OM601/ilmaa suuttimien juuresta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

OM601/ilmaa suuttimien juuresta

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Pesin tuossa koneen ja tietty heti koittamaan, että lähtee käyntiin. No problem.
Mutta, mutta. Vettä oli jäänyt sinne koloihin, jossa suuttimet kannessa. Edestäpäin katsottuna kahdessa ensimmäisessä pienen pientä ilmakuplien poreilua. Polttoainetta sieltä ei ainakaan vuoda..
Kuinka paha probleema tämä mahtaa olla. Onnistuuko kotikonstein kiristää, onko siellä jotain vaihdettavaa tiivistettä, jne??
Suuttimien kärjet vaihdatettu n. 20tkm sitten.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Mitä tapahtuu kun vettä lämmitetään...esim kattilassa ....ennen kiehumispistettä vesi alkaa ....kuplimaan :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
jny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 04.07.2006 00:39
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja jny »

saattaapi olla myös esikammio löysällä,vaatii erikoisavaimen kiristykseen.en muista oliko tiivisteitä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Esikammion ja kannen välissä ei ole tiivistettä, esikammion ja suuttimen välissä on lämpöprikat, jotka olisi pitänyt uusia kun suutini otettiin pois.

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

M.K kirjoitti:Mitä tapahtuu kun vettä lämmitetään...esim kattilassa ....ennen kiehumispistettä vesi alkaa ....kuplimaan :wink:
Tuo poreilu oli vähän väärä ilmaisu. Paremminkin sitä kuvaisi mm. veteen upotettu paineilmaletku, jossa pieni reikä. Eli siis yhdestä kohtaa per suutin vuotaa..
Veskolalle kiitos selventävästä kuvasta.
Diesel-City hoitakoon homman..

Vielä yksi kysymys, kestääkö ajaa vai onko välitön korjaustarve. On yleensä parin viikon jonot pajalle kuin pajalle? :roll:

Edit: Niinpä niin tuohon viimeiseen kysymykseen, onhan tällä veivattu se 20tkm sen jälkeen, kun suuttimien kärjet vaihdettu. Liekö vuotaneet koko ajan..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Esa H. kirjoitti: Vielä yksi kysymys, kestääkö ajaa vai onko välitön korjaustarve. On yleensä parin viikon jonot pajalle kuin pajalle :roll:
Jos niitä kuplia tulee harvakseen, ajele vaikka kuukausi- kaksi ja seuraa tilannetta. Kyllä ne tahtoo kuplia jos noin testaa tiiveyttä. Ite en tekis pienelle vuodolle mitään, jos sieltä ei tule pakokaasun käryä käydessä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

juu, täällä oli aiemminkin juttua, että pientä vuotoa toki saa olla, eli voipi olla ihan normaalia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin