Pesin tuossa koneen ja tietty heti koittamaan, että lähtee käyntiin. No problem.
Mutta, mutta. Vettä oli jäänyt sinne koloihin, jossa suuttimet kannessa. Edestäpäin katsottuna kahdessa ensimmäisessä pienen pientä ilmakuplien poreilua. Polttoainetta sieltä ei ainakaan vuoda..
Kuinka paha probleema tämä mahtaa olla. Onnistuuko kotikonstein kiristää, onko siellä jotain vaihdettavaa tiivistettä, jne??
Suuttimien kärjet vaihdatettu n. 20tkm sitten.
OM601/ilmaa suuttimien juuresta
OM601/ilmaa suuttimien juuresta
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Esikammion ja kannen välissä ei ole tiivistettä, esikammion ja suuttimen välissä on lämpöprikat, jotka olisi pitänyt uusia kun suutini otettiin pois.
Kuva
Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuo poreilu oli vähän väärä ilmaisu. Paremminkin sitä kuvaisi mm. veteen upotettu paineilmaletku, jossa pieni reikä. Eli siis yhdestä kohtaa per suutin vuotaa..M.K kirjoitti:Mitä tapahtuu kun vettä lämmitetään...esim kattilassa ....ennen kiehumispistettä vesi alkaa ....kuplimaan
Veskolalle kiitos selventävästä kuvasta.
Diesel-City hoitakoon homman..
Vielä yksi kysymys, kestääkö ajaa vai onko välitön korjaustarve. On yleensä parin viikon jonot pajalle kuin pajalle?

Edit: Niinpä niin tuohon viimeiseen kysymykseen, onhan tällä veivattu se 20tkm sen jälkeen, kun suuttimien kärjet vaihdettu. Liekö vuotaneet koko ajan..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Jos niitä kuplia tulee harvakseen, ajele vaikka kuukausi- kaksi ja seuraa tilannetta. Kyllä ne tahtoo kuplia jos noin testaa tiiveyttä. Ite en tekis pienelle vuodolle mitään, jos sieltä ei tule pakokaasun käryä käydessä.Esa H. kirjoitti: Vielä yksi kysymys, kestääkö ajaa vai onko välitön korjaustarve. On yleensä parin viikon jonot pajalle kuin pajalle
juu, täällä oli aiemminkin juttua, että pientä vuotoa toki saa olla, eli voipi olla ihan normaalia.
Lisää tietoa: www.skg.fi