124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

suhari kirjoitti:Just tänään huomasin, että tuon W124 ambulanssin perä jymähtää ku kaasun löysää :oops: Eli mikä tuon aiheuttaa?
Onko niin, että voimansiirto on niin väljä :shock: että kartaani pyörähtää melkein puolikierrosta TYHJÄÄ :mrgreen:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18169
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Just tänään huomasin, että tuon W124 ambulanssin perä jymähtää ku kaasun löysää Eli mikä tuon aiheuttaa?"

Useimmiten takalavetin etummaiset puslat rikki.
Niistä ja niiden vaihtamisesta löytyy haulla runsaasti asiaa.
wiimax.fi
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Sinne perään vaihdettiin uusia puslia useampaankin paikkaan sillon ku ostin tuon. Mutta en muista vaihdettiinko just noita takalavetin kumeja. Taidan viedä veholle takas ja vaatia takuu korjausta ku siitä ei ole aikaa ku neljävuotta ja 200tkm :lol:
Kardaanin kannatinlaakerit vaihdettiin silloin myös ja kiristettiin välystä. Siinä on muuten huiman pitkä kardaani tuossa ambulanssissa. Johtuneeko tuosta, että kardaanin osat on melko lujilla.
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

suhari kirjoitti:Just tänään huomasin, että tuon W124 ambulanssin perä jymähtää ku kaasun löysää :oops: Eli mikä tuon aiheuttaa?
mulla johtui niistä isoista kumipuslista joilla perä kiinni, mitkä lie nimeltään, niistä oli metallikeskusta irti itse kumista molemmissa :oops: (selittäkää te specialistit)
Sasperi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 10.03.2007 00:25

Re: 124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta

Viesti Kirjoittaja Sasperi »

dieselflosse kirjoitti:Heip!

Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Asiasta on juttua ollut täällä monasti, omasta W124 260E:stä mittaristo poistui tänään hyvinkin helposti ilman irroituskoukkuja tms. irroittamalla mittariston molemmilta puolilta ilmanohjainsuulakkeet, (lähtee helposti nostamalla ruuvimeisselillä metallisia kynsiä ja kampeamalla suulake pois), tarttumalla sormin näkyviin saatuihin mittariston reunoihin ja kertakiskaisulla pois. Ei jää ainakaan mitään työkalujen jälkiä mittariston reunoihin joita näissä usein kotiasentajien jäljiltä näkee. Alle minuutin työ noilta osin.
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Re: 124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta

Viesti Kirjoittaja kekes »

Sasperi kirjoitti:
dieselflosse kirjoitti:Heip!

Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Asiasta on juttua ollut täällä monasti, omasta W124 260E:stä mittaristo poistui tänään hyvinkin helposti ilman irroituskoukkuja tms. irroittamalla mittariston molemmilta puolilta ilmanohjainsuulakkeet, (lähtee helposti nostamalla ruuvimeisselillä metallisia kynsiä ja kampeamalla suulake pois), tarttumalla sormin näkyviin saatuihin mittariston reunoihin ja kertakiskaisulla pois. Ei jää ainakaan mitään työkalujen jälkiä mittariston reunoihin joita näissä usein kotiasentajien jäljiltä näkee. Alle minuutin työ noilta osin.
Tuosta vinkistä täytyy antaa täys KYMPPI jos tosiaan noin toimii,kiitos sulle !!
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Sasperi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 10.03.2007 00:25

Re: 124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta

Viesti Kirjoittaja Sasperi »

kekes kirjoitti:
Sasperi kirjoitti:
dieselflosse kirjoitti:Heip!

Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Asiasta on juttua ollut täällä monasti, omasta W124 260E:stä mittaristo poistui tänään hyvinkin helposti ilman irroituskoukkuja tms. irroittamalla mittariston molemmilta puolilta ilmanohjainsuulakkeet etc.

Tuosta vinkistä täytyy antaa täys KYMPPI jos tosiaan noin toimii,kiitos sulle !!
Kiitosta vaan, kaikkea se laiskuus teettää kun ei jaksa mitään pyöränpinnakoukkuja väkästellä.. :) Mittaristo lojuu nyt keittiön pöydällä, se näyttää kautta linjan 20 km/h liian vähän ja tarkoitus olisi ko. vika korjata. Nopeusmittarin neulaa siirtämällä tuo tapahtunee, täytyy ihmetellä? Lisäyksenä ylläolevaan että keskisuulakkaiden säätöpyörän vierestä täytynee kuusiokoloavaimella ruuvata mekanismin säätötanko irti läpästä. Itselläni tuo oli toimimaton ja irti valmiiksi. Omasta mittaristani ei taustavalojen säätö toiminut, paloi täysillä, syykin löytyi, kupariliuska oli irronnut niitistään, tinasin takaisin.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nyt en muista (lue:tiedä) oikeita nimityksiä juuri millekään seuraavassa olevista osista/paikoista, mutta:

Marko (Toivalan autosta) kertoi, että jymähdys (joka muuten kuuluu omastakin) kuuluu todennäköisesti seuraavasta paikasta. Perämurikka kun on takapäästään kiinni runkopalkissa kahdella holkilla, joiden ympärillä kumi. Kumi alkaa iän myötä pyrkiä pihalle omasta kolostaan. Tästä seuraa se, että joko nopeasti kaasua painettaessa tai sitä löysättäessä perän kiinnitysholkit pääsee "lyömään" runkopalkkiin. Jotensakin näin se meni. Ne jotka tietää paremmin asioista niiden oikeilla nimillä, kertokoot. :?

Kuitennii.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin