Niin ja siitähän on lähdettävä, että mitään järkeä näissä hommissa ei ole, varsinkaan sen jälkeen, kun ekan version olet tehnyt alkaa nälkä kasvaa syödessä ja sen jälkeen vain lompakko on rajana


Ei ole ollut W201:sen aikaan OM606 konetta. 190:ssä on ollut OM601 kone, joka on 2 litrainen 8-venttiilinen läpihengittävä esikammio diesel(olipa sana hirviöTHOOOOOONNI kirjoitti:eikös 190:sä kone oo om606.käykö om605 kone?mitä eroja nuissa on?
selvä hommaAntti V kirjoitti:Ei ole ollut W201:sen aikaan OM606 konetta. 190:ssä on ollut OM601 kone, joka on 2 litrainen 8-venttiilinen läpihengittävä esikammio diesel(olipa sana hirviöTHOOOOOONNI kirjoitti:eikös 190:sä kone oo om606.käykö om605 kone?mitä eroja nuissa on?). Toi OM605 on 20 venttiilinen 2,5 litrainen vitonen ja OM606 on 24 venttiilinen 3 litrainen kutonen. Tossa pähkinänkuoressa.
Eihän nyt mikään ihan heittämällä käy, eli onhan noita om606:kin tuossa korissa nähty. Niissä on vielä suurempi näpertely kuin OM605:ssä, vaikka tuostakaan asiasta en mitään tiedä.THOOOOOONNI kirjoitti:selvä hommakiitos vastauksesta. eli toi om605 käy toho 190:n
Menikö noi nyt kaikki oikein1 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa
2 = 5 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,5 litraa
3 = 6 sylinteriä 8 venttiiliä = 3,0 litraa
4 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,0 litraa
5 = 5 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,5 litraa
6 = 6 sylinteriä 16 venttiiliä = 3,0 litraa
juu selvä. tuo autto aika paljon tätä tilannetta.kaikkein paras on varmaa OM602 turbo tuoho koppaaveskola kirjoitti:Eihän nyt mikään ihan heittämällä käy, eli onhan noita om606:kin tuossa korissa nähty. Niissä on vielä suurempi näpertely kuin OM605:ssä, vaikka tuostakaan asiasta en mitään tiedä.THOOOOOONNI kirjoitti:selvä homma :) kiitos vastauksesta. eli toi om605 käy toho 190:n
Kannattaa ensin löytää jostakin sopiva kone sopivalla hinnalla, ja sitten ihmetellä miten paljon joutuu osia vaihtamaan / tekemään itse.
om606 on kallis ja iso projekti tunkea tuohon, ja siihen pitäisi päätyä vain jos todella tarvitsee aivan niin paljon tehoa, ja pito-ongelmia. Vaarallinenkin tuollainen patentti on :lol:
Vaikea sanoa onko OM602 ja OM605 ero niin merkittävä, että siitä kannattaa maksaa paljon lisää. Hyvin varustettu / tehty OM602 saattaa olla parempi kuin huonosti tehty / varustettu OM605.
OM60x jossa x:
1 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa
2 = 5 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,5 litraa
3 = 6 sylinteriä 8 venttiiliä = 3,0 litraa
4 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,0 litraa
5 = 5 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,5 litraa
6 = 6 sylinteriä 16 venttiiliä = 3,0 litraa
Aivan, niin se pitää tehdäkkin, kun ei niitä ole valmiina.THOOOOOONNI kirjoitti:meinasin värkätä ite. .niihäse o.pittää kokkeilla. eikös tääl ollu joku tehny ja laittanu kuvia tänne.(muistaakseni)
Miksi ihmeessä ne paineet pitää nostaa aina yli kilon? Ja vakioturbolla paineita ei edes kannata nostella.THOOOOOONNI kirjoitti: suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in.
no onhan se kiva kahtoo ku kiihyttää ja ahtopaine mittari nousee siih 1.5 barMika.T kirjoitti:Miksi ihmeessä ne paineet pitää nostaa aina yli kilon? Ja vakioturbolla paineita ei edes kannata nostella.THOOOOOONNI kirjoitti: suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in.![]()
Ensimmäiseksi laitat välijäähyn ja isomman syöttöpumpun. Vakiopaineet riittää ihan kohtuu suurelle polttoainemäärälle.
Tietenkin sitten kun kone alkaa saamaan soppaa reilusti niin kone huutaa isompaa turboa.
isomman syöttöpumpun?????THOOOOOONNI kirjoitti:Mika.T kirjoitti:Miksi ihmeessä ne paineet pitää nostaa aina yli kilon .THOOOOOONNI kirjoitti: suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in.
-ilo alkaa kilosta vai lol
Ensimmäiseksi laitat välijäähyn ja isomman syöttöpumpun.