190D -86 W201 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Virittelyssä on aina semmoinen pieni ongelma, ettei mikään käy suoraan, aina joutuu modifioimaan enemmän, tai vähemmän. Näissä tehon nosto hommissa on eduksi, jos olet Pelle Peloton, tai vastaava.

Niin ja siitähän on lähdettävä, että mitään järkeä näissä hommissa ei ole, varsinkaan sen jälkeen, kun ekan version olet tehnyt alkaa nälkä kasvaa syödessä ja sen jälkeen vain lompakko on rajana :twisted: :twisted:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

nii vähä arvelinmi :D :Dnii eihä näissä ole mut pakko o kokkeolla ku sua rahat kassaa :) vähä helpottaa asiaa ku kyselee ekaks jne :) :D nii ja sekkii o sit eriasia et toimiiko se :D
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

nii muuten käykö 2.5D kone -91 mersusta toho -86 mersuu?? siis kiinnikeet jne?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

käy.
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

eikös 190:sä kone oo om606.käykö om605 kone?mitä eroja nuissa on?
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

THOOOOOONNI kirjoitti:eikös 190:sä kone oo om606.käykö om605 kone?mitä eroja nuissa on?
Ei ole ollut W201:sen aikaan OM606 konetta. 190:ssä on ollut OM601 kone, joka on 2 litrainen 8-venttiilinen läpihengittävä esikammio diesel(olipa sana hirviö :roll: ). Toi OM605 on 20 venttiilinen 2,5 litrainen vitonen ja OM606 on 24 venttiilinen 3 litrainen kutonen. Tossa pähkinänkuoressa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

Antti V kirjoitti:
THOOOOOONNI kirjoitti:eikös 190:sä kone oo om606.käykö om605 kone?mitä eroja nuissa on?
Ei ole ollut W201:sen aikaan OM606 konetta. 190:ssä on ollut OM601 kone, joka on 2 litrainen 8-venttiilinen läpihengittävä esikammio diesel(olipa sana hirviö :roll: ). Toi OM605 on 20 venttiilinen 2,5 litrainen vitonen ja OM606 on 24 venttiilinen 3 litrainen kutonen. Tossa pähkinänkuoressa.
selvä homma :) kiitos vastauksesta. eli toi om605 käy toho 190:n
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

THOOOOOONNI kirjoitti:selvä homma :) kiitos vastauksesta. eli toi om605 käy toho 190:n
Eihän nyt mikään ihan heittämällä käy, eli onhan noita om606:kin tuossa korissa nähty. Niissä on vielä suurempi näpertely kuin OM605:ssä, vaikka tuostakaan asiasta en mitään tiedä.

Kannattaa ensin löytää jostakin sopiva kone sopivalla hinnalla, ja sitten ihmetellä miten paljon joutuu osia vaihtamaan / tekemään itse.

om606 on kallis ja iso projekti tunkea tuohon, ja siihen pitäisi päätyä vain jos todella tarvitsee aivan niin paljon tehoa, ja pito-ongelmia. Vaarallinenkin tuollainen patentti on :lol:

Vaikea sanoa onko OM602 ja OM605 ero niin merkittävä, että siitä kannattaa maksaa paljon lisää. Hyvin varustettu / tehty OM602 saattaa olla parempi kuin huonosti tehty / varustettu OM605.

OM60x jossa x:
1 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa
2 = 5 sylinteriä 10 venttiiliä = 2,5 litraa
3 = 6 sylinteriä 12 venttiiliä = 3,0 litraa
4 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,0 litraa
5 = 5 sylinteriä 20 venttiiliä = 2,5 litraa
6 = 6 sylinteriä 24 venttiiliä = 3,0 litraa
Viimeksi muokannut veskola, To 22.02.2007 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

1 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa
2 = 5 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,5 litraa
3 = 6 sylinteriä 8 venttiiliä = 3,0 litraa
4 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,0 litraa
5 = 5 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,5 litraa
6 = 6 sylinteriä 16 venttiiliä = 3,0 litraa
Menikö noi nyt kaikki oikein :wink: ?
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

veskola kirjoitti:
THOOOOOONNI kirjoitti:selvä homma :) kiitos vastauksesta. eli toi om605 käy toho 190:n
Eihän nyt mikään ihan heittämällä käy, eli onhan noita om606:kin tuossa korissa nähty. Niissä on vielä suurempi näpertely kuin OM605:ssä, vaikka tuostakaan asiasta en mitään tiedä.

Kannattaa ensin löytää jostakin sopiva kone sopivalla hinnalla, ja sitten ihmetellä miten paljon joutuu osia vaihtamaan / tekemään itse.

om606 on kallis ja iso projekti tunkea tuohon, ja siihen pitäisi päätyä vain jos todella tarvitsee aivan niin paljon tehoa, ja pito-ongelmia. Vaarallinenkin tuollainen patentti on :lol:

Vaikea sanoa onko OM602 ja OM605 ero niin merkittävä, että siitä kannattaa maksaa paljon lisää. Hyvin varustettu / tehty OM602 saattaa olla parempi kuin huonosti tehty / varustettu OM605.

OM60x jossa x:
1 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa
2 = 5 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,5 litraa
3 = 6 sylinteriä 8 venttiiliä = 3,0 litraa
4 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,0 litraa
5 = 5 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,5 litraa
6 = 6 sylinteriä 16 venttiiliä = 3,0 litraa
juu selvä. tuo autto aika paljon tätä tilannetta.kaikkein paras on varmaa OM602 turbo tuoho koppaa
Ruostekasa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 24.06.2005 09:55

Viesti Kirjoittaja Ruostekasa »

Taitaa hyvin sama ero olla OM602 --OM605 kesken ku OM603--OM606. Taitaa se 605 olla samoin lujempi ku tuo udempi moniventtiili kuusmukinenki, vanhempaan kapeakantiseen verrattuna.
Viimeksi muokannut Ruostekasa, To 22.02.2007 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

601 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa, myös 2.2l ja 2.3l
602 = 5 sylinteriä 10 venttiiliä = 2,5 litraa, myös 2.9l
603 = 6 sylinteriä 12 venttiiliä = 3,0 litraa, myös 3.5l
604 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,2 litraa
605 = 5 sylinteriä 20 venttiiliä = 2,5 litraa
606 = 6 sylinteriä 24 venttiiliä = 3,0 litraa
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

oho, miltei onnistui tuo copy/paste. Nyt on korjattu venttiilien lukumäärä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

tarviiko muuta vaihtaa toho w201 jos katastaa sen 2.0 turbolle muuta ku jarrut? ku meinasin laittaa toho 2.0 turbon pakosarjan,turbon. välijäähyttimen, pumpusta lisee syöttäjä ja bensan 5 vaiht.laatikon ja kossun kytkimen. pistää varmaa kestää nuo vakio palikat 0.5 bar ahot?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mistä olet löytänyt 2.0 turbon pakosarjan ?

kestää se tai sitten ei :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

meinasin värkätä ite. .niihäse o.pittää kokkeilla. eikös tääl ollu joku tehny ja laittanu kuvia tänne.(muistaakseni)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

THOOOOOONNI kirjoitti:meinasin värkätä ite. .niihäse o.pittää kokkeilla. eikös tääl ollu joku tehny ja laittanu kuvia tänne.(muistaakseni)
Aivan, niin se pitää tehdäkkin, kun ei niitä ole valmiina.

Voi sen teettääkin kuten minä kädetön teen :D Stonehead varmaan värkkää sulle pakosarjan, jos haluat nätin kerralla.

Jotkut ovat kait tehneet tuosta 6 sylinterisen sarjasta tulppaamalla sen ylimääräisen lisäpalikan siitä pois. Se on aika paljolti samannäköinen sarja kuin Vitossa.

Viton sarjakin saattaa sopia, mutta eipä niitä missään taida olla myynnissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

ok. mut pittää koittaa ite tehä. :D :D tai sit tulpata se 6 sylinterisen. paljonkoha saksassa maksaa nuo 2.5 TD? onko kellää tietoo??
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

TD on muuten farmari

DT on turbo

ja TDT on tubofarmari
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

veskola kirjoitti:TD on muuten farmari

DT on turbo

ja TDT on tubofarmari
ai sori. no DT konneet saksassa?
TiC190
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 07.12.2006 11:50

Viesti Kirjoittaja TiC190 »

liian paljon :lol:

TOOOOONNI lähtetäänkö myö nyt sillä sinun vai minun mersulla sinne american car showun???

Sori jos meni vähän off topiciks :D
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

TiC190 kirjoitti:liian paljon :lol:

TOOOOONNI lähtetäänkö myö nyt sillä sinun vai minun mersulla sinne american car showun???

Sori jos meni vähän off topiciks :D
nii maksaaa. vois lähtee sillä sinun aatollas.
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

mitä kyktkimiä ootte käyttäny st meseis? sintteri?cossun?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

THOOOOOONNI kirjoitti: suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in.
Miksi ihmeessä ne paineet pitää nostaa aina yli kilon? Ja vakioturbolla paineita ei edes kannata nostella. :D

Ensimmäiseksi laitat välijäähyn ja isomman syöttöpumpun. Vakiopaineet riittää ihan kohtuu suurelle polttoainemäärälle. :D
Tietenkin sitten kun kone alkaa saamaan soppaa reilusti niin kone huutaa isompaa turboa. :D
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

Mika.T kirjoitti:
THOOOOOONNI kirjoitti: suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in.
Miksi ihmeessä ne paineet pitää nostaa aina yli kilon? Ja vakioturbolla paineita ei edes kannata nostella. :D

Ensimmäiseksi laitat välijäähyn ja isomman syöttöpumpun. Vakiopaineet riittää ihan kohtuu suurelle polttoainemäärälle. :D
Tietenkin sitten kun kone alkaa saamaan soppaa reilusti niin kone huutaa isompaa turboa. :D
no onhan se kiva kahtoo ku kiihyttää ja ahtopaine mittari nousee siih 1.5 bar :D :D :D sua tehhoo iha vitusti ja rengas pallaa ku kiihyttää :D :D niinpä. niinku sanoit ni ekaks välijäähytin ja pummpu sitten kunnon turbo sinne.
Turbo Hevonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 05.05.2007 10:15

Viesti Kirjoittaja Turbo Hevonen »

Ostin tuossa talvella 190d:n, eka mersuni. Edellisen omistajan toimesta koneeseen oli laitettu 300td:n turbo ja mondeon intercooler. Noilla vermeillä 121hv. Ahdot 0,9
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

THOOOOOONNI kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
THOOOOOONNI kirjoitti: suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in.
Miksi ihmeessä ne paineet pitää nostaa aina yli kilon .
-ilo alkaa kilosta vai lol

Ensimmäiseksi laitat välijäähyn ja isomman syöttöpumpun.
isomman syöttöpumpun????? :roll:
löytyy varmaan kuorma-auto hajottomalta riittävän iso pumppu mut se asennus tuottaa varmaan harmaita hiuksia :wink:
www.thaiklupi.fi
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

Ensimmäiseksi laitat välijäähyn ja isomman syöttöpumpun.[/quote]
isomman syöttöpumpun????? :roll:
löytyy varmaan kuorma-auto hajottomalta riittävän iso pumppu mut se asennus tuottaa varmaan harmaita hiuksia :wink:[/quote]

nii voipi olla hyvin mahollista :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olen kuullut jotta 10 mm elementit on olleet jossain mersussa, semmoset sopis tämän topicin turboon :roll: ¨
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

veskola kirjoitti:Olen kuullut jotta 10 mm elementit on olleet jossain mersussa, semmoset sopis tämän topicin turboon :roll: ¨
missee nuita sais asennettua nuita 10mm vai asentaako ne pelkästää nuita 7mm. pp-diesel?
Vastaa Viestiin