Tää on helppo; siellä viilennetään vauvan tuttipullo.Keskikyynärnojassa olevan kaksiosaisen säilytyslokeron alemman lokeron tarkoitusta en ole oikein ymmärtänyt.

/mek
190:n tullessa Suomeen -83 sen 90 hv:n bensiiniversio maksoi tasan saman verran kuin W123:n 109 hv:n bensamalli. Eli samalla rahalla vähemmän autoa, pienemmät tilat ja vähemmän tehoa. No joo edustihan 190 uudempaa suunnittelua ja tekniikkaa, mutta tuskin näiden autojen tekeminen on valmistajalleen samaa maksanut.Ari kirjoitti:Näyttää olevan vallalla harhaluulo että w201 olisi ollut edellisiä halvempi malli ja nimenomaan siksi tehty että se olisi hintansa puolesta paremmin saatavilla.Näin tuskin on.
Kyllä se tehtiin varmaan ihan sen takia että pienemmälle Mersulle oli kysyntää ja markkinat,kaikki kun eivät halua isoa autoa mutta laatua silti.
Minun muistaakseni(vanhoista TM:stä näkee) w201:sen ja w124:sen hinnoissa ei ollut ihan hirveää eroa.
Montako Cedriciä tai Laurelia näet päivittäin liikenteessä...tovayryn kirjoitti:ja ku tuolla puhuttiin aiemmin noista Cedriceistä ja Laurelleista, niin enpä väittäisi niiden pitävän arvoaan ja kuntoaan niin hyvin kuin esim w201 tai muut mersut..
Mitenkään ottamatta kantaa mihinkään:Aku P kirjoitti:Montako Cedriciä tai Laurelia näet päivittäin liikenteessä...tovayryn kirjoitti:ja ku tuolla puhuttiin aiemmin noista Cedriceistä ja Laurelleista, niin enpä väittäisi niiden pitävän arvoaan ja kuntoaan niin hyvin kuin esim w201 tai muut mersut..
Pellithän niissä oli heikoin kohta, Suomen suolatut tiet ovat tehneet tehtävänsä.Aku P kirjoitti:Montako Cedriciä tai Laurelia näet päivittäin liikenteessä...
Tässä taas nähtiin, että peltien paksuudella ei ruostuvuuden kanssa ole mitään tekemistä. Esimerkiksi 330-mallin Cedriceistä ruostui kynnyskotelot nopeasti olemattomiin, vaikka ko. autossa pellit sinänsä ovat numeroa paksummat verrattuna länsiautoihin, esim. ko. mallin raakaovi painaa paljon enemmän kuin W123-Mersun vastaava.Mogge kirjoitti: Pellithän niissä oli heikoin kohta, Suomen suolatut tiet ovat tehneet tehtävänsä.
Ja Suomessahan Mercedes-Benz on aina ollut hieno ja kallis auto; ehkäpä korkea hinta ja hyvä statusarvo ovat omalta osaltaan motivoineet pitämään autosta parempaa huolta, liat & suolat on pesty ajoissa pois
Daimler kirjoitti:cedriceistä pakko sanoa mitä tuttu automaalari tokaisi joskus muinoin 280C-datsunista;jos oikein hiljaa istut datsun 280ceessä niin kyllä sen kuulee kun se ruostuu!!
Cedric on ollut lähellä samaa hintaluokkaa mm. pikkumersun kanssa, siksi sitä voi siihen verratakkin jos puhutaan aikalaisistaan autoista. Mä olen cedricillä ja laurellilla jonkin verran ajanut eikä ne tosiaan mitään huonoja autoja ole. 1,5 tonnin massa tuo kulkuun vakavuutta, meteli ei ollut kova tuon ajan autoksi ja lämpöä riitti talvella. Pointti mulla olikin se että on muillakin merkeillä ollut edistyksellisiä autoja tuohon aikaan, nissanin em. mallit on hyvä esimerkki. Kuten kirjoitin niin ruoste oli noiden nissaneiden pahin vihollinen, autoissa ei ruostumisvauhdista päätellen ollut minkäänlaista suojaustatovayryn kirjoitti:tuo nyt on taas typerää verrata w201stä johonki Laurelliin tai Cedricciin ja niinku tuolla luki, ne olivat lippulaivoja siihen aikaan. mikä järki nyt on verrata w201:stä lippulaivaan, kun ei sekään ole oman mallistonsa lippulaiva. Silloinhan olisi järkevintä verrata w201:stä johonki cherryn paskaan tai dx:n jotka ovat mallistonsa pienimpiä autoja.. Cedriccejä yms. voi järkevämmin verrata vaikka SEL tai SEC:iin. niinkuin tuolla aiemmin sanottiin, oli w201sestä tarkoitus tehdä sellainen mersu mihin pääsee vähän vähemmälläkin rahalla jo käsiksi, ei mitään lippulaivaa.