tupla föönit vai V8
tupla föönit vai V8
300 E -88 rouhii takaliston alla mutkun rupes näin kevään korvilla lapsettamaan:laittaakko mosselmannin tuplaturbo viritelmän vai pääsiskö helpoimmalla vaihtamalla kone 500 V8iin...?ja mitä muutoksia tohon 300 E pitää tehdä jotta sinne voi kasikon laittaa esim.aslusta,jarrut... :roll: :roll:
"kyllä isä poikaa vanhempi on"
Ikävä pilata innostus, mut tuo kasin laittamine pellin alle ei oo ilmeistesti mikää viikonlopun mittane projekti. Tuolla jotain osviittaa aiheeseen:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39885
Tästä vasta joku aika sitten oli puhetta ja joku tietäväisempi tiesi kertoa, että se ei vain mahdu ihan heittämällä se kone eikä laatikko perus kakkosneloseen. Koitin haulla ettiä tuota juttua, mutta en löytäny tähän hätään.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39885
Tästä vasta joku aika sitten oli puhetta ja joku tietäväisempi tiesi kertoa, että se ei vain mahdu ihan heittämällä se kone eikä laatikko perus kakkosneloseen. Koitin haulla ettiä tuota juttua, mutta en löytäny tähän hätään.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Luulen että yhdellä turbollakin tuosta saa riittävän ripeän pelin, mutta voihan sinne kaksikin niitä laittaa. Modauksia saa varmaan tehdä lohkoon (liekkirenkaat) ja rutistuksiakin olisi hyvä varmaan ottaa alas, kun bensakone on kyseessä. Välykset tulisi mitoittaa sylintereissä sopiviksi turboahtamista varten ja seosmittarin/pakolämpömittarin asentaminen korkeasti ahdetuissa bensoissa varmaankin on aika must homma. Tietty koneen tulisi olla hyvässä iskussa muutenkin että se ahtamisen kestää. Mutta kyllähän tuosta rahalla tai itse tekee jos osaa niin vaikka mimmosen tykin. Kannen virtausominaisuuksia voi porttaamalla ja mallaamalla parantaa, tiedä sitten miten tuo kapeakantinen virtaa mutta ahtaessa se ei ole niin tärkeää. Ruiskuun tarvii varmaan tehdä modauksia, jotta saa sinne koneeseen soppaa sopivasti, ettei käy liian laihalla ja sula koko kone. Bensaturbo kannattaakin säädätyttää asiantuntevalla pajalla. Kasia sinne ei varmaan helposti saa, että sais leimattuakin.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Pellin alle fordin 5litrainen ja tuplaföönit, sitten alkaa ehtimään, fordin kone on ulkomitoiltaan varsin pieni, joten luulisi että sopisi tollaiseen ilman kenkälusikkaa...?
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
pystyvalo kirjoitti:Pellin alle fordin 5litrainen ja tuplaföönit, sitten alkaa ehtimään, fordin kone on ulkomitoiltaan varsin pieni, joten luulisi että sopisi tollaiseen ilman kenkälusikkaa...?
kuka nyt haluu fordin koneen laittaa mersuun??

laita turbo tai pari ja tee koko kone kunnolla, niin siitä saa hyvinkin sen lähelle 500hv:tä.
täällähän yhdellä foorumilaisella on yli 500 pollea 300CE:ssä tuplaturboilla.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
...ennen oli kaikki paremmin...
jackie kirjoitti:Ikävä pilata innostus, mut tuo kasin laittamine pellin alle ei oo ilmeistesti mikää viikonlopun mittane projekti. Tuolla jotain osviittaa aiheeseen:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39885
Tästä vasta joku aika sitten oli puhetta ja joku tietäväisempi tiesi kertoa, että se ei vain mahdu ihan heittämällä se kone eikä laatikko perus kakkosneloseen. Koitin haulla ettiä tuota juttua, mutta en löytäny tähän hätään.
No onpas tää nykyisin vaikeaksi tehty.Sattui,noin 10 vuotta sitten,mulla olemaan W116 280 S-76,manuaali eikä mitään mausteita ja täysin hengetön kapistus.
Ostin siihen 450 SL koneen ja autom. lootan ja ne ei tarvinnut kun ohimennen viskata peremmälle,hieman raaputteli massoja pohjasta,ni johan löytyi valmiit kannakkeet,kierteet ja varaukset moiseen projektiin.Ja eikun leimalle.Ei jarruille,jousille tai alustalle tarvinnut tehdä mitään.
!!!
ps.vaihdetaan 300 E -88 seitkytluvun ässään...
"kyllä isä poikaa vanhempi on"
back to the 70´s
Ainoot osat mitkä SL:tä ei käynyt oli moottorin kannakkeet,nekin sain turusta,jossa oli jollain onnellisella w116 6,9L koneella,jonka oli vielä porauttanu 7,3L ja ahtanut.Puhui jotain 700 hv lukemista...jupehalm kirjoitti:Sellasta se on![]()
Vanhoissa kaikki hyvin pitkälti samaa tavaraa oli sitte v8:sia tai r6:sta..
Siinä saattaa jo rengas vahingossa pyörähtää tyhjää..kiva ois moinen katiska nähdä,tosin siitä on tosiaan se 10 vuotta aikaa,mutta silti,moisen projektin ääressä on saattanut joutua istua alas miettimään,että mitenkä nää tonne mahtuu...
...tiedä vaikka joku tunnistaa itsensä kyseisestä jutusta...
"kyllä isä poikaa vanhempi on"