Sinne perään vaihdettiin uusia puslia useampaankin paikkaan sillon ku ostin tuon. Mutta en muista vaihdettiinko just noita takalavetin kumeja. Taidan viedä veholle takas ja vaatia takuu korjausta ku siitä ei ole aikaa ku neljävuotta ja 200tkm
Kardaanin kannatinlaakerit vaihdettiin silloin myös ja kiristettiin välystä. Siinä on muuten huiman pitkä kardaani tuossa ambulanssissa. Johtuneeko tuosta, että kardaanin osat on melko lujilla.
suhari kirjoitti:Just tänään huomasin, että tuon W124 ambulanssin perä jymähtää ku kaasun löysää Eli mikä tuon aiheuttaa?
mulla johtui niistä isoista kumipuslista joilla perä kiinni, mitkä lie nimeltään, niistä oli metallikeskusta irti itse kumista molemmissa (selittäkää te specialistit)
Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Asiasta on juttua ollut täällä monasti, omasta W124 260E:stä mittaristo poistui tänään hyvinkin helposti ilman irroituskoukkuja tms. irroittamalla mittariston molemmilta puolilta ilmanohjainsuulakkeet, (lähtee helposti nostamalla ruuvimeisselillä metallisia kynsiä ja kampeamalla suulake pois), tarttumalla sormin näkyviin saatuihin mittariston reunoihin ja kertakiskaisulla pois. Ei jää ainakaan mitään työkalujen jälkiä mittariston reunoihin joita näissä usein kotiasentajien jäljiltä näkee. Alle minuutin työ noilta osin.
Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Asiasta on juttua ollut täällä monasti, omasta W124 260E:stä mittaristo poistui tänään hyvinkin helposti ilman irroituskoukkuja tms. irroittamalla mittariston molemmilta puolilta ilmanohjainsuulakkeet, (lähtee helposti nostamalla ruuvimeisselillä metallisia kynsiä ja kampeamalla suulake pois), tarttumalla sormin näkyviin saatuihin mittariston reunoihin ja kertakiskaisulla pois. Ei jää ainakaan mitään työkalujen jälkiä mittariston reunoihin joita näissä usein kotiasentajien jäljiltä näkee. Alle minuutin työ noilta osin.
Tuosta vinkistä täytyy antaa täys KYMPPI jos tosiaan noin toimii,kiitos sulle !!
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Asiasta on juttua ollut täällä monasti, omasta W124 260E:stä mittaristo poistui tänään hyvinkin helposti ilman irroituskoukkuja tms. irroittamalla mittariston molemmilta puolilta ilmanohjainsuulakkeet etc.
Tuosta vinkistä täytyy antaa täys KYMPPI jos tosiaan noin toimii,kiitos sulle !!
Kiitosta vaan, kaikkea se laiskuus teettää kun ei jaksa mitään pyöränpinnakoukkuja väkästellä.. Mittaristo lojuu nyt keittiön pöydällä, se näyttää kautta linjan 20 km/h liian vähän ja tarkoitus olisi ko. vika korjata. Nopeusmittarin neulaa siirtämällä tuo tapahtunee, täytyy ihmetellä? Lisäyksenä ylläolevaan että keskisuulakkaiden säätöpyörän vierestä täytynee kuusiokoloavaimella ruuvata mekanismin säätötanko irti läpästä. Itselläni tuo oli toimimaton ja irti valmiiksi. Omasta mittaristani ei taustavalojen säätö toiminut, paloi täysillä, syykin löytyi, kupariliuska oli irronnut niitistään, tinasin takaisin.
Nyt en muista (lue:tiedä) oikeita nimityksiä juuri millekään seuraavassa olevista osista/paikoista, mutta:
Marko (Toivalan autosta) kertoi, että jymähdys (joka muuten kuuluu omastakin) kuuluu todennäköisesti seuraavasta paikasta. Perämurikka kun on takapäästään kiinni runkopalkissa kahdella holkilla, joiden ympärillä kumi. Kumi alkaa iän myötä pyrkiä pihalle omasta kolostaan. Tästä seuraa se, että joko nopeasti kaasua painettaessa tai sitä löysättäessä perän kiinnitysholkit pääsee "lyömään" runkopalkkiin. Jotensakin näin se meni. Ne jotka tietää paremmin asioista niiden oikeilla nimillä, kertokoot.
Kuitennii.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.