Voihan vito....

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukis kirjoitti:Ääh...
Miksei tuota vois vaihtaa niinkun Vitossa kaikki muutkin huollot tehdään, eli kone pois? Tai siis niinhän se onnistuu, jotkut vaan haluu oikoa... :lol:

jukis
Ihan samaa ihmettelin, että miksi se ohjauspylväs pitää sieltä ohjaamosta irroittaa. Tuossahan tuo on ihan kädenulottuvilla.

Mites jukis auto on toiminut, vai onko se ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

veskola kirjoitti:Mites jukis auto on toiminut, vai onko se ?
On se. Toiminut. Yleensä... Perusvarmaa Mercedes tekniikkaa.
Päivänä eräänä tällä viikolla tein virtalukkoremonttia Kaarinnan honkkarin pihalla. Vaihdekepin virtalukolle menevä vaijeri kiukutteli. Nyt toimii...
Eilen äityi toimimasta keskuslukon kauko-ohjaus. Hapettumaa boxin liittimessä... ehkä... Toistaiseksi toimii...
Tänään alkoi ahtoputkistosta heräillä kiimainen norsu, ainakin äänistä päätellen. Paineet jää johonkin 1.4 kieppeille. Eikä oikeestaan kiinnosta vähääkään, se kuiteskin liikkuu! Kaivetaan sit joskus kun sattuu nappaamaan...
Pitäis se pakoputkikin väkertää, ostkin jo melkeen kaikki kotona. Äääähhhh...

jukis

ps. Mites sulla?
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

H.J.I kirjoitti:AD liikkeestä löyty tommmonen ristikko nivel. koko on 15mm/40mm. Hinta n.8€. . .
:shock: Etsivä löytää.
Löytykö ihan jostain varaosaluettelosta ristikko joka käy vitoon?
Vai tuliko mittojen mukaan?




Omalta kohdalta sanoisin että kyllä on mennyt vitolla ajaminen tylsäksi.
Viikkotolkulla on saannut ajella ilman yhtään remonttia :shock: .
Tätä menoa jos jatkuu niin kohta täytyy alkaa miettimään auton vaihtoa :D .

Hmm, :idea: jospa vielä kuitenkin kattois löytyiskö pumpusta vähän lisää poweria :twisted: .
GT25 turbolla jättää pientä huntua kun lähtee polettamaan, joten syöttöä olisi vielä varaa hieman lisätä.
Pumpussa ei kuitenkaan ole varaa kuin max. 1/4 kierrosta. Vetävissä on hieman reilummin varaa. Prikalla 3 kierrosta.
Kone ei tunnu olevan moksiskaan max 1,4 ahtopaineista.
Tosin kovin pitkään en ole viittsinyt kaasu pohjassa ajaa.
Kulkupuolta näyttäisi kuitenkin löytyvän tuonne +160km/h.

Semmonen tuli huomattua että 20km 140-150km/h ajon jälkeen kun rampissa kierrokset pudotti tyhjäkäynnille niin moottorin lämmöt pompsahti jonnekkin 110c tuntumaan. Naps, katkasimesta flekti(manuaalisesti) päälle ja kierroksia ylös ja lämmöt tippui 80c, huh.
Flektin katkasimen kytkeytymislämpötilat, kun jäähdytytysneste kulkenut kennon läpi on: 1 nop=92c ja 2 nop=97, lisäksi joissain malleissa ylikuumenemisterostaatti 110c.
Omassa katkasin on rikki ja flekti on muistettava kytkeä manuaalisesti sisältä päälle. Alkuperäinen katkasin maksaa jotain 200e eli vitomaisen tähtitieeteellisesti. Joten katkasin pitäisi ottaa irti ja katsoa tarvikeliikkeestä katkasin joka sopii kierteelle.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukis kirjoitti:ps. Mites sulla?
Odottelen, että tulee ameriikasta 3 kpl autotallinovia niin saa Viton katseilta suojaan, sitten voi taas ottaa sen koneen pois sieltä ja miettiä rauhassa, jotta mitäs seuraavaksi tehdään.

Semmostahan tuolla miitissä jp74:n kanssa juteltiin, että se kone ehkä kannattaa putkittaa normaalimännille (-2 mm alikokoon), niin voi käyttää moniventtiilin peltistä kannentiivistettä. Samalla tulee konekkin remontoitua, vink vink. Sitten pitäisi kestää 300+ HP. :shock:

Muutoinhan tuo autoni on ollut seisontavakuutuksessa talven yli, kun ei se kuparitiiviste pitänyt puristuspaineita ja vettä erillään. jostain syystä :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

veskola kirjoitti: Odottelen, että tulee ameriikasta 3 kpl autotallinovia
Tuleepahan kaiketi ainaskin talliasiat kerralla kuntoon...

jukis
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Dodii, nyt vitossa misukan suvikumit alla (225/60 16").
Aikas hyvälle tuntuu kitkojen jälkeen 8) .
Kai ne kesän alla kestää kun on luistonesto kytkin autossa :D .
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

:oops: Öö... tuota mites se nyt olikaan tuon viton peilien&sähkölasien toimimattomuuden korjaaminen. Oviverhoilut pois ja mittaan virtoja? Oisko jollain tietoa että mitä nuo johtojen värit tarkoittaa, eli mitä mistäkin piuhasta tapahtuu, kun on melko kasa johtoja tuossa.


Toinen on tuo jo kaksi vuotta vaivannut ongelma. Ilmojen lämmetessä (tai johtuen kesäkumien hiljaisuudesta) alkaa oikean puolen etupyörän tienoilta kuulua naputusääni. 80:n vauhdissa 5 vaihteelle ääni kuuluu n. 4-5krt/sekunti ja nopeuden laskiessa äänen naputustaajuus laskee myös. Kaksi eri autokorjaamoa on asiaa tutkinut ja ei ole osannut korjata. Moottorin kumituen vaihtaminen häivytti äänen lähes olemattomiin, mutta kuuluu se silti.

Vasta kävin katsastaan auton ja inssi vatkasi ja rynkytti alustaa ihan sikana ja totesi että paikat on kunnossa!

Ihme juttu. Vaihdelaatikon tukityynyn olen ajatellut seuraavaksi vaihtaa, josko se vaikka auttaisi asiaan. Jossakin on ihan selkeästi välystä, mutta missä se olis hyvä tietää. Auto kulkee suoraan ja niinkuin inssikin totesi puslat ja nivelet alustassa on normi kunnossa. Oisko tuo ääni sitten vaihdelaatikosta?

Oisko kellään mitään ideaa? Sekin on aika mielenkiintoista että tuota ääntä ei talvella pakkasilla nastarenkailla kuule vaikka kuinka yrittäisi keskittyä sitä kuunteleen :shock:
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Öö... tuota mites se nyt olikaan tuon viton peilien&sähkölasien toimimattomuuden korjaaminen. Oviverhoilut pois ja mittaan virtoja? Oisko jollain tietoa että mitä nuo johtojen värit tarkoittaa, eli mitä mistäkin piuhasta tapahtuu, kun on melko kasa johtoja tuossa.

Juuri näin ja otat suosiolla sen johtosarjan irti, sitten korjaat tai tilaat uuden.
Johtojen kuoret nirhaantuu yleensä siitä saranan kohilta puhki.

On vähä typerästi tehty se johtosarja ku teipattu tiukaksi nipuksi.
Siitä ainakin itse sen arvelisin johtuvan että murtuu ne kuoret.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Etuoven saranan kohdalta suojakumi irti ja sieltä pitäisi näkyä jos johtoja poikki.
Toinen voi olla se katkasin, mikä voi olla rikki (kuten omassa).
Johtosarjat tuli korjattua omaan silloin maalausprojektin yhteydessä (kaikki johdot uusiksi), mutta eipä tullut kuvia otettua että miten on tehty ja mikä johto menee minnekkin.
Purkamalla ja tutkimalla selviää.

Eipä noita peilejä ole tarvinnut säädellä. Vitossahan on aika isot peilit.
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Siellähän se syyllinen piilossa lymysi. Kuva

Kiitos kiitos vihjeistä. Hieman oli ahdas paikka tehdä uudet liitokset, mutta toimii se nyt. Tosin peilien säätö ei herännyt henkiin tuolla kytkennällä, mutta se ei haittaa. Ikkunat toimii ja se jos mikä on kesällä ilmastoimattomassa vitossa tärkeää. Ei minun makuun näytä nuo johdot kovin alkuperäisiltä tai mistäs sen nyt tietää mitä piuhoja espanjot on vitoon tunkenu..... Tuolla taaempana kuvassa näkyy "paketoitu" johtonippu, mikä tod. näk. on alkuperäinen.
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Onhan nuo vähä sen näköset että ei olis alkuperäset.
-02 viton johdot oli kääritty erkkariin.
Ite tilasin uuden johtosatsin, poistin teipin ympäriltä ja
laitoin suojaputkeen. Pitäis olla hyvä
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Niin ja ne alkuperäiset johdot on jotain b-laatua, kun kuori kovettuu.
Eivät kestä siinä taitoksessa.
Jos hyvät haluaa niin laittaa semmoset silikonipäällysteiset johdot.
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

mistäs semmosia silikonijohtoja saa? kyl ne nuo normi johotki kestää ku laittaa väljästi suojaputkeen
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Eiköhän niitä löydy sähköliikkeistä ja elektroniikkaliikkeistä.
Autotarvikeliikkeistä tuskin löytyy.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Ite laitoin vetokoukkuun tarkoitettua 7 piuhaista johtoa.


Mutta kuinkas vaihdetaan kuskinpuolen sisempi raidetanko?
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Tuli tuosta "keef":n raidetanko jutusta mieleen, että hiljakkoin sain kauan sitten tilatut kesärenkaat. Niitä asentaessa asentaja tuumasi, että on aavistuksen verran klappia pelkääjän puoleisessa ulommassa raidetangon päässä. Siis todellakin aivan mini pienesti, että sen juuri havaitsi.

Auto on vasta katsastettukin ja inssi tutki että kaikki paikat on kunnossa? Noh, asentaja sanoi että ei tuommonen vielä haittaa, mutta voitas nyt samalla vaihtaa, kun muutenkin tarkistetaan aurauskulmat renkaiden vaihdon yhteydessä. Osa vaihdettiin ja aurauskulmat säädettiin ja ei kuin koeajolle. Renkaat tuntuivat hyvältä, mutta parasta oli se että jo pari vuotta vaivannut naputus pelkääjän puolelta etupyörän tienoilta oli poissa! Siis tämä h...tin naputus on kuulunut koko ajan tuosta raidetangon päästä! Kaksi eri korjaamoa ja kaksi eri katsastus asemaa on autoa tutkinut ja mitään vikaa ei ole löytänyt! Jotenkin tuntuu että millähän tasolla tuo ammattitaito on?

Nyt sitten vaivaa uusi ääni, joka kuuluu kiihdyttäessä moottorista, ikäänkuin se naputtaisi kuin bensakone joka käy laihalla ja venttiilit naputtaa. Taitaa taas olla asialla nuo cdi injektorit. Pitänee varmaan taas kerran avata koneen päälikerta ja tutkia asiaa.

Siis tuon viton kanssa ei kertakaikkiaan ole päivää, ettei siinä olisi jotain vikaa. Otan sen harrastuksen kannalta, niin ei v...ta niin paljon 8)


Oppiihan tässä samalla tuota autotekniikkaakin melkoiset määrät :lol:
C farkku 2.2cdi 2005
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

No niin. Reilut 250km kärryn kanssa iso lasti mukana ja tulos: tämä rasituksessa ilmennyt tirisevä/naputtava ääni muuttui säksätykseksi ja konehuoneessa haisee dieseli. Vahvasti vaikuttaa siltä että taas on injektoreiden tiivisteet tulleet tiensä päähän. Eihän tuosta edellisestä rempasta olekkaan kuin reilut 2 kuukautta aikaa ja noin 3000km.....

Tietääpä taas mitä tekee viikonloppuna....
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Täälläpäin on vito toiminut ihmeen hyvin tämän vuoden :shock: .
Tänään tuli vähän näperreltyä. Laitoin recaron istuimen vitoon. Saihan siinäkin taas tapettua yhden illan aikaa.
Aikas kalliita jakkaroita näyttäis olevan kun hinnat alkaa 1000e :shock: .
Viton oma istuin pitäisi verhoilla uusiksi. Istuin osa vähän kulahtanut.
Ihan hyvä istuin sekin kun on regon käsinojat.
Tuskin vaan löytyy regon käyttämää verhoilikangasta mistään :roll: :?: .
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Avasin tuossa sitten ajankuluksi tuon moottorin pääliosan ja kas kummaa. Suihkut(injektorit=vehon termi) eivät vuotaneet, vaan kaikki paikat kuivana? Talvella uusittu injektorikin erottuu selvästi muista. Kuva

Huono asia oli se että ympyröityyn putkeen, kait joku huohotin(?) ei ollut liitetty siihen kuuluvaa putkea ja öljyn sekaista nestettä oli kannessa reilusti, ehkä haju tuli siitä? Myös välijäähdyttimeltä imusarjaan tuleva putki oli liitoskohdasta irti, klemmari täysin löysällä.

Testiajossa kovassa rasituksessa kuuluva naputus/säkätys ei poistunut ja se hieman arveluttaa. Oiskohan tuo vika sittenkin vuotavassa pakosarjassa? Rauhallisesti kiihdyttäessä ja tasakaasulla tuota säksätystä/naputusta ei kuulu. Tai jos se onkin normi ääni, jota ei ole ennen muun melun seasta erottanu....
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Itellä on vähä samaa vikaa.
Epäilykset kohistuu sinne pakosarjan tiivisteen/turbon puolelle.
En oo kyllä jaksanu asiaa vielä tutkia sen tarkemmin.
Avatar
WK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 08.06.2004 21:36

Viesti Kirjoittaja WK »

vito500tkm kirjoitti:Täälläpäin on vito toiminut ihmeen hyvin tämän vuoden :shock: .
Tänään tuli vähän näperreltyä. Laitoin recaron istuimen vitoon. Saihan siinäkin taas tapettua yhden illan aikaa.
Aikas kalliita jakkaroita näyttäis olevan kun hinnat alkaa 1000e :shock: .
Viton oma istuin pitäisi verhoilla uusiksi. Istuin osa vähän kulahtanut.
Ihan hyvä istuin sekin kun on regon käsinojat.
Tuskin vaan löytyy regon käyttämää verhoilikangasta mistään :roll: :?: .
itsellä myös recaron istuin mustalla verhoillulla. Verhoomo sano että sama kangas OMP jakkarassa. Jos tarveta kyseiselle kankaalle niin sitä kyllä löytyy jonkin näköinen palanen vielä.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

WK kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:Täälläpäin on vito toiminut ihmeen hyvin tämän vuoden :shock: .
Tänään tuli vähän näperreltyä. Laitoin recaron istuimen vitoon. Saihan siinäkin taas tapettua yhden illan aikaa.
Aikas kalliita jakkaroita näyttäis olevan kun hinnat alkaa 1000e :shock: .
Viton oma istuin pitäisi verhoilla uusiksi. Istuin osa vähän kulahtanut.
Ihan hyvä istuin sekin kun on regon käsinojat.
Tuskin vaan löytyy regon käyttämää verhoilikangasta mistään :roll: :?: .
itsellä myös recaron istuin mustalla verhoillulla. Verhoomo sano että sama kangas OMP jakkarassa. Jos tarveta kyseiselle kankaalle niin sitä kyllä löytyy jonkin näköinen palanen vielä.
Ei taida olla, kun viton istuimeen tarvis.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Olipas AEM:n suodatin mennyt kökköön. Noin 10-15tkm ajettu ja suodatin oli lähes tukossa. Kourallinen hiekkaa lähti ravistelemalla ja pesussa tuli pari ämpärillistä ihan mustaa vettä. Puhdistuksen jälkeen tuntuu että auto kulkee herkemmin. Menee nyt silleen pintakaasulla. Puhdistus tuli mieleen kun auto tuntui nuhaselle ja sieltä suodattimesta se vika/syy löytyi. Taidan pitää puhdistusvälinä tuon max 10tkm.
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Itekki tohhuuttelin paineilmalla pitkän tovin eikä siitä tullu vieläkään puhas. Näin keväisin varsinki paskottuu ku kaikenlaista skeidaa leijailee...
Avatar
brunberg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 08.05.2007 07:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja brunberg »

Huh-huh! Olipas kertaistumalta luettavaa.
Meillä on -98 110d Rego ja mittari näyttää jotain 623000km.
Loppui sitten tuossa yksi perjantai kotimatkalla automaatista veto. Heitteli vapaalle. Laatikon vikavalo paloi (välillä ei) ja meno oli melko tuskaista. Loppumatka hinaten ja talliin. Pissii laatikko-öljyä koneen ja laatikon välistä, siis turpiinin luota. En viitsinyt sen muuta tehdä kuin nykäistä pihalle häpeämään.
Nyt pitäisi kuitenkin saada jonkinlainen hintaarvio.
Laatikko ja turpiini uusix (Veholla?) vai mitä tässä voisi tehdä?

Kirjoittelen lisää, mutta nyt pitää mennä saunaan...
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

No kun tuut saunomasta niin tarkista ettei vetarin stefat vuoda ja samalla laatikkoöljyt, vetämättömyys voi johtua öljyn vähyydestä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Turbiinin saa tietääkseni luokkaan 500 €, kyseleppä Jarkko Siekkiseltä lisää. Turbiinit tulevat muistaakseni Kaariinasta tai ainakin Turun suunnalta. Se kannattaa se laatikko samalla aukasta ja katsoa ne kitkapinnat taas kuntoon.

Laatikon irroitus Veholla maksaa varmasti ihan tarpeeksi, oliskohan luokkaa 500€, eli se kannattaa itse irroittaa, jos vain mahdollista. Mitäänhän sille ei voi tehdä sen ollessa autossa paikallaan.

Laatikon irroitus tarkoittaa samalla, että ilmastoinnin nesteet otetaan pois ja ohjauskulmat suunnataan remontin jälkeen.

Mikäli sieltä öljyä on tullut pois niin vikahan johtuu silloin siitä, toivotaan ettei ole vielä enempää hajottanut. Se tietokone kyllä pyrkii valvomaan, ettei virheitä tapahdu. Öljymäärän tarkastus siitä täyttöaukosta kun kone käynnissä, juttua löytyy toisesta topikista. Täyttö aukon tasalle. Siellä se käyttöakselin stefa tjms varmaankin vuotaa, jos öljy tulee varmasti turbiinikotelosta.

Sen toisen vetoakselin stefan vaihtaminen laatikon ja koneen ollessa korissa paikallaan lienee vaikeata jollei mahdotonta ? Kuskin puolen on "helppoa", eli vetari irti ja se laippapätkä irtoaa vetämällä siitä laatikosta, ja sitten ottaa stefan irti. Öljyt valuvat siitä stefan aukosta sitten ulos, jos siellä niitä on.

Vikatilassa, josta minulla on kyllä kokemusta :lol: se laatikko on tosiaan huono vetämään, vaikka sisuskalut on aivan ehjät. Nopeus hyytyy mäessä luokkaan 70, tämä johtuu turbiinista kun sen lukkoa pidetään auki ja vaihde on pakotettu neloselle. Sillä ei meinaa päästä edes kuopasta ylös, jos semmoseen sattuu ajamaan.

Uusi laatikko maksaa 5000+€ joten se ei ole vaihtoehto, Siekkinen laittaa sen laatikon tarvittaessa uuteen uskoon. Käytettyjäkään ei ole suomessa saatavilla järkihintaan, eli aina sen vanhan korjauttaminen Jarkko & co:lla on järkevintä, jos se siis olisi muka rikki.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Joo onhan noilla kilometreillä laatikko jo remontin tarpeessa jos ei ole mittään aikasemmin tehty. Oliko se nyt niin että automaatti ei mahtunut tulemaan alakautta? Manuaalilaatikkohan tulee alakautta. Ensin irrotettaan moottorin apurungosta laatikon puoleinen pätkä pois. Elikkä se pätkä johon vasen alatukivarsi tulee kiinni. Automaattiivaihteistohan on isompi kooltaan, voipi olla että ei mahdu siitä välistä tulemaan (veskolalla varmaan kuiviakin laatikosta paikallaan). Silloin joutuisi vähän enemmän ähertämään. Voi olla että automaatissa on erillainen moottorin apurunko. Sellanen josta ei sitä pätkää saa irti. No kuitenkin ensin kannattaa tutkailla että mistä ne öljyt vuotaa ulos.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei mahdu, ei ole tilaa siirtää laatikkoa sivusuunnassa, jotta saisi moottorista irti. Olen nimittäin kokeillut :twisted:

ellei sitten halua lähteä samalla siirtämään moottoria pelkääjän suuntaan, siitä on kyllä enemmän vaivaa.

...niin ja en kyllä ole huomannut siellä mitään irroitettavaa "pätkää", ehkä en osannut katsoa oikein ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
brunberg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 08.05.2007 07:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja brunberg »

Eipä ole vielä inspiraatio koneen irroittamiseen löytynyt. Talli, rasvamontulla olisi kyllä, mutta kun tahtoo näin keväällä olla kaikkea muutakin tekemistä... Katsotaan nyt jos alkaa Amazon -70:llä ajeleminen kyllästyttämään.
Mahtaakohan Vito 110td löytyä jonkin sortin Workshop-manuaalia, esim. tyyppiä Haynes? Vai onko niin ettei ole katsottu tarpeelliseksi julkaista? Niin. Tulipa tuossa mieleen, kun lueskelin tuosta takajarrujen kuormantunnistin-venttiilistä, että omakin oli jumissa -05 leimassa. Sitten -06 säihkähdin kun inssi otti pihdit käteen ja sanoi "Katsotaanpas tuo venttiili". Yllätykseksi se liikkui! Sain vain änkytyttyä "Viime vuonna se oli kyllä jumissa."
Sitten keksin miksi se nyt toimii. Oli nääs kesällä 1,5 - 2 mottia koivuklapia kyydissä ja 10 km hiekkatietä (varovasti) ajettavana. :) Täytyy kysellä Siekkiseltä turbiinia ja mahdollista laatikon remppaa. Saattaapi tuota kesällä olla Kuopijoonkin menoa....
Vastaa Viestiin