Niin ja siitähän on lähdettävä, että mitään järkeä näissä hommissa ei ole, varsinkaan sen jälkeen, kun ekan version olet tehnyt alkaa nälkä kasvaa syödessä ja sen jälkeen vain lompakko on rajana
190D -86 W201 turbotus
Virittelyssä on aina semmoinen pieni ongelma, ettei mikään käy suoraan, aina joutuu modifioimaan enemmän, tai vähemmän. Näissä tehon nosto hommissa on eduksi, jos olet Pelle Peloton, tai vastaava.
Niin ja siitähän on lähdettävä, että mitään järkeä näissä hommissa ei ole, varsinkaan sen jälkeen, kun ekan version olet tehnyt alkaa nälkä kasvaa syödessä ja sen jälkeen vain lompakko on rajana

Niin ja siitähän on lähdettävä, että mitään järkeä näissä hommissa ei ole, varsinkaan sen jälkeen, kun ekan version olet tehnyt alkaa nälkä kasvaa syödessä ja sen jälkeen vain lompakko on rajana
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Ei ole ollut W201:sen aikaan OM606 konetta. 190:ssä on ollut OM601 kone, joka on 2 litrainen 8-venttiilinen läpihengittävä esikammio diesel(olipa sana hirviöTHOOOOOONNI kirjoitti:eikös 190:sä kone oo om606.käykö om605 kone?mitä eroja nuissa on?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
selvä hommaAntti V kirjoitti:Ei ole ollut W201:sen aikaan OM606 konetta. 190:ssä on ollut OM601 kone, joka on 2 litrainen 8-venttiilinen läpihengittävä esikammio diesel(olipa sana hirviöTHOOOOOONNI kirjoitti:eikös 190:sä kone oo om606.käykö om605 kone?mitä eroja nuissa on?). Toi OM605 on 20 venttiilinen 2,5 litrainen vitonen ja OM606 on 24 venttiilinen 3 litrainen kutonen. Tossa pähkinänkuoressa.
Eihän nyt mikään ihan heittämällä käy, eli onhan noita om606:kin tuossa korissa nähty. Niissä on vielä suurempi näpertely kuin OM605:ssä, vaikka tuostakaan asiasta en mitään tiedä.THOOOOOONNI kirjoitti:selvä hommakiitos vastauksesta. eli toi om605 käy toho 190:n
Kannattaa ensin löytää jostakin sopiva kone sopivalla hinnalla, ja sitten ihmetellä miten paljon joutuu osia vaihtamaan / tekemään itse.
om606 on kallis ja iso projekti tunkea tuohon, ja siihen pitäisi päätyä vain jos todella tarvitsee aivan niin paljon tehoa, ja pito-ongelmia. Vaarallinenkin tuollainen patentti on
Vaikea sanoa onko OM602 ja OM605 ero niin merkittävä, että siitä kannattaa maksaa paljon lisää. Hyvin varustettu / tehty OM602 saattaa olla parempi kuin huonosti tehty / varustettu OM605.
OM60x jossa x:
1 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa
2 = 5 sylinteriä 10 venttiiliä = 2,5 litraa
3 = 6 sylinteriä 12 venttiiliä = 3,0 litraa
4 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,0 litraa
5 = 5 sylinteriä 20 venttiiliä = 2,5 litraa
6 = 6 sylinteriä 24 venttiiliä = 3,0 litraa
Viimeksi muokannut veskola, To 22.02.2007 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Menikö noi nyt kaikki oikein1 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa
2 = 5 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,5 litraa
3 = 6 sylinteriä 8 venttiiliä = 3,0 litraa
4 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,0 litraa
5 = 5 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,5 litraa
6 = 6 sylinteriä 16 venttiiliä = 3,0 litraa
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
juu selvä. tuo autto aika paljon tätä tilannetta.kaikkein paras on varmaa OM602 turbo tuoho koppaaveskola kirjoitti:Eihän nyt mikään ihan heittämällä käy, eli onhan noita om606:kin tuossa korissa nähty. Niissä on vielä suurempi näpertely kuin OM605:ssä, vaikka tuostakaan asiasta en mitään tiedä.THOOOOOONNI kirjoitti:selvä homma :) kiitos vastauksesta. eli toi om605 käy toho 190:n
Kannattaa ensin löytää jostakin sopiva kone sopivalla hinnalla, ja sitten ihmetellä miten paljon joutuu osia vaihtamaan / tekemään itse.
om606 on kallis ja iso projekti tunkea tuohon, ja siihen pitäisi päätyä vain jos todella tarvitsee aivan niin paljon tehoa, ja pito-ongelmia. Vaarallinenkin tuollainen patentti on :lol:
Vaikea sanoa onko OM602 ja OM605 ero niin merkittävä, että siitä kannattaa maksaa paljon lisää. Hyvin varustettu / tehty OM602 saattaa olla parempi kuin huonosti tehty / varustettu OM605.
OM60x jossa x:
1 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa
2 = 5 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,5 litraa
3 = 6 sylinteriä 8 venttiiliä = 3,0 litraa
4 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,0 litraa
5 = 5 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,5 litraa
6 = 6 sylinteriä 16 venttiiliä = 3,0 litraa
-
Ruostekasa
- Vakiokalustoa

- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe 24.06.2005 09:55
Taitaa hyvin sama ero olla OM602 --OM605 kesken ku OM603--OM606. Taitaa se 605 olla samoin lujempi ku tuo udempi moniventtiili kuusmukinenki, vanhempaan kapeakantiseen verrattuna.
Viimeksi muokannut Ruostekasa, To 22.02.2007 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
601 = 4 sylinteriä 8 venttiiliä = 2,0 litraa, myös 2.2l ja 2.3l
602 = 5 sylinteriä 10 venttiiliä = 2,5 litraa, myös 2.9l
603 = 6 sylinteriä 12 venttiiliä = 3,0 litraa, myös 3.5l
604 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,2 litraa
605 = 5 sylinteriä 20 venttiiliä = 2,5 litraa
606 = 6 sylinteriä 24 venttiiliä = 3,0 litraa
602 = 5 sylinteriä 10 venttiiliä = 2,5 litraa, myös 2.9l
603 = 6 sylinteriä 12 venttiiliä = 3,0 litraa, myös 3.5l
604 = 4 sylinteriä 16 venttiiliä = 2,2 litraa
605 = 5 sylinteriä 20 venttiiliä = 2,5 litraa
606 = 6 sylinteriä 24 venttiiliä = 3,0 litraa
oho, miltei onnistui tuo copy/paste. Nyt on korjattu venttiilien lukumäärä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Aivan, niin se pitää tehdäkkin, kun ei niitä ole valmiina.THOOOOOONNI kirjoitti:meinasin värkätä ite. .niihäse o.pittää kokkeilla. eikös tääl ollu joku tehny ja laittanu kuvia tänne.(muistaakseni)
Voi sen teettääkin kuten minä kädetön teen
Jotkut ovat kait tehneet tuosta 6 sylinterisen sarjasta tulppaamalla sen ylimääräisen lisäpalikan siitä pois. Se on aika paljolti samannäköinen sarja kuin Vitossa.
Viton sarjakin saattaa sopia, mutta eipä niitä missään taida olla myynnissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Miksi ihmeessä ne paineet pitää nostaa aina yli kilon? Ja vakioturbolla paineita ei edes kannata nostella.THOOOOOONNI kirjoitti: suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in.
Ensimmäiseksi laitat välijäähyn ja isomman syöttöpumpun. Vakiopaineet riittää ihan kohtuu suurelle polttoainemäärälle.
Tietenkin sitten kun kone alkaa saamaan soppaa reilusti niin kone huutaa isompaa turboa.
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
no onhan se kiva kahtoo ku kiihyttää ja ahtopaine mittari nousee siih 1.5 barMika.T kirjoitti:Miksi ihmeessä ne paineet pitää nostaa aina yli kilon? Ja vakioturbolla paineita ei edes kannata nostella.THOOOOOONNI kirjoitti: suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in.![]()
Ensimmäiseksi laitat välijäähyn ja isomman syöttöpumpun. Vakiopaineet riittää ihan kohtuu suurelle polttoainemäärälle.
Tietenkin sitten kun kone alkaa saamaan soppaa reilusti niin kone huutaa isompaa turboa.
-
Turbo Hevonen
- Sisäänajossa

- Viestit: 49
- Liittynyt: La 05.05.2007 10:15
isomman syöttöpumpun?????THOOOOOONNI kirjoitti:Mika.T kirjoitti:Miksi ihmeessä ne paineet pitää nostaa aina yli kilon .THOOOOOONNI kirjoitti: suapaha ruuvvattua ahtoja yli bar:in.
-ilo alkaa kilosta vai lol
Ensimmäiseksi laitat välijäähyn ja isomman syöttöpumpun.
löytyy varmaan kuorma-auto hajottomalta riittävän iso pumppu mut se asennus tuottaa varmaan harmaita hiuksia
www.thaiklupi.fi
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Olen kuullut jotta 10 mm elementit on olleet jossain mersussa, semmoset sopis tämän topicin turboon
¨
Lisää tietoa: www.skg.fi
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo




