Tätäkin aihetta varmaan täällä jossain käsitelty ... Oireena kylmäkäynnistyksessä muutaman sekunnin kläk kläk kläk ääni, muutama nostaja ei heti pelitä, toi öljyputsarihan on sellaisessa asennossa jotta jos huonolaatuinen niin valuttaa sen tyhjäksi ?? ..vai mennäänkö suosiolla ostamaan uudet nostajat
Kyllähän naputus nostajista tulee, mutta ei välttämättä korjaannu uusilla nostajilla. Kansitiiviste voi vuotaa hieman ja aiheuttaa myös tuota naputusta. Vaihdoin kansitiivisteen yhteen 250 D ja tosi ikävä nostajien ääni hävisi samantien nostajia uusimatta. Mikäs auto muuten kyseessä?
Itsellä kans välillä naputus vikaa, vaihdettiin hiljattain nostajat, autto hetkeksi. Todennäköisesti kuitenkin kansipahvin vaihto hiljentää lopullisesti.
Sama täällä,lätkytys loppui kun tein kansirempan vaihtamatta nostajia.
Harvoin se nostin varmaan on viallinen.Mun autollakin tota maapalloo on muutama kerta kierretty ja varmaan alkuperäset nostajat.
Itsellä oli vaihdettu nostajat 120tkm ennen kuin vaihdoin uusiksi. Huomasin sen vasta jälkeenpäin kun huoltokirjaa lueskelin. Eli täysin turha vaihto, todellinen syy kansipahvissa.
Minulla taas auttoi nostajien vaihto. Vaihdosta nyt 3 vuotta ja eipä naputa vieläkään.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
aseva kirjoitti:Kyllähän naputus nostajista tulee, mutta ei välttämättä korjaannu uusilla nostajilla. Kansitiiviste voi vuotaa hieman ja aiheuttaa myös tuota naputusta. Vaihdoin kansitiivisteen yhteen 250 D ja tosi ikävä nostajien ääni hävisi samantien nostajia uusimatta. Mikäs auto muuten kyseessä?
Juu näin on, 260E niin oirehan vaan n. 2-3 sekuntiakylmänä käynnistäessä, naputushan loppuu kun nostaja/nostajat täyttyy miten ihmeessä kansipahvi tuohon liittyy ?? olisi mielenk. kuulla se teoria
No, se kansipahvi vuotaa niin, että öljy pääsee vuotamaan joko ulospäin tai sitten jakopäähän ja kestää ennen kuin saa painetta nostajiin tarpeeksi. Semmonen juttu vielä, että aina, kun kansipahvi vaihdetaan, niin kansi tulee oikaista.
Uudella tiivisteellä iman kannen oikaisua sama vaikutus, kuin kusisi pakkasella housuunsa. Hetken lämmittää ja kohta palelee entistä enemmän.
aseva kirjoitti:Kyllähän naputus nostajista tulee, mutta ei välttämättä korjaannu uusilla nostajilla. Kansitiiviste voi vuotaa hieman ja aiheuttaa myös tuota naputusta. Vaihdoin kansitiivisteen yhteen 250 D ja tosi ikävä nostajien ääni hävisi samantien nostajia uusimatta. Mikäs auto muuten kyseessä?
Juu näin on, 260E niin oirehan vaan n. 2-3 sekuntiakylmänä käynnistäessä, naputushan loppuu kun nostaja/nostajat täyttyy miten ihmeessä kansipahvi tuohon liittyy ?? olisi mielenk. kuulla se teoria
Monissa muissakin merkeissä vrt Audi, VW jne nostajat ääntää hetken (1-3 s) kun kylmänä laittaa käyntiin. Ihan uutena ääntä ei ole mutta viimeistään 100 tkm ajettuna niin MB ja VW ryhmän tuotteista alkaa kuulumaan tuo ääni kylmänä käynnistettäessä. Ääni on mielestäni normaali. Kylmäkäynnistyksessä kuuluva ääni ei johdu kannentiivisteen vuodon seurauksista. Jos nostajat ääntää lämpimänäkin voi taas syy olla sekä vuotavassa kannentiivisteessä ja/tai kuluneissa nostajissa.
aseva kirjoitti:No, se kansipahvi vuotaa niin, että öljy pääsee vuotamaan joko ulospäin tai sitten jakopäähän ja kestää ennen kuin saa painetta nostajiin tarpeeksi. Semmonen juttu vielä, että aina, kun kansipahvi vaihdetaan, niin kansi tulee oikaista.
Uudella tiivisteellä iman kannen oikaisua sama vaikutus, kuin kusisi pakkasella housuunsa. Hetken lämmittää ja kohta palelee entistä enemmän.
kannen päässä on öljykanava nostajille ja kun kansipahvi ajan myötä alkaa puhaltamaan niin puhaltaa öljyt 1-pyttyyn jolloin tuprauttelua käynnistyksessä ja paineet nostajille jolloin naputus. Meillä kävi 190d kuin singerin ompelukone ja tuprutteli tyhjäkäynnillä. Otettiin kansi auki, pahvi paskana, täys kansiremppa, uudet nostimet ja kansipultit ja nyt pelaa niinkuin pitääkin eikä tupruttele. Mittarissa on 300tkm mutta jo toinen kuskinpenkki menossa joten ainakin tuplat on ajettu.
Sylinterin puristuspaineesta pääsee osa sinne öljykanavaan ja tekee sinne ilmakuplia ja tällöin nostimet eivät ole täynnä öljyä vaan siellä on myös ilmaa,joka aiheuttaa sen naputuksen.Öljynpainemittari pilkkii myös samasta syystä.
Voi olla,että olen ihan väärässä,tiiä sitten