w124 etupyörän rutina
w124 etupyörän rutina
Mistä mahtaa johtua kun vasemmalle käännettäessä "rutiseva" ääni oik.etupyörästä.kuulunut jo jonkin aikaa.jo viime lokakuussa katsastusmies ihmetteli, missä siellä on välystä,mutta päästi läpi kun ei itsekään tiennyt ja välystä oli aika vähän.alapallonivelessä ei ainakaan.jos sattuis jollain olemaan kokemusta...?
- janne_81_3
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su 08.10.2006 22:01
- Paikkakunta: tervola
korjaantuko narina tuolla alapallonivelen vaihdolla ku ei oikeen tiiä et mistä kuuluu itselläni tuo ääni...
---------------------------------------------------------------
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
jurina
Vaihdoin juuri tuon etupyörän laakerin tuosta varaosaraadosta.mielestäni laakeri ei ollut väljä eikä se jurinamiksikään muuttunutkaan.kokeilin vielä vaihtaa iskarin yläpään kuminkin kun oli repeämäisillään eikä sekään auttanut.taitaa olla ainut vaihtoehto enää alapallo.kuuluu juuri kääntäessä vasemmalle ,ehkä vähän joustaessakin.seuraavaksi sitten kokeilla vaihtaa napa jos olisi käynyt niinkuin mh w124 arveli...
Re: jurina
Jos kerran laakerit vaihdoit eikä navassa ilmeisessti ollut vikaa?? niin ei ne jurinat sillä ehyen? navan vaihdolla miksikään kummene.samip76 kirjoitti:.seuraavaksi sitten kokeilla vaihtaa napa jos olisi käynyt niinkuin mh w124 arveli...
Jos tosiaan narisee RATTIA kääntäessä, eikä autolla vasemmalle kurvatessa ratti paikallaan, niin vaihdappa se alapallo niin loppuu nuo naukumiset.
Ei ole muuten mukava kokemus kun alapallo pettää, tulee huomattavasti enemmän vaihdettavaa.
- janne_81_3
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su 08.10.2006 22:01
- Paikkakunta: tervola
juu se on vasenetupyörä mistä kuuluu. olen tutkinut sen ainaki et pallonivel ei ole väliä .. epäilin iskaria mikä kyllä kuullostaa hullulta et siittä vois kuulua semmonen narina..
kun oli talvella iskarit edestä jääsä niin ajattelin et olis vääntyny kun siitä se kuullostaa kuuluvan se ääni ...
kun oli talvella iskarit edestä jääsä niin ajattelin et olis vääntyny kun siitä se kuullostaa kuuluvan se ääni ...
---------------------------------------------------------------
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
Se alapallon välyksen tutkinta on vähän hankalaa. Pitää olla esim. kaksi tunkkia. Toisella tunkilla korista rengas ylös. Sitten toisella tunkilla nostaa tukivarresta kun pyörä on alhaalla edestakaisin niin että jousi kuorma poistuu. Sitten silmä kovana seurataan liikkuuko pallo-osa tukivarressa.janne_81_3 kirjoitti:juu se on vasenetupyörä mistä kuuluu. olen tutkinut sen ainaki et pallonivel ei ole väliä .. epäilin iskaria ...
Niin ja voi se naukua vaikka ei olisi väljä vaan pelkästään kuiva.
Epäilin muuten itsekkin iskaria ensimmäisellä kerralla.
Se korin ylhäällä pysyminen varmistetaan luonnollisesti sopivalla tavalla, ettei jää pää puristuksiin.
- janne_81_3
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su 08.10.2006 22:01
- Paikkakunta: tervola
kyllä vain pitää käydä siis ostaan alapallnivel ja vaihtaa ja katsoa sit loppuuko se narina
siinä se varmaan on vika mut pitää sit ilmottaa loppuko narina
siinä se varmaan on vika mut pitää sit ilmottaa loppuko narina
---------------------------------------------------------------
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
Injektioruiskulla kumin läpi alapalloon öljyä, mutta alapallo narisee yleensä käännettäessä molempiin suuntiin. Voihan sitä öljyä yrittää ruikata raidetangon päähänkin jos ei muuten oo välystä. Mulla alapallo hiljeni kun reilu vuosi sitten ripautin tilkan öljyä ruiskulla.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
- janne_81_3
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su 08.10.2006 22:01
- Paikkakunta: tervola
Perjantaina alkoi kabiinissa kuulua rutinaa ja tällä kertaa ei kartturilla ollut osaa eikä arpaa.
Vaihdettavat pallonivelet on mulla ollu takakontissa ja eilen sitten piikitin laakeriöljyä niihin. Sinänsä helppo homma, irroitin ohuemmasta päästä sen klemmarin (keltainen), jonka jälkeen sai ruuvimeisselin avulla truutattua helposti suoraan sillä ruiskulla nivelet täyteen rasvaa. Rasvan lämmittelin ruiskussa ensin föönillä että siitä tuli juoksevampaa.
Saas nähdä koska Ruuskasella olis aikaa vaihtaa pallot uusiin. Sinänsä ei mikään katastrofi, mutta ennen vappua tarttis saada auto liikenteeseen.
Vaihdettavat pallonivelet on mulla ollu takakontissa ja eilen sitten piikitin laakeriöljyä niihin. Sinänsä helppo homma, irroitin ohuemmasta päästä sen klemmarin (keltainen), jonka jälkeen sai ruuvimeisselin avulla truutattua helposti suoraan sillä ruiskulla nivelet täyteen rasvaa. Rasvan lämmittelin ruiskussa ensin föönillä että siitä tuli juoksevampaa.
Saas nähdä koska Ruuskasella olis aikaa vaihtaa pallot uusiin. Sinänsä ei mikään katastrofi, mutta ennen vappua tarttis saada auto liikenteeseen.
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Ässä W140 -92 S320