutaso. suorituskyky ja varsinkin kun on automaatti arveluttaa(tottunut manuaaliin) hiukan kun sitä varsinaisesti ei ole päässyt kunnolla kokeilemaan.
jos joltain tai jostain löytyy suoritus arvoista sekä painosta tietoa niin olisin erittäin kiitollinen. sekä väännöstä.
toinen kysymys: saako miten helposti paukkua lisää? löytyykö joltain valmistajalta valmista settiä?
lähinnä pelottaa että peli tuntuu taas viikon ajamisen päästä moposkootterilta? kokemuksia muiden vastaan auton omistajilta?
Mitä vaihteistoon tulee, niin manuaalilla tuskin kukaan kiihdyttäisi autoa nopeammin kuin mihin Speedshiftillä pystyy.
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Ahdettuun koneeseen saa helposti lisää tehoja. Valmiita sarjoja löytyy esimerkiksi Kleemannilta. Esimerkin sarja nostaa lukemat kohdalle 390 hv ja 500 Nm.skeletorR kirjoitti:...toinen kysymys: saako miten helposti paukkua lisää? löytyykö joltain valmistajalta valmista settiä?...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
äsken tulin taas koeajolta nyt pääsi paremmin jo vähän kokeilemaan.kyllähan se ihan räväkältä peliltä tuntui vastaavan tehoisen audinki jälkeen ja luulen että sillä yllä mainitulla setillä on vielä kivempi.eerola kirjoitti:Ahdettuun koneeseen saa helposti lisää tehoja. Valmiita sarjoja löytyy esimerkiksi Kleemannilta. Esimerkin sarja nostaa lukemat kohdalle 390 hv ja 500 Nm.skeletorR kirjoitti:...toinen kysymys: saako miten helposti paukkua lisää? löytyykö joltain valmistajalta valmista settiä?...
osto päätös käytännössä tehty kun hinnoistakin pääsi sopuun joten kiitoksia paljon kaikille tiedoista. audiin verrattuna paljon enemmän semmoista herrasmiesmäisyytä mesessä plus tietenki kompura kone on tietyllä tavalla paljon mukavampi ajaa automaatin kera.
kiitos ja kumarrus
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Pakkohan tähän on hiukan kommentoida.
Itselläni C32 ollut alla nyt 2-3kk ja ei voi kun kehua. Mahtava auto! Tosin remonttiakin on joutunut tekemään.
Välijäähdyttimen kiertovesipumppu on kulutustavaraa ja hinta +500€ asennettuna. Samaa pumppua tosin käytetään joissakin jenkkifoordeissa ja hinta on sitten tyyliin 50€, mutta sähköliitin erilainen. Tuo on varmaan yleisin vika C32:ssa. Jotain selvittämättömiä tärinöitä jenkkifoorumeilla valitellaan, samoin myös jäähdytinnestettä vaihteistoöljyn seassa. Muuten taitaa vioiltaan olla ihan samaa kuin perus 203:t. Jos AMG:n haluaa niin ei muuta kuin kauppaan vaan!
Jaa juu ja sitä paukkua saa sen 390hp alle tonnin kustannuksilla. enemmänkin onnistuu ja kohtuullisen helpolla (eli rahalla). Esim. evosportin stage2 kitti maksaa muistaakseni 5-6k€ ja se on sitten n. 430hp. Stage2:lla kestääkin käsittääkseni vielä hyvin. Tosta jos haluaa lisää niin vielä vois nokat päivittää kireämpiin, mutta niitä on pirun huonosti saatavilla.
Itselläni C32 ollut alla nyt 2-3kk ja ei voi kun kehua. Mahtava auto! Tosin remonttiakin on joutunut tekemään.
Välijäähdyttimen kiertovesipumppu on kulutustavaraa ja hinta +500€ asennettuna. Samaa pumppua tosin käytetään joissakin jenkkifoordeissa ja hinta on sitten tyyliin 50€, mutta sähköliitin erilainen. Tuo on varmaan yleisin vika C32:ssa. Jotain selvittämättömiä tärinöitä jenkkifoorumeilla valitellaan, samoin myös jäähdytinnestettä vaihteistoöljyn seassa. Muuten taitaa vioiltaan olla ihan samaa kuin perus 203:t. Jos AMG:n haluaa niin ei muuta kuin kauppaan vaan!
Jaa juu ja sitä paukkua saa sen 390hp alle tonnin kustannuksilla. enemmänkin onnistuu ja kohtuullisen helpolla (eli rahalla). Esim. evosportin stage2 kitti maksaa muistaakseni 5-6k€ ja se on sitten n. 430hp. Stage2:lla kestääkin käsittääkseni vielä hyvin. Tosta jos haluaa lisää niin vielä vois nokat päivittää kireämpiin, mutta niitä on pirun huonosti saatavilla.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Ihan MUTUna sanoisin että jos tasauspyörästö pitää vastaan kun yrität auto ylhäällä pyörittää toista rengasta niin silloin siellä on lukko.
Luistonesto/ajonvakautus lähtee mukavasti pois kun ottaa sulakkeen irti. Tiedä sitten, meneekö koko mersu vikatilaan mutta toimii ainakin vanhemmissa autoissa.
Luistonesto/ajonvakautus lähtee mukavasti pois kun ottaa sulakkeen irti. Tiedä sitten, meneekö koko mersu vikatilaan mutta toimii ainakin vanhemmissa autoissa.
eeviiskyt
...ja se puolestaan tapahtuu noudattaen mm. täällä esitettyjä ohjeita.eerola kirjoitti:ESP:n saa pois päältä 203:ssa laittamalla auton dyno-moodiin.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
moro.
pitkällisen etsinnän jälkeen löytyi kuin uusi kuntoinen 47 tonnia veivattu kattavalla varustepaketilla ja ei voi sanoa kuin että on loisto peli näin muutaman viikon pörräämisen jälkeen. tosin kleemanin kitti tulee kyllä tosi pikaisesti.
lisää kysymyksiä:
minkä kokoiset (lähinnä leveys) vanteet mahtuu niin että kaaret on täydet?
onko kokemuksia toimivista ja melko paljon madaltavista alusta seteistä?
pitkällisen etsinnän jälkeen löytyi kuin uusi kuntoinen 47 tonnia veivattu kattavalla varustepaketilla ja ei voi sanoa kuin että on loisto peli näin muutaman viikon pörräämisen jälkeen. tosin kleemanin kitti tulee kyllä tosi pikaisesti.
lisää kysymyksiä:
minkä kokoiset (lähinnä leveys) vanteet mahtuu niin että kaaret on täydet?
onko kokemuksia toimivista ja melko paljon madaltavista alusta seteistä?
Onneksi olkoon! C32 on hieno auto!skeletorR kirjoitti:...pitkällisen etsinnän jälkeen löytyi kuin uusi kuntoinen 47 tonnia veivattu kattavalla varustepaketilla ja ei voi sanoa kuin että on loisto peli näin muutaman viikon pörräämisen jälkeen...
Olen kirjoittanut asiasta täällä. Sama koskee AMG-mallia.skeletorR kirjoitti:...minkä kokoiset (lähinnä leveys) vanteet mahtuu niin että kaaret on täydet?...
Jos madallat runsaasti, huomaa täällä raportoimani kokemukset. Minä ainakin olen niissä määrin diplomipihi ihminen, että en raaski ostaa muutaman tuhannen välein uusia leveitä ja matalaprofiilisia renkaita. Jani Anttila voinee kertoa kokemuksista coiloverien kanssa. Valitettavasti nekään vain eivät ratkaise camber-haasteita.skeletorR kirjoitti:...onko kokemuksia toimivista ja melko paljon madaltavista alusta seteistä?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Jamerilla on takana 285/20/20, silloin on takakaaret aika täynnä, komeat on muuten... 265/30/19 on aika yleinen tuuninkikoko taakse ja eteen 235/35/19.
Madalluksista sen verran että orkkis AMG on sellaisenaankin jo aika maukas ajettava, mutta isot pojat kehuu Bilsteinin PSS9 satsia ja sellainen on itsellenikin tulossa kunhan lopetan köyhtymästä. Edellisessa 203:ssa mulla oli H&R:n coiloverit, ihan kelpo kamppeet nekin, mutta mielestäni takapäästä liian löysät. Oli täällä foorumilla jollakin KW:nkin coilovereista kokemusta, muistaisi vain kenellä...
Cambereista muuten sen verran että syö takaa sisäreunoja hiukkasen vakionakin, mutta ei kovin pahasti. Tappiin asti madallettuna sisäreunat häviää alta aikayksikön. Säätötangot on helpoin ja halvin vaihtoehto saada kulmat kohdalleen, mutta eerolan kokemusten perusteella ei ole ehkä se paras tapa kulmien korjaamiseen. Ainakin K-Mac tekee säätöpuslia, niitä kannattaisi kokeilla. Tai sitten valmistaa itse säätötangot kumisilla puslilla...
Madalluksista sen verran että orkkis AMG on sellaisenaankin jo aika maukas ajettava, mutta isot pojat kehuu Bilsteinin PSS9 satsia ja sellainen on itsellenikin tulossa kunhan lopetan köyhtymästä. Edellisessa 203:ssa mulla oli H&R:n coiloverit, ihan kelpo kamppeet nekin, mutta mielestäni takapäästä liian löysät. Oli täällä foorumilla jollakin KW:nkin coilovereista kokemusta, muistaisi vain kenellä...
Cambereista muuten sen verran että syö takaa sisäreunoja hiukkasen vakionakin, mutta ei kovin pahasti. Tappiin asti madallettuna sisäreunat häviää alta aikayksikön. Säätötangot on helpoin ja halvin vaihtoehto saada kulmat kohdalleen, mutta eerolan kokemusten perusteella ei ole ehkä se paras tapa kulmien korjaamiseen. Ainakin K-Mac tekee säätöpuslia, niitä kannattaisi kokeilla. Tai sitten valmistaa itse säätötangot kumisilla puslilla...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Madalletuista autoista, mukaanlukien C32 AMG, löytyy aika kavalkadi kuvia BenzWorldin puolelta Gallery-osiossa.skeletorR kirjoitti:löytyykö mistään kuvia tai linkkejä?
Nykyisestä C-farmaristani löytyy H&R Sport Springsien kanssa kuvia täältä. Edeltävästä sedanista Eibachin Pro Kitin kanssa taas täältä.
Minulla simahtaneista BenzBoyn valmistamista camber-osista taas löytyy kuvia täältä. Voin laittaa kuvia simahtaneista osista jahkas joskus saan niitä vähän putsailluksi. Nyt ne näyttävä lohduttomammilta kuin oikeasti ovatkaan...
K-Macin osat valitettavasti ymmärtääkseni toimivat ainoastaan MacPhersoniin. Eli niillä ei 203-korin Mersun tavallisen virityksen taka-camberia saa korjatuksi. BenzBoyn kanssa kilpailevia osia valmistaa Speedybenz. Näistä kaikista löytyy haku-toiminnolla tarinaa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ai niin, jos MacPhersonin cambereita ollaan säätämässä, siihen löytyy H&R:ltäkin ratkaisu. Taisi olla "Triple C" nimeltään.
...mutta sanoisinpa että aika optimoidun alhaalla W203:n täytyy olla, ennenkuin etu-camberit alkavat huolia aiheuttaa. Eturenkaat kun ovat kääntyvää mallia, mikä asettaa rajoja madalluksen määrälle.
Sanoisin nyrkkisääntöisesti, että kun renkaan yläreuna ei ole lokasuojan sisällä, niin renkaan sisäkanteille ei ala mitään kauhean dramaattista tapahtua. Nopeamminhan ne toki sieltä sisältä kuluvat, jos kulmat ovat miten sattuu. Mutta avainkysymys on: "Mikä on liian nopeasti?"
Kuten jossain aikaisemmin käydyssä keskustelussa totesin, minulla takarenkaat käytännössä "sulivat" alle. Eli H&R-sarjan jälkeen meni pari tuhatta kilometriä ja leveän puoleiset matalaprofiilirenkaat olivat ihan sileät sisältä. Tuollaisien renkaiden ostelu on sen verran kallista leikkiä, että olen tehnyt linjapäätöksen välttää samaan kuoppaan astumista enää toiste.
...mutta sanoisinpa että aika optimoidun alhaalla W203:n täytyy olla, ennenkuin etu-camberit alkavat huolia aiheuttaa. Eturenkaat kun ovat kääntyvää mallia, mikä asettaa rajoja madalluksen määrälle.

Sanoisin nyrkkisääntöisesti, että kun renkaan yläreuna ei ole lokasuojan sisällä, niin renkaan sisäkanteille ei ala mitään kauhean dramaattista tapahtua. Nopeamminhan ne toki sieltä sisältä kuluvat, jos kulmat ovat miten sattuu. Mutta avainkysymys on: "Mikä on liian nopeasti?"
Kuten jossain aikaisemmin käydyssä keskustelussa totesin, minulla takarenkaat käytännössä "sulivat" alle. Eli H&R-sarjan jälkeen meni pari tuhatta kilometriä ja leveän puoleiset matalaprofiilirenkaat olivat ihan sileät sisältä. Tuollaisien renkaiden ostelu on sen verran kallista leikkiä, että olen tehnyt linjapäätöksen välttää samaan kuoppaan astumista enää toiste.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Tripple C on käytännössä samanlainen palikka kuin mersun omat säätöpultit, en tiedä sitten että onko säätövaraa eri tavalla.eerola kirjoitti:Ai niin, jos MacPhersonin cambereita ollaan säätämässä, siihen löytyy H&R:ltäkin ratkaisu. Taisi olla "Triple C" nimeltään.
...mutta sanoisinpa että aika optimoidun alhaalla W203:n täytyy olla, ennenkuin etu-camberit alkavat huolia aiheuttaa. Eturenkaat kun ovat kääntyvää mallia, mikä asettaa rajoja madalluksen määrälle.
Sanoisin nyrkkisääntöisesti, että kun renkaan yläreuna ei ole lokasuojan sisällä, niin renkaan sisäkanteille ei ala mitään kauhean dramaattista tapahtua. Nopeamminhan ne toki sieltä sisältä kuluvat, jos kulmat ovat miten sattuu. Mutta avainkysymys on: "Mikä on liian nopeasti?"
Kuten jossain aikaisemmin käydyssä keskustelussa totesin, minulla takarenkaat käytännössä "sulivat" alle. Eli H&R-sarjan jälkeen meni pari tuhatta kilometriä ja leveän puoleiset matalaprofiilirenkaat olivat ihan sileät sisältä. Tuollaisien renkaiden ostelu on sen verran kallista leikkiä, että olen tehnyt linjapäätöksen välttää samaan kuoppaan astumista enää toiste.
Samaa mieltä olen että jos rengas ei ole kaaren sisällä niin ongelmaa ei tule, mutta ei sellainen ole myöskään mikään madallus

Näin näppituntumalta heittäisin että vaikka tappiin laitetaan ja säädetään vehon konsteilla niin hyväksi kuin saa niin etukumit kestää 3-4x yhtä kauan kuin takagummit. Ja ainahan pihi mies kääntää kumit vanteella toisin päin niin saa tasoitettua kulumista.
Valitettavasti mersun madalluksella on hintansa...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Tuo on totta. Takaa tuppaa syömään aina tuplatahtia. Ja se ei mitään. Se kuitenkin tarkoittaa, että ajaa voi ilman, että näkee silmissään koko ajan tuuleen lentävien setelien kuvia.Jani Anttila kirjoitti:...näppituntumalta heittäisin että vaikka tappiin laitetaan ja säädetään vehon konsteilla niin hyväksi kuin saa niin etukumit kestää 3-4x yhtä kauan kuin takagummit. Ja ainahan pihi mies kääntää kumit vanteella toisin päin niin saa tasoitettua kulumista...
Oma säädettävien taka-cambertankojen hankintaan johtanut kokemukseni oli kuitenkin käytännössä "ei voi ajaa". Autoni peräkontissa on aika monta varustetta ja siksi auto on ilmeisesti hieman keskiarvoa painavampi, koska perä meni ihan armottoman alas. (Tämäkin tietenkin on suhteellista

H&R:n jousien asentamisen jälkeen edessä oli normaali viikonloppureissu. Kun sunnuntaina palasin kotiin, sisäsyrjät olivat täysin sileät. Tuollaisella kulumisella Mersun madallukselle tulee jo mielestäni vähän liikaa hintaa.
Tästä johtuen nykyiset suositukseni ovat 1) tehtaan alustasarja tai 2) Eibach Pro Kit + Bilstein Sprint.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
no nii vanteet löyty http://www.atpruoteinlega.com/pop_up/im ... do_ape.jpg
19 tuumaisena
us-partsissa on hyllyssa kw variant 1 mutta jotenki tuntuu että pitäisi panna variant 2 tai jopa 3 jos sitä edes saa.
muitakin säädettäviä saa kyllä suositella jos on jollain alla ollut.
eli auto tulee kyllä melko tonttiin eli campperi jutut on tarpeen. saako suomesta jostain jotain järkeviä helposti?
19 tuumaisena
us-partsissa on hyllyssa kw variant 1 mutta jotenki tuntuu että pitäisi panna variant 2 tai jopa 3 jos sitä edes saa.
muitakin säädettäviä saa kyllä suositella jos on jollain alla ollut.
eli auto tulee kyllä melko tonttiin eli campperi jutut on tarpeen. saako suomesta jostain jotain järkeviä helposti?
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Variant 3:a ei saa 203:een, ainoa vastaava on tuo mainitsemani PSS9.skeletorR kirjoitti:no nii vanteet löyty http://www.atpruoteinlega.com/pop_up/im ... do_ape.jpg
19 tuumaisena
us-partsissa on hyllyssa kw variant 1 mutta jotenki tuntuu että pitäisi panna variant 2 tai jopa 3 jos sitä edes saa.
muitakin säädettäviä saa kyllä suositella jos on jollain alla ollut.
eli auto tulee kyllä melko tonttiin eli campperi jutut on tarpeen. saako suomesta jostain jotain järkeviä helposti?
Camber jutskia tuskn on suomen maassa hyllyssä missään. Paitsi niitä pultteja...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
no nii.
auto maissa ja vanteet alla tosin ei oikein odotuksia vastannu ja variant 2:sen kanssa niitä sinne on ruuvailtu.
melko kikkailua oli rengaskoon ja vanteen et:een suhteen että sai romut mieleiseksi.
seuraavaksi tekniikan kimppuun...
auto maissa ja vanteet alla tosin ei oikein odotuksia vastannu ja variant 2:sen kanssa niitä sinne on ruuvailtu.
melko kikkailua oli rengaskoon ja vanteen et:een suhteen että sai romut mieleiseksi.
seuraavaksi tekniikan kimppuun...
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer