Turbiinin saa tietääkseni luokkaan 500 €, kyseleppä Jarkko Siekkiseltä lisää. Turbiinit tulevat muistaakseni Kaariinasta tai ainakin Turun suunnalta. Se kannattaa se laatikko samalla aukasta ja katsoa ne kitkapinnat taas kuntoon.
Laatikon irroitus Veholla maksaa varmasti ihan tarpeeksi, oliskohan luokkaa 500€, eli se kannattaa itse irroittaa, jos vain mahdollista. Mitäänhän sille ei voi tehdä sen ollessa autossa paikallaan.
Laatikon irroitus tarkoittaa samalla, että ilmastoinnin nesteet otetaan pois ja ohjauskulmat suunnataan remontin jälkeen.
Mikäli sieltä öljyä on tullut pois niin vikahan johtuu silloin siitä, toivotaan ettei ole vielä enempää hajottanut. Se tietokone kyllä pyrkii valvomaan, ettei virheitä tapahdu. Öljymäärän tarkastus siitä täyttöaukosta kun kone käynnissä, juttua löytyy toisesta topikista. Täyttö aukon tasalle. Siellä se käyttöakselin stefa tjms varmaankin vuotaa, jos öljy tulee varmasti turbiinikotelosta.
Sen toisen vetoakselin stefan vaihtaminen laatikon ja koneen ollessa korissa paikallaan lienee vaikeata jollei mahdotonta ? Kuskin puolen on "helppoa", eli vetari irti ja se laippapätkä irtoaa vetämällä siitä laatikosta, ja sitten ottaa stefan irti. Öljyt valuvat siitä stefan aukosta sitten ulos, jos siellä niitä on.
Vikatilassa, josta minulla on kyllä kokemusta

se laatikko on tosiaan huono vetämään, vaikka sisuskalut on aivan ehjät. Nopeus hyytyy mäessä luokkaan 70, tämä johtuu turbiinista kun sen lukkoa pidetään auki ja vaihde on pakotettu neloselle. Sillä ei meinaa päästä edes kuopasta ylös, jos semmoseen sattuu ajamaan.
Uusi laatikko maksaa 5000+€ joten se ei ole vaihtoehto, Siekkinen laittaa sen laatikon tarvittaessa uuteen uskoon. Käytettyjäkään ei ole suomessa saatavilla järkihintaan, eli aina sen vanhan korjauttaminen Jarkko & co:lla on järkevintä, jos se siis olisi muka rikki.