W201" kökkötraktori"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
mek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:26
Paikkakunta: Tokio

Viesti Kirjoittaja mek »

eerola kirjoitti:
Keskikyynärnojassa olevan kaksiosaisen säilytyslokeron alemman lokeron tarkoitusta en ole oikein ymmärtänyt.
Tää on helppo; siellä viilennetään vauvan tuttipullo.8)

/mek
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1325
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

190

Viesti Kirjoittaja Ari »

Näyttää olevan vallalla harhaluulo että w201 olisi ollut edellisiä halvempi malli ja nimenomaan siksi tehty että se olisi hintansa puolesta paremmin saatavilla.Näin tuskin on.
Kyllä se tehtiin varmaan ihan sen takia että pienemmälle Mersulle oli kysyntää ja markkinat,kaikki kun eivät halua isoa autoa mutta laatua silti.
Minun muistaakseni(vanhoista TM:stä näkee) w201:sen ja w124:sen hinnoissa ei ollut ihan hirveää eroa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Bimmer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 11.07.2003 19:25

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

Kevät 85
Mercedes-Benz W123 200 165500mk
Mercedes-Benz W201 190 165300mk
BMW E30 320i 122200mk
Audi 90 2.0i 145500mk
Volvo 240dl 103900mk

Ei näyttäis olevan hirveää hinta eroa halvimman W201 ja halvimman W123 välillä. Ja W201:lle muutama verrokki, valinta kriteerina moottorin litratilavuus.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: 190

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ari kirjoitti:Näyttää olevan vallalla harhaluulo että w201 olisi ollut edellisiä halvempi malli ja nimenomaan siksi tehty että se olisi hintansa puolesta paremmin saatavilla.Näin tuskin on.
Kyllä se tehtiin varmaan ihan sen takia että pienemmälle Mersulle oli kysyntää ja markkinat,kaikki kun eivät halua isoa autoa mutta laatua silti.
Minun muistaakseni(vanhoista TM:stä näkee) w201:sen ja w124:sen hinnoissa ei ollut ihan hirveää eroa.
190:n tullessa Suomeen -83 sen 90 hv:n bensiiniversio maksoi tasan saman verran kuin W123:n 109 hv:n bensamalli. Eli samalla rahalla vähemmän autoa, pienemmät tilat ja vähemmän tehoa. No joo edustihan 190 uudempaa suunnittelua ja tekniikkaa, mutta tuskin näiden autojen tekeminen on valmistajalleen samaa maksanut.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ja ku tuolla puhuttiin aiemmin noista Cedriceistä ja Laurelleista, niin enpä väittäisi niiden pitävän arvoaan ja kuntoaan niin hyvin kuin esim w201 tai muut mersut..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

tovayryn kirjoitti:ja ku tuolla puhuttiin aiemmin noista Cedriceistä ja Laurelleista, niin enpä väittäisi niiden pitävän arvoaan ja kuntoaan niin hyvin kuin esim w201 tai muut mersut..
Montako Cedriciä tai Laurelia näet päivittäin liikenteessä... :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henro »

Aku P kirjoitti:
tovayryn kirjoitti:ja ku tuolla puhuttiin aiemmin noista Cedriceistä ja Laurelleista, niin enpä väittäisi niiden pitävän arvoaan ja kuntoaan niin hyvin kuin esim w201 tai muut mersut..
Montako Cedriciä tai Laurelia näet päivittäin liikenteessä... :twisted:
Mitenkään ottamatta kantaa mihinkään:
Montako muuta automallia näet päivittäin liikenteessä, joita on rekisteröity 50-150kpl vuodessa...? :roll: Jos siis taas Mersuun verrataan, joita sentään rekisteröitiin yli kaksituhatta per vuosi tai jotain sinne päin.
Avatar
Mogge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.04.2003 13:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mogge »

Aku P kirjoitti:Montako Cedriciä tai Laurelia näet päivittäin liikenteessä... :twisted:
Pellithän niissä oli heikoin kohta, Suomen suolatut tiet ovat tehneet tehtävänsä.

Ja Suomessahan Mercedes-Benz on aina ollut hieno ja kallis auto; ehkäpä korkea hinta ja hyvä statusarvo ovat omalta osaltaan motivoineet pitämään autosta parempaa huolta, liat & suolat on pesty ajoissa pois :wink:
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henro »

Mogge kirjoitti: Pellithän niissä oli heikoin kohta, Suomen suolatut tiet ovat tehneet tehtävänsä.

Ja Suomessahan Mercedes-Benz on aina ollut hieno ja kallis auto; ehkäpä korkea hinta ja hyvä statusarvo ovat omalta osaltaan motivoineet pitämään autosta parempaa huolta, liat & suolat on pesty ajoissa pois :wink:
Tässä taas nähtiin, että peltien paksuudella ei ruostuvuuden kanssa ole mitään tekemistä. Esimerkiksi 330-mallin Cedriceistä ruostui kynnyskotelot nopeasti olemattomiin, vaikka ko. autossa pellit sinänsä ovat numeroa paksummat verrattuna länsiautoihin, esim. ko. mallin raakaovi painaa paljon enemmän kuin W123-Mersun vastaava.
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

cedriceistä pakko sanoa mitä tuttu automaalari tokaisi joskus muinoin 280C-datsunista;jos oikein hiljaa istut datsun 280ceessä niin kyllä sen kuulee kun se ruostuu!! :lol:
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Daimler kirjoitti:cedriceistä pakko sanoa mitä tuttu automaalari tokaisi joskus muinoin 280C-datsunista;jos oikein hiljaa istut datsun 280ceessä niin kyllä sen kuulee kun se ruostuu!! :lol:
:D :D :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Guula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 21.10.2003 22:05
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Guula »

Daimler kirjoitti:cedriceistä pakko sanoa mitä tuttu automaalari tokaisi joskus muinoin 280C-datsunista;jos oikein hiljaa istut datsun 280ceessä niin kyllä sen kuulee kun se ruostuu!! :lol:
HAHAHA :lol:
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

tovayryn kirjoitti:tuo nyt on taas typerää verrata w201stä johonki Laurelliin tai Cedricciin ja niinku tuolla luki, ne olivat lippulaivoja siihen aikaan. mikä järki nyt on verrata w201:stä lippulaivaan, kun ei sekään ole oman mallistonsa lippulaiva. Silloinhan olisi järkevintä verrata w201:stä johonki cherryn paskaan tai dx:n jotka ovat mallistonsa pienimpiä autoja.. Cedriccejä yms. voi järkevämmin verrata vaikka SEL tai SEC:iin. niinkuin tuolla aiemmin sanottiin, oli w201sestä tarkoitus tehdä sellainen mersu mihin pääsee vähän vähemmälläkin rahalla jo käsiksi, ei mitään lippulaivaa.
Cedric on ollut lähellä samaa hintaluokkaa mm. pikkumersun kanssa, siksi sitä voi siihen verratakkin jos puhutaan aikalaisistaan autoista. Mä olen cedricillä ja laurellilla jonkin verran ajanut eikä ne tosiaan mitään huonoja autoja ole. 1,5 tonnin massa tuo kulkuun vakavuutta, meteli ei ollut kova tuon ajan autoksi ja lämpöä riitti talvella. Pointti mulla olikin se että on muillakin merkeillä ollut edistyksellisiä autoja tuohon aikaan, nissanin em. mallit on hyvä esimerkki. Kuten kirjoitin niin ruoste oli noiden nissaneiden pahin vihollinen, autoissa ei ruostumisvauhdista päätellen ollut minkäänlaista suojausta :-( Tekninen laatu on ollut jo tuolloin nissanissa kohdallaan, kori vaan hävisi ympäriltä...

Jos päästäisiin takaisin 80 luvun alkuun ja meillä olis vierekkäin uusi vm 84 cedric ja pikkumersu niin kyllä se mese olis valitettavasti noista kahdesta se kökkötraktori :-) Ja vielä kallimpi kaiken lisäksi! Saksassa tuo cedric herätti kovasti huomiota :-) suoran kutosen rallatus lähes ässän kokoisessa laivassa käänsi sakemannien päät! Tuota mallia ei varmaan ole saksaan viety laisinkaan?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

230 C 1978
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vallan mielenkiintoinen kuva, kitoksia! Alemmassa kuvassa näkyy hyvin hydraulisten ventt. nostimien aiheuttama erilainen venttiilikopan kansi --> pikainen tunnistusseikka.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin