380s mesen tekniikasta
380s mesen tekniikasta
onkos toi mersun v8 moottori susi jo syntyessään kun kaikissa yksilöissä tuntuu olevan nokka-aksali vikaa.
ja paljonkos semmoisen nokka paketti maksaa.
voiko vaihtaa kansia irroittamatta.
missä lukemissa kulutus pyörii normaali ajossa.15 vai 25l/100km.
ja paljonkos semmoisen nokka paketti maksaa.
voiko vaihtaa kansia irroittamatta.
missä lukemissa kulutus pyörii normaali ajossa.15 vai 25l/100km.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Helppo homma, menee noin 45 minuuttia yhteensä, jos tietää mitä tekee:lottesse kirjoitti:siinähän olikin mukavasti tietoa.toi nokka-akseli projekti vielä kiinnoistais kun näyttää olevan monessa katsomassani mesessä olevan murheena .eli pitääkö ottaa kannet pois vai saako vaihdettua paikoillaan ?
1. ilma putsari pois
2. sytytystulpan johdot irti tulpista ( metkitse järjestys )
3. Venttiilin kopat irti
4. laita nippusitellä molempien puolien nokkaketjut kiinni rattaaseen, ettei ajoitus mene pieleen.
5. Irroita nokkaketjun kiristäjä
6. irroita pultti nokka-akselin päästä ( ratasta kiinnittävä )
7. Irroita oljyputket nokka-akseli pukkien päältä ( osta ensin öljyputkien korjaus sarja VEHOSTA, siellä halvin )
8. Avaa nokka-akseli pukkien pultit ja irroita ratas varovaisesti akselista, varo ettei rattaan kiila tipu
9. Poista keinuvivut ( hanki valmiiksi tarvittava määrä uusia ) ja nokka-alseli.
10. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä........
Helppoa, vai mitä



Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
jep ei vaikuta pahalta.
paljon helpompi juttu kun amerikan v-8 moottoreissa. mut nehän onkin tönäri moottoreita.
joskus aloitin parkkipaikalla nokan vaihdon taskulamppu suussa vanhaan taunukseen, kun piti kans olla vartin homma.
ja olishan se ollu jos keskimmäinen kiinteä laakeripukki ei olis ollu kartio niinpäin et nokka piti vetää ulos tulipeltiin päin.et se selittää taunuksissa sen kuppiterällä tehdyn reijän tulipellissä kojetaulun alla.
eli en ainakaan jätä ehjäpeltistä yksilöä ostamatta nokka vian takia.
paljon helpompi juttu kun amerikan v-8 moottoreissa. mut nehän onkin tönäri moottoreita.
joskus aloitin parkkipaikalla nokan vaihdon taskulamppu suussa vanhaan taunukseen, kun piti kans olla vartin homma.
ja olishan se ollu jos keskimmäinen kiinteä laakeripukki ei olis ollu kartio niinpäin et nokka piti vetää ulos tulipeltiin päin.et se selittää taunuksissa sen kuppiterällä tehdyn reijän tulipellissä kojetaulun alla.
eli en ainakaan jätä ehjäpeltistä yksilöä ostamatta nokka vian takia.
En itse ole 380 moottorin venakopan alle päässyt kurkistamaan, mutta jos niissä nokat on samalla tyylillä kuin M116 / M117 moottoreissa, niin suosittelisin ensin - ennenkuin nokka-akselin pukkien pultteja lähtee löysäämään - irroittamaan keinuvivut sieltä välistä pois. Tällöin riski nokka-akselin vääntymisestä/katkeamisesta pienenee huomattavasti.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
OT: adenauer300 on tehnyt vissiin oikean löydön? Moottori viittaa 500SEC-malliin, osuinko oikeaan
. Mistä noita vähän ajettuja löytää
.


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
No kone on todellakin 500SEC:istä, mutta kyseessä ei ole auto, vaan tuokarra kirjoitti:OT: adenauer300 on tehnyt vissiin oikean löydön? Moottori viittaa 500SEC-malliin, osuinko oikeaan. Mistä noita vähän ajettuja löytää
.
aavattaressa näkyvä 500:sen lohkosta tehty pöytä

Hieman suretti "tuunata" tuo kone, kun sillä todellakin oli ajettu vain 49t km, mutta kun ei sille löytynyt ostajaa ja johonkin se oli saatava pois autotallista

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0