w124 200d *Myynnissä (04.03)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Noniin, elikkä tarkisin tän akku asian, akkuni on 74ah.
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
hippinakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 19.04.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja hippinakki »

TuomasWi kirjoitti: Etenkin kuskinpuolen jakosuotimelle oli hankala keksiä paikkaa elementtien läheltä.
Minne pistit kuskin puoleisen jakosuotimen, itse tänään sen kanssa taistelin, mutta en saanut sitä millään sopimaan elementin alle? apukuskin puolelle menee helposti.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Kuskin puolen jakosuotimen pistin sinne kuskin puolen potkupaffin alle. Vähän joutuu enemmän purkamaan, mutta mahtuu paremmin. Kokeilin myös mittarin taakse, mutta ei mahtunut mittari enää kunnolla paikoilleen.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Kaikki ongelmat tuntui lähtevän akun vaihdolla :P Eli sulake ei enää pala ja popit soi huomattavasti paremmin 8) Uusi akku Exiden 100Ah.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

No se on hyvä silleeen.. :) ei muutako enempi rokki vehkeitä peräkonttiin/kabiiniin :wink: konkan kanssa tietysti.. :wink: ja kunnon maadoituksilla :wink:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Mukavaa tämä hifistely :twisted: Elikkä seuraava ongelma: apukuskin puoleinen erkkasarja särkee pienellä volyymilla :?: :?:

Koitettu vaihtaa kanavia vahvarissa ja aina apparin puoleinen särkee.
Voisiko viallinen jakosuodin aiheuttaa moista. Erillissarjahan oli focall acces 130A ja vahvari Spl Dynamics s-2604.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

TuomasWi kirjoitti:Mukavaa tämä hifistely :twisted: Elikkä seuraava ongelma: apukuskin puoleinen erkkasarja särkee pienellä volyymilla :?: :?:

Koitettu vaihtaa kanavia vahvarissa ja aina apparin puoleinen särkee.
Voisiko viallinen jakosuodin aiheuttaa moista. Erillissarjahan oli focall acces 130A ja vahvari Spl Dynamics s-2604.
Tai sitten kaiutin jäänyt löysälle / jotain hiekkaa tms kalvolla.
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Siihen en usko koska myös diskantti särkee. :? Ei kai auta kun koittaa toisella suotimella :cry: Juuri kun sai kaikki sisustan osat takaisin paikoilleen :twisted:
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Olikos vikaa siinä jakosuotimessa.? vika voi myös olla löyhtyneissä piuhojen liitoksissa (jakosuodatin/Diskantti/kaiutin) jos ei niin sitte itse elementit voivat olla entiset.. :?

ja on ihan komian näköne menopeli kunhan alkaa lipumaan oikealla korkeudella :wink:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

No niin nyt se sitten mullekkin kävi :( Vetoakseli luultavasti poikki :cry:

Aamulla menossa töihin pysähdyin liikennevaloihin ja kun niistä lähdin niin *PAM* ja aksila poikki keskelle liikenne valoja :oops: Eikä ees hävettäny :lol:

Eli ostetaan vetoaksila w124 200 ABS -92 :twisted:
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

TuomasWi kirjoitti: Aamulla menossa töihin pysähdyin liikennevaloihin ja kun niistä lähdin niin *PAM* ja aksila poikki keskelle liikenne valoja :oops: Eikä ees hävettäny :lol:

Et oo ainut jolla on joskus vetari poikennu keskelle valoristeystä :lol:

Ja kyllähä se hävetti ruveta työnteleen :)
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

_Antti kirjoitti: Et oo ainut jolla on joskus vetari poikennu keskelle valoristeystä :lol:

Ja kyllähä se hävetti ruveta työnteleen :)
Höpö höpö, ei hävettäny yhtään. Minkä sille voi et 200D:ssä on voimaa niin et vetarit paukkuu :lol: Hätävilkut päälle ja numeropalvelusta hinausauton numeroa. Nimimerkillä "kokemusta on"
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

sehän on oikein sanottuna sulake se veto-akseli ainakin 124 koppasissa :lol:
itekkin olen yhen särkenyt kaverin autosta kun piti vaan hieman koittaa sitä...
w201 -89 2.0
wv golf variant
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Multa löytys yksi pari vetoakseleita meseen... Ne on 200Deestä ja ilman abs/asd... Eikös nuo absittoman vetarit ole samankokoisia kuin absillisessa???
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Mä en kyllä tiedä :lol: Mutta ilmeisesti niin että kunhan ei ole asd:tä niin pitäis mennä.

Laita vähän raporttia kunnosta ja hinnasta vaikkapa YV:llä
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Tietääkö kukaan mikä on laipan koko 200d:n vetarissa? Osaisi ettiä oikean kokoista.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

No niin nyt on vetari vaihdettu ja taas toimii. Ruostunut puhki sieltä kummin alta niinkun nuo taitaa aina mennä.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
Tapio.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 31.07.2004 12:34
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.P »

Miten hyvi tuo focalin sarja istui paikalleen?menikö ihan naps kops vai pitikö työstää reikiä?Ja istuuko verkko paikallaan niin kuin pitääki?Sillä kyselen kun olen itellekkin laittamassa erillissarjaa..
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Jos haluat saada helposti erkkasarjan kiinni niin laita mielummin 4".

Tuohon 5.25" sarjaan joutuu alkuperäisiä paikkoja muokkaamaan aika paljon. Ääni toki on tuossa focalin sarjassa mielestäni tosi hyvä kun vaan saa kaiutinpaikat mahdollisimman tiiviiksi.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
Tapio.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 31.07.2004 12:34
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.P »

4" satsi maksaa powersetillä 260€ ja 5,25" on vain 110€ ehkä kuitenki työstäsin reikiä ennemmin... :D
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Joo tarkotin että vaikka jonkun muun merkkinen 4" sarja :lol: :lol:

Esim. spl dynamics
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

No niin vähän on tämänkin kanssa edetty.
Eli vetari vaihdettu ja H&R jouset saatu alle.

Jouset asensi Autokorjaamo Koskinen samalla säädettiin pyöränkulmat ja kallistuksenvakaajan puslat vaihdettiin. Jousien kavereiksi laitettiin 1 kumit sekä eteen, että taakse. Mielestäni ihan hyvässä asennossa kenottaa. :D

Ei ne ajo-ominaisuudet mielestäni ainakaan huonontuneet vaikka varoiteltiin kyllä madallusjousista ja vakioiskareiden yhdistelmästä. Alusta hieman tukevoitui, mutta ei muuttunut älyttömän kovaksi eli paikat pysyy ainakin toistaiseksi hampaissa. 8)

Myös lampunpesimet tuli hävitettyä ja tilalle vaihdettiin reiättömät listat.
Seuraavaksi on edessä maalipinnan fiksausta, jota tämä yli 500tkm. ajettu SUOMI-auto jo kaipaakin :oops: :wink:

Kuvat ENNEN:

Kuva



Ja JÄLKEEN:

Kuva

Kuva

Kuva
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Kuinkas paljon madallutit autoasi?
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

TuomasWi kirjoitti:Myös lampunpesimet tuli hävitettyä
Kunhan talven loskavellit alkaa kuorruttaa autosi keulaa, saatat katua edellä mainittua tekoa :wink: Äläpä vaan hukkaa niitä pesureitten kilkkeitä, ne voi olla joku "tuontiautoilija" kiinnostunut ostamaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12616
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jackie kirjoitti:
TuomasWi kirjoitti:Myös lampunpesimet tuli hävitettyä
Kunhan talven loskavellit alkaa kuorruttaa autosi keulaa, saatat katua edellä mainittua tekoa :wink: Äläpä vaan hukkaa niitä pesureitten kilkkeitä, ne voi olla joku "tuontiautoilija" kiinnostunut ostamaan.
eikä tarvii, eri asia jossei kiinnosta pestä autoa ollenkaan talvella / osaa huoltsikalla pestä laseja. Ei ne pesurit edes niitä itikoitakaan kesällä mihinkään pyyhi, kuin korkeintaan pitkin lasia että varmisti sumenee :lol:
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 401
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

kyllä ne lampunpesurit suolapaskassa ajaessa on hyvät!
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

Itellä lähtee kans pesurit mäkeen kuhan saan uuet listat maaliin.

Ei ne ehkä ihan turhat varusteet oo, mutta ilmankin pärjää kunhan ajotyyli ei ole täysin typerä "perässäroikkuja" -tyyli.
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

epk kirjoitti:eikä tarvii, eri asia jossei kiinnosta pestä autoa ollenkaan talvella / osaa huoltsikalla pestä laseja. Ei ne pesurit edes niitä itikoitakaan kesällä mihinkään pyyhi, kuin korkeintaan pitkin lasia että varmisti sumenee :lol:
Menee ooteeks, mut esitettään nyt näkökantoja tästä asiasta. Kesällähän noilla ei juuri mitään virkaa olekaan, koska ei muutama itikka vielä valoja kovin paljoa himennä. Talvella suola ja kaupungissa hiekka sekoittuneena sulamisvesiin himmentää valoja todella nopeasti. Voin kertoa, että talvisin Korvenkylän ja lappeen Rannan väliä ajaessa (30 km) saa kuutostiellä pestä valot parhaimmillaan moneen kertaan. (Tossa kakkosnelosessa on kytkin, jolla lampunpesurit voi pitää pois toiminnasta tuulilasia pyyhkiessä.) Voi niitä valoja käyä tiety huoltsikallakin pesasemassa, mutta jätetään se harrastus bensa -mersuiluun, ku tolla diiselillä ei sinne huoltsikalle oo niin usein asiaa ku mitä lamppuja tartteis pestä :lol: .

Tätä "perinteisten pesureitten" toimivuutta tukee myös se, että autolehtien vertailutesteissä muistetaan kyllä erikseen kiitellä, jos jostain nykyautosta vielä sellaset löytyy.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12616
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

uskon , pitkää matkaa kun ajelee vaikkapa töihin tai mihin ajeleekin niin varmasti tarpeelliset, varsinkin kun oot sen tappokytkimen tehnyt. Täysin idiootti toiminto kun ne on samassa viiksen kanssa, siis normaalisti :evil:

ulkonäkö asiat sitten erikseen 8)
Vastaa Viestiin