Nostaja naputus
Nostaja naputus
Tätäkin aihetta varmaan täällä jossain käsitelty ... Oireena kylmäkäynnistyksessä muutaman sekunnin kläk kläk kläk ääni, muutama nostaja ei heti pelitä, toi öljyputsarihan on sellaisessa asennossa jotta jos huonolaatuinen niin valuttaa sen tyhjäksi ??
..vai mennäänkö suosiolla ostamaan uudet nostajat 
Kyllähän naputus nostajista tulee, mutta ei välttämättä korjaannu uusilla nostajilla. Kansitiiviste voi vuotaa hieman ja aiheuttaa myös tuota naputusta. Vaihdoin kansitiivisteen yhteen 250 D ja tosi ikävä nostajien ääni hävisi samantien nostajia uusimatta. Mikäs auto muuten kyseessä?
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Itsellä kans välillä naputus vikaa, vaihdettiin hiljattain nostajat, autto hetkeksi. Todennäköisesti kuitenkin kansipahvin vaihto hiljentää lopullisesti.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Sama täällä,lätkytys loppui kun tein kansirempan vaihtamatta nostajia.
Harvoin se nostin varmaan on viallinen.Mun autollakin tota maapalloo on muutama kerta kierretty ja varmaan alkuperäset nostajat.
Harvoin se nostin varmaan on viallinen.Mun autollakin tota maapalloo on muutama kerta kierretty ja varmaan alkuperäset nostajat.
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
Itsellä oli vaihdettu nostajat 120tkm ennen kuin vaihdoin uusiksi. Huomasin sen vasta jälkeenpäin kun huoltokirjaa lueskelin. Eli täysin turha vaihto, todellinen syy kansipahvissa.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Juu näin on, 260E niin oirehan vaan n. 2-3 sekuntiakylmänä käynnistäessä, naputushan loppuu kun nostaja/nostajat täyttyy miten ihmeessä kansipahvi tuohon liittyy ?? olisi mielenk. kuulla se teoriaaseva kirjoitti:Kyllähän naputus nostajista tulee, mutta ei välttämättä korjaannu uusilla nostajilla. Kansitiiviste voi vuotaa hieman ja aiheuttaa myös tuota naputusta. Vaihdoin kansitiivisteen yhteen 250 D ja tosi ikävä nostajien ääni hävisi samantien nostajia uusimatta. Mikäs auto muuten kyseessä?
No, se kansipahvi vuotaa niin, että öljy pääsee vuotamaan joko ulospäin tai sitten jakopäähän ja kestää ennen kuin saa painetta nostajiin tarpeeksi. Semmonen juttu vielä, että aina, kun kansipahvi vaihdetaan, niin kansi tulee oikaista.
Uudella tiivisteellä iman kannen oikaisua sama vaikutus, kuin kusisi pakkasella housuunsa. Hetken lämmittää ja kohta palelee entistä enemmän.
Uudella tiivisteellä iman kannen oikaisua sama vaikutus, kuin kusisi pakkasella housuunsa. Hetken lämmittää ja kohta palelee entistä enemmän.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Monissa muissakin merkeissä vrt Audi, VW jne nostajat ääntää hetken (1-3 s) kun kylmänä laittaa käyntiin. Ihan uutena ääntä ei ole mutta viimeistään 100 tkm ajettuna niin MB ja VW ryhmän tuotteista alkaa kuulumaan tuo ääni kylmänä käynnistettäessä. Ääni on mielestäni normaali. Kylmäkäynnistyksessä kuuluva ääni ei johdu kannentiivisteen vuodon seurauksista. Jos nostajat ääntää lämpimänäkin voi taas syy olla sekä vuotavassa kannentiivisteessä ja/tai kuluneissa nostajissa.PeteP kirjoitti:Juu näin on, 260E niin oirehan vaan n. 2-3 sekuntiakylmänä käynnistäessä, naputushan loppuu kun nostaja/nostajat täyttyy miten ihmeessä kansipahvi tuohon liittyy ?? olisi mielenk. kuulla se teoriaaseva kirjoitti:Kyllähän naputus nostajista tulee, mutta ei välttämättä korjaannu uusilla nostajilla. Kansitiiviste voi vuotaa hieman ja aiheuttaa myös tuota naputusta. Vaihdoin kansitiivisteen yhteen 250 D ja tosi ikävä nostajien ääni hävisi samantien nostajia uusimatta. Mikäs auto muuten kyseessä?
MB C180 vm -95
kannen päässä on öljykanava nostajille ja kun kansipahvi ajan myötä alkaa puhaltamaan niin puhaltaa öljyt 1-pyttyyn jolloin tuprauttelua käynnistyksessä ja paineet nostajille jolloin naputus. Meillä kävi 190d kuin singerin ompelukone ja tuprutteli tyhjäkäynnillä. Otettiin kansi auki, pahvi paskana, täys kansiremppa, uudet nostimet ja kansipultit ja nyt pelaa niinkuin pitääkin eikä tupruttele. Mittarissa on 300tkm mutta jo toinen kuskinpenkki menossa joten ainakin tuplat on ajettu.aseva kirjoitti:No, se kansipahvi vuotaa niin, että öljy pääsee vuotamaan joko ulospäin tai sitten jakopäähän ja kestää ennen kuin saa painetta nostajiin tarpeeksi. Semmonen juttu vielä, että aina, kun kansipahvi vaihdetaan, niin kansi tulee oikaista.
Uudella tiivisteellä iman kannen oikaisua sama vaikutus, kuin kusisi pakkasella housuunsa. Hetken lämmittää ja kohta palelee entistä enemmän.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Sylinterin puristuspaineesta pääsee osa sinne öljykanavaan ja tekee sinne ilmakuplia ja tällöin nostimet eivät ole täynnä öljyä vaan siellä on myös ilmaa,joka aiheuttaa sen naputuksen.Öljynpainemittari pilkkii myös samasta syystä.
Voi olla,että olen ihan väärässä,tiiä sitten
Voi olla,että olen ihan väärässä,tiiä sitten
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto



