Elikkä miten saa takaniskatukien lukituksen aukaistua "manuaalisesti"?
Pari viikkoa sitten vielä meni alas nappia painamalla mutta nyt ei enää suostu toimimaan ja pitäisi saada hattuhylly pois
Niskatuet saa irroitettua ottamalla siitä varren juuresta ne muovilevyt pois. Sieltä löytyy vapautin. Kaatotoiminnon vapauttamisesta en tiedä, onhan sinulla alipainepuoli kunnossa (samassa piirissä on valojen korkeussäätö ja dieselissä moottorin sammutin).
Valonsäädön letkuja katoin sen verta että ne oli tukittu, syytä en tiedä mutta niskatukien lasku tosissaan toimi vielä tuossa vähän aikaa sitten... mistä voisi vikaa lähteä metsästämään jos niskatukia ei muuten saa alas?
Kyllä minä olen irroittanut ne takaluukusta muistaakseni vetämällä sitä vipua
taakseppäin minulla on jossain niistä huolto-ohjeet mutta nyt lähde niitä
hakemaan
Push locking lever of lefthand headrest bracket bearing forward by means of a screwdriver, while simultaneosly disengaging the headrest bracket by means of ligt blows with ball of thurmb toward the rear.
Push locking lever on righthand bearing forward and disengage similar to headrest bracket described above
Mee takaluukkuun selälleen niin että näet sen mekanismin ja kokeilet meisselillä eri kohdista, niin kyllä se löytyy. Niin mä tein ja kyllä se toimintaperiaate lopulta selvis. En kyllä enää muista miten se meni, mutta kokeilemaan vaan.
takapenkin istuin osan alla siatsee alipaine ohjaus kuskinpuolella otat sen alipaine letkun irti siitä ja imaset niin kauan kun niskatuet vapautuu ja sit mittaat että tuleeko sinne virtaa kun painat napista auto käynnissä ja pidät nappia pohjassa 5sek niin pitäs tulla virtaa niihin johtoihin jos ei niin johdot poikki takajalkotilan maton alta yleisin paikka
mebe1 kirjoitti:takapenkin istuin osan alla siatsee alipaine ohjaus kuskinpuolella otat sen alipaine letkun irti siitä ja imaset niin kauan kun niskatuet vapautuu ja sit mittaat että tuleeko sinne virtaa kun painat napista auto käynnissä ja pidät nappia pohjassa 5sek niin pitäs tulla virtaa niihin johtoihin jos ei niin johdot poikki takajalkotilan maton alta yleisin paikka
Juu tuolta imasemalla läsähti niskatuet alas! Ei olis itellää ihan heti tullu mielee et jaksais ite imasta
Ilmeisesti sähkö puolella tuo vika kun eilen koitin vaihtaa sitä ohjaus mutikkaa mutta ei toiminu silti.. tänää en yksin saannu katottua tuleeko sähkö sinne asti mut se on pääasia että hattuhylly on nyt pois