11,90 300 D varttimaili

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

MJF kirjoitti:http://youtube.com/watch?v=0ORzGa34bvY Testilähtö...

Minkälaiset puristussuhteet koneessa on kun käy tuollalailla? Nähdäänkö Mersu Kalajoella ens viikonloppuna?
Jumankekka,ny on Petrillä kireessä kunnossa oleva pirssi. Toivottavasti pääset Kalajoelle?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Voi hemmettiläinen :cry: Jaksamista ja killautellaan.....

EDT: niin, ja Kalajoella nähään :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

kuulostáa jo traktoripullingilta.mahtavat äänet .Vielä kun tulet pakoputken päästä,eikä konehuoneesta niin voip kuskia jo naurattaa :lol:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Toivottavasti saat sen sellaiseen nippuun et ei ruutaile öljyjä kentälle....tympeitä noi radan putsaus tauot...pian eivät päästä ollenkaa vanhoilla mannemersuilla kiihdyttään :lol:

Se on yleensä hankalaa jos pioneerityötä tehdään saada kaikki pelaan...
Itse tein ja säästin
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Nyt olis laatikkoviat korjattu ja öljynsaanti laatikolle parannettu ettei laatikon puolesta enää pitäis olla ongelmia. Tuo viimekertainen rasvaus johtui kyllä aivan omasta mokasta (liian kiirus)

Kalajoella sitten nähdään josko alkais viimein toimimaan et sais jonkunlaista aikaa kortille :roll:
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

No niin hyvä jos auto nyt toimii. Olisi kyllä kiva tulla katsomaan kalajoelle miten se DIE-SEL 200D :D :lol: liikahtaa noin niin kun livenä.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Onko tää kalajoen tapahtuma nyt tulevana viikonloppuna?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

dbwarrior
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 18.08.2005 09:03

Viesti Kirjoittaja dbwarrior »

Mimmosta aikaa lähdetään kalajoelta hakemaan ?
Varmaankin alle 11 vai vieläkin hurjempaa ?
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

You just go and get it Watson :shock: No shit Sherlok,that's cool,really cool :shock:
Autosporting
tallikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:24

Viesti Kirjoittaja tallikuski »

Kuinkahan paljon tuota W124 turbon koria pystyy keventämään pelkästään äänieristeet ym poistamalla. Onko kukaan käyttänyt pelkkää koria vaakassa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Petrillä taitaa olla jo aika hyvin kevennetty kori, mutta ainahan sitä voi jatkaa tekemällä muoviauton.

Ei siinä taida äänieristeet paljoa painaa tuon vääntömomentin kourissa :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Olisikohan siellä huomennakin nähtävää?(diesel)..tänään kun ei kerkiä millään.

Petrille onnea kisoihin.
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

124

Viesti Kirjoittaja j.a »

mitens die-sel kulki?????
Diesel on puhtaampi
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

Overdrivessä joku kertoili että ei mitään ihmeempiä ole tapahtunut,joku junnu drag kyljelleen ja joku MB rasvasi rataa :?:
No,MB-miehet,kertokaapa mikä on tilanne,onko kisat ohi vai jatkuuko huomenna ja mitä tapahtui.Ja olisko jo ollut joku muu mese kuin Petri K.n
Autosporting
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

PetriK:n mersusta tuli viimesessä lähdössä öljyt radalle, ehkä hajos turbiini.
Esko oli myös ajamassa ja 13,1/179 tais olla paras noteeraus, yrittää varmaan huomenna parantaa.
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Ikävä kyllä kyseessä oli juurikin Petrin K:n mersu, joka heitti öljyt ulos. Tarkempaa tietoa ei ole mikä autoon tuli, toivottavasti ei itse kone levinnyt.
Aika oli muistaakseni 12.3/150km/h.
Videon pätkää on kunhan saadaan aikaseks..
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

No mitä,onks mese-ryhmä vetäny niin paljon häkää pönttöön ettei vieläkään helpota :?: :twisted:
Widdu muuda ko kamad nibbuu ja baanalle,kyä se sielt tulee,satana :evil:
Autosporting
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja jenkkilootat muka hyviä?

Mersun oma loota vaan alle niin pystyy ajamaan. :D
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

fullerin suora laatikko,jokohan kestäisi ? :idea: :lol:
Kyllä se nykyinen vielä kestää kun hintoihinsa tulee.
Vanha viidakon sanonta
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Kyllä Powerglide näyttää vielä kyntensä, kunhan turbiini vaan toimii, ja kaikki muu. Turbiinin sovitus vaan ei ole niin yksinkertaista turbo koneeseen.
Ois kiva tietää tarkempia specsejä tosta powerglidestä.
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Kyllähän itse laatikko kestää kunhan joku tekee siihen sopivan turbiinin. Tietotaitoa vaan ei ole vielä kellään tuon enempää...
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Rapakon takaa saa semmoisen turbiinin joka toimii varmasti mut se maksaa.
2-3k€
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Laaikko otettu alas taas vaihteeksi. Mitään teknistä vikaa ei löytynyt ainakaan ennen turbiinin koeponnistusta, mutta vahva epäilys on että öljy tuli ulos ylikuumenemisen johdosta.

Nyt on yksi pullonkaula tuohon ongelmaan laatikosta löytynyt ja se poistetaan ja samoin turbiinia muutetaan tuolla Repcon:illa että saadaan sen sisälläkin öljy virtaamaan paremmin.

Koko hässäkkä on todennäköisesti johtunut liian pienestä öljyn virtauksesta turbiinin läpi.

Seuraavaksi ajetaan jossain muualla kuin kilpailuissa ettei enää häiritä muiden kilvanajoa. Tarkoitus on kyllä ajaa vielä kelloakin vastaan kunhan saa todistettua että tekniikka toimii.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

kuinkahan hyvin tämmöiseen testaamiseen kävis dynopenkki?
kestääkö dynot "pitkän" vedon kerta toisensa jälkeen?
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

JACKHAMMER kirjoitti:kuinkahan hyvin tämmöiseen testaamiseen kävis dynopenkki?
kestääkö dynot "pitkän" vedon kerta toisensa jälkeen?
Penkkejäkin on monenlaisia. Dyno Dynamics esim on omiaan tuollaseen ja kestää revitystä. Saahan sitä vaikka ajettua vartin siinä penkissä, tosin eihän se ihan realistinen välttämätä ole.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

ytte kirjoitti:
JACKHAMMER kirjoitti:kuinkahan hyvin tämmöiseen testaamiseen kävis dynopenkki?
kestääkö dynot "pitkän" vedon kerta toisensa jälkeen?
Penkkejäkin on monenlaisia. Dyno Dynamics esim on omiaan tuollaseen ja kestää revitystä. Saahan sitä vaikka ajettua vartin siinä penkissä, tosin eihän se ihan realistinen välttämätä ole.
pystyykö niihin säätämään vastusta
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

koyama kirjoitti:
ytte kirjoitti:
JACKHAMMER kirjoitti:kuinkahan hyvin tämmöiseen testaamiseen kävis dynopenkki?
kestääkö dynot "pitkän" vedon kerta toisensa jälkeen?
Penkkejäkin on monenlaisia. Dyno Dynamics esim on omiaan tuollaseen ja kestää revitystä. Saahan sitä vaikka ajettua vartin siinä penkissä, tosin eihän se ihan realistinen välttämätä ole.
pystyykö niihin säätämään vastusta
Pitää tarkistaa esitteestä mutta muistelen että kyllä.
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Riittävän iso pyörrevirtajarru kun on penkissä niin saa jarrutettua silleen että kierrokset pysyy täydellä kaasulla kurissa tai todennäköisemmin rengas luistaa rullilla :wink: .
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

Seuraavaksi ajetaan jossain muualla kuin kilpailuissa ettei enää häiritä muiden kilvanajoa
joo niinhä tuota on kuulunu kitinää että tullaan sillä noki kasalla sotkeen rata ja pilaan toisten kilipailu, mutta on se vaan jännä homma ko joku V8 lötkö levittää öliyt rajalle niin ei siitä palio kitistä. taitaa olla mosse kuskeilla peleko että kohtamennee tisseli mersu lujempaa :roll:
Vastaa Viestiin