Onko niin, että voimansiirto on niin väljäsuhari kirjoitti:Just tänään huomasin, että tuon W124 ambulanssin perä jymähtää ku kaasun löysääEli mikä tuon aiheuttaa?
124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta
Sinne perään vaihdettiin uusia puslia useampaankin paikkaan sillon ku ostin tuon. Mutta en muista vaihdettiinko just noita takalavetin kumeja. Taidan viedä veholle takas ja vaatia takuu korjausta ku siitä ei ole aikaa ku neljävuotta ja 200tkm
Kardaanin kannatinlaakerit vaihdettiin silloin myös ja kiristettiin välystä. Siinä on muuten huiman pitkä kardaani tuossa ambulanssissa. Johtuneeko tuosta, että kardaanin osat on melko lujilla.
Kardaanin kannatinlaakerit vaihdettiin silloin myös ja kiristettiin välystä. Siinä on muuten huiman pitkä kardaani tuossa ambulanssissa. Johtuneeko tuosta, että kardaanin osat on melko lujilla.
Re: 124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta
Asiasta on juttua ollut täällä monasti, omasta W124 260E:stä mittaristo poistui tänään hyvinkin helposti ilman irroituskoukkuja tms. irroittamalla mittariston molemmilta puolilta ilmanohjainsuulakkeet, (lähtee helposti nostamalla ruuvimeisselillä metallisia kynsiä ja kampeamalla suulake pois), tarttumalla sormin näkyviin saatuihin mittariston reunoihin ja kertakiskaisulla pois. Ei jää ainakaan mitään työkalujen jälkiä mittariston reunoihin joita näissä usein kotiasentajien jäljiltä näkee. Alle minuutin työ noilta osin.dieselflosse kirjoitti:Heip!
Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Re: 124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta
Tuosta vinkistä täytyy antaa täys KYMPPI jos tosiaan noin toimii,kiitos sulle !!Sasperi kirjoitti:Asiasta on juttua ollut täällä monasti, omasta W124 260E:stä mittaristo poistui tänään hyvinkin helposti ilman irroituskoukkuja tms. irroittamalla mittariston molemmilta puolilta ilmanohjainsuulakkeet, (lähtee helposti nostamalla ruuvimeisselillä metallisia kynsiä ja kampeamalla suulake pois), tarttumalla sormin näkyviin saatuihin mittariston reunoihin ja kertakiskaisulla pois. Ei jää ainakaan mitään työkalujen jälkiä mittariston reunoihin joita näissä usein kotiasentajien jäljiltä näkee. Alle minuutin työ noilta osin.dieselflosse kirjoitti:Heip!
Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: 124 mittaristo ja vähän muutakin huoltotietoutta
Kiitosta vaan, kaikkea se laiskuus teettää kun ei jaksa mitään pyöränpinnakoukkuja väkästellä..kekes kirjoitti:Sasperi kirjoitti:Asiasta on juttua ollut täällä monasti, omasta W124 260E:stä mittaristo poistui tänään hyvinkin helposti ilman irroituskoukkuja tms. irroittamalla mittariston molemmilta puolilta ilmanohjainsuulakkeet etc.dieselflosse kirjoitti:Heip!
Ensimmäinen tekninen kysymykseni koskien tuota 124-koppaa liittyy mittaristoon. Miten se lähtee irti?
Tuosta vinkistä täytyy antaa täys KYMPPI jos tosiaan noin toimii,kiitos sulle !!
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Nyt en muista (lue:tiedä) oikeita nimityksiä juuri millekään seuraavassa olevista osista/paikoista, mutta:
Marko (Toivalan autosta) kertoi, että jymähdys (joka muuten kuuluu omastakin) kuuluu todennäköisesti seuraavasta paikasta. Perämurikka kun on takapäästään kiinni runkopalkissa kahdella holkilla, joiden ympärillä kumi. Kumi alkaa iän myötä pyrkiä pihalle omasta kolostaan. Tästä seuraa se, että joko nopeasti kaasua painettaessa tai sitä löysättäessä perän kiinnitysholkit pääsee "lyömään" runkopalkkiin. Jotensakin näin se meni. Ne jotka tietää paremmin asioista niiden oikeilla nimillä, kertokoot.
Kuitennii.
Marko (Toivalan autosta) kertoi, että jymähdys (joka muuten kuuluu omastakin) kuuluu todennäköisesti seuraavasta paikasta. Perämurikka kun on takapäästään kiinni runkopalkissa kahdella holkilla, joiden ympärillä kumi. Kumi alkaa iän myötä pyrkiä pihalle omasta kolostaan. Tästä seuraa se, että joko nopeasti kaasua painettaessa tai sitä löysättäessä perän kiinnitysholkit pääsee "lyömään" runkopalkkiin. Jotensakin näin se meni. Ne jotka tietää paremmin asioista niiden oikeilla nimillä, kertokoot.
Kuitennii.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.




