sininen savu om 603
Ajoin tänään koneen kuumaksi.4000 kier/min 15 min.Sitten tyhjäkäynnille ja käyntiääni parani huomattavasti,lähellä mersun normiääntää,ei käryä eikä sinistä savua.Annoin käydä vartin.
Aamusella savutti sinistä kylmänä tyhjäkäynnillä
Vähän outo homma,vai onko ?
Paloiko sieltä karstat pois ? ja mikähän se karstoittaa ?
Ajettu on 14 tkm ja ei se ole kummemmaksi koneen luonne muuttunut
Aamusella savutti sinistä kylmänä tyhjäkäynnillä
Vähän outo homma,vai onko ?
Paloiko sieltä karstat pois ? ja mikähän se karstoittaa ?
Ajettu on 14 tkm ja ei se ole kummemmaksi koneen luonne muuttunut
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Irrotettiin kansi iltasella ja paikallinen koneistamo ponnisti tänään
Niiiiin halkihan se oli
.Nelospytyn kohdalta johonkin imukanavista oli halki.
Kansi lähti hitsaukseen
Niiiiin halkihan se oli

Kansi lähti hitsaukseen
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Anteeksi koyama, ei liity sen kummemmin aiheeseen kuin että onko autosi tumman harmaa ja ajelee silloin tällöin ounasrinteellä?
Oon pari kertaa ajanu sielä harmaan 300:sen perässä ja se kyllä haisee ja käryää
Oon pari kertaa ajanu sielä harmaan 300:sen perässä ja se kyllä haisee ja käryää

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
väri 199
Osuit asian ytimeen .Kyllähän siellä joka päivä työn merkeissä liikutaan.
Käry tunketui jo hyttiin kun valoihin pysähtyi.
8 v.tyttökin tuumas takapenkiltä,että tämä auto taitaa olla rikki kun haisee niin pahalle.
Käry tunketui jo hyttiin kun valoihin pysähtyi.
8 v.tyttökin tuumas takapenkiltä,että tämä auto taitaa olla rikki kun haisee niin pahalle.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: väri 199
Oon ajanu 2 kertaa bemarilla perässä ja kattonu, että ihan siisti auto, mutta puhaltelee kyllä aikalaillakoyama kirjoitti:Osuit asian ytimeen .Kyllähän siellä joka päivä työn merkeissä liikutaan.
Käry tunketui jo hyttiin kun valoihin pysähtyi.
8 v.tyttökin tuumas takapenkiltä,että tämä auto taitaa olla rikki kun haisee niin pahalle.

Jos ihan rehellisiä ollaan niin oon meinannu ajaa perässä mihin nyt oletkaan ollu menossa ja kysyä, että myytkö purkuun

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
kyllä niille venttiileille heittokelloa näytettiin ja ei ollut tarvista seetien vaihtoon.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: väri 199
No olisit tarjonnut jotain.Jube kirjoitti:Oon ajanu 2 kertaa bemarilla perässä ja kattonu, että ihan siisti auto, mutta puhaltelee kyllä aikalaillakoyama kirjoitti:Osuit asian ytimeen .Kyllähän siellä joka päivä työn merkeissä liikutaan.
Käry tunketui jo hyttiin kun valoihin pysähtyi.
8 v.tyttökin tuumas takapenkiltä,että tämä auto taitaa olla rikki kun haisee niin pahalle.
Jos ihan rehellisiä ollaan niin oon meinannu ajaa perässä mihin nyt oletkaan ollu menossa ja kysyä, että myytkö purkuun

Vanaha resu paaliin vaan ja uus puntu tilalle vai mikä se oli.
No mutta asiaan.Vaimo istui tänään lainaautossa kyydissä -01 farkku golf .
Eka kommenttina ,eipä ole kummonen auto kun joutuu istumaan lattian rajassa,koska me saahan mersu takasin

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: sininen savu om 603
Väyrynen pukkasi mulla kans sinista savua tyhjäkäynnillä ja vika (ONNEKSI) oli suuttimessa. Suuttimeen vaihdettin kärkiosa kun nelospytty kalisi, mut tuolla suuttimen kärkiosan vaihdolla ei kalina eikä savutus loppunu.juhaoh kirjoitti: Käyntiäänihän se ketoisi paljon. Ei ne nuo kaksi suutinta kerro lopuista suuttimista mitään. Loputkin tarkastukseen, yksi syy savutukseen voi olla juuri suutin.
Suutin purettiin kahesti ja runko-osa puhdistettiin kunnolla paikallisella dieselkorjaamolla mut ei se tullu kuntoon. Avautumispaine ja suihku olivat penkissä koeponnistettuna kunnossa.
Lopulta siihen tuli "uusi" vaihtosuutin niin jo loppu kalina ja savutus.
Eli vika voi myös olla suuttimen rungossa.......
Tuossa mun tapauksessa vika oli helppo paikallistaa suuttimeen kun kalina seurasi suutinta kun sen vaihtoi eri sylinteriin.
Savutuksen takia en tuota suutinremppaa tehnyt vaan kalinan takia, mut se savutus loppui samalla.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Mitataampa tuo nelosen kanki ennen kannen paikalleen laittoa!!!Turbo-eemeli kirjoitti:Hyvä että vika löytyi viimein, taisin sitä jo ennusteella jo jokin aika sittenkoyama kirjoitti:Irrotettiin kansi iltasella ja paikallinen koneistamo ponnisti tänään
Niiiiin halkihan se oli.Nelospytyn kohdalta johonkin imukanavista oli halki.
Kansi lähti hitsaukseen
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Kuumana palaa paremmin.koyama kirjoitti:Ajoin tänään koneen kuumaksi.4000 kier/min 15 min.Sitten tyhjäkäynnille ja käyntiääni parani huomattavasti,lähellä mersun normiääntää,ei käryä eikä sinistä savua.
Mulla oli sama homma vanhalla suuttimella josta tuossa aiemmin höpisin, eli kun kone oli ajettu kuumaksi niin ei kalissu eikä savuttanu.
~KOS~
p.s. näyttää menevän monologiksi..

Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Mitataan se kanki.
Ja voi voi kuuluu kun ollaan mitattu.
Se on muuten kanki mutkalla millin
.Niin mutta eihän se milli tunnu kuin lompsassa
Hitto mikä kauhuskenaario.Ei niinkään remontin vuoksi vaan ,että seuraava laina auto nissan micra
Ja voi voi kuuluu kun ollaan mitattu.



Hitto mikä kauhuskenaario.Ei niinkään remontin vuoksi vaan ,että seuraava laina auto nissan micra
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
kröhöm .
Olen jo henkisesti asennoitunut muutaman viikon mikraautoiluun
Olen jo henkisesti asennoitunut muutaman viikon mikraautoiluun
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
0on kyllä matikkaa harkinnu monasti,mutta kun se kuulemma syö niin paljon sitä löpöä
.Sullahan olikin se bensa.Eihän se sitten kuluta yhtään dieseliä

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Hitsattu kansi paikoillaan ja kone käy nätimmästi kuin ennen remonttia.
Ja ilmeisesti tehot ei ole laskeneet enempää kuin 20 %,koska jätätin lada 1500 iiiiiiin valoissa niukasti.
Kiitokset remonttikavereilleni oman ajan haaskauksesta tuohon rönttäni kunnostukseen.
Ja ilmeisesti tehot ei ole laskeneet enempää kuin 20 %,koska jätätin lada 1500 iiiiiiin valoissa niukasti.
Kiitokset remonttikavereilleni oman ajan haaskauksesta tuohon rönttäni kunnostukseen.

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Sulla on varmaan ainaki 10mm pumppu paikallaankoyama kirjoitti: Ja ilmeisesti tehot ei ole laskeneet enempää kuin 20 %,koska jätätin lada 1500 iiiiiiin valoissa niukasti.

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
On on.Juuri sellainen 10 mm avain kyllä löytyy 

Viimeksi muokannut koyama, Ti 15.07.2014 07:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: sininen savu om 603
Vaikka onkin vanha aihe niin lainataanpa topicia.
Joutsenkaulalla olen ajoittamassa, paineventtiili on irti ja dieseliä menee pumppuun erillisestä säiliöstä. Onko normaalia, että ykkösessä on kaula kiinni, ja siitä tippasee lähes koko ajan, vaikka konetta pyöritetään? Ruikkii muista lähdöistä ja samaan aika ykkönen tippasee tasasen tappavaan tahtiin. Loppuu ainoistaan 4. suutinlähdeön ruikkauksen jälkeen, mutta vain vähäksi aikaa.
Joutsenkaulalla olen ajoittamassa, paineventtiili on irti ja dieseliä menee pumppuun erillisestä säiliöstä. Onko normaalia, että ykkösessä on kaula kiinni, ja siitä tippasee lähes koko ajan, vaikka konetta pyöritetään? Ruikkii muista lähdöistä ja samaan aika ykkönen tippasee tasasen tappavaan tahtiin. Loppuu ainoistaan 4. suutinlähdeön ruikkauksen jälkeen, mutta vain vähäksi aikaa.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: sininen savu om 603
Mistäs seuraavat oireet voisi johtua kun om603 turbo savuttaa sinistä tyhjäkäynnillä oli kone kylmä tai kuuma ja 1500 kierroksella pätkii kylmänä ja 2500 kierroksella taas ei savuta kylmänä eikä kuumana ja 3500 kierroksesta ylöspäin niin taas savuttaa kylmänä ja kuumana.
Voiko siirtopumpun huono paine tehdä savutusta? Meinaan vaan kun se sammuttimen vipu pomppii koneen käydessä eikä edes nouse täysin ylös, eikös se siirtopumpun paine sen nosta ylös?
1500 kierroksesta ylöspäin loppuu dieselin nakutus yhtäkkiä täysin, kertoisko se pumpun ajoituksesta jotain?
Voiko siirtopumpun huono paine tehdä savutusta? Meinaan vaan kun se sammuttimen vipu pomppii koneen käydessä eikä edes nouse täysin ylös, eikös se siirtopumpun paine sen nosta ylös?
1500 kierroksesta ylöspäin loppuu dieselin nakutus yhtäkkiä täysin, kertoisko se pumpun ajoituksesta jotain?
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: sininen savu om 603
koyama kirjoitti:300 dt kyseessä.
Tyhjäkäynnillä kylmänä savuttaa sinistä ,lämpimänä vähempi ,mutta haisee kuitenkin kuin vanhemmat kuormurit.Ei syö öljyä,hyvät vedot,käynnistyy nöyrästi milloin vain vaikka ilman lohkolämmitintä.
Ravistaa laitettaessa vapaalta deelle,että konepeittokin tärrää
Suuttimissa oikeat paineet,kaksi vasta tarkistettu ,ei kulumista yhtään tuskinpa muissakaan. Ajettu 430tkm .Edellinen omistaja säätänyt syöttöä
isommalle...
juhaoh kirjoitti:Jälkihehkutusaika, silloin palaa paremmin.koyama kirjoitti: Tänään kylmäkäynnistäessä kone kävi noin 15 sekuntia normaalisti ennenkuin alkoi raklattamaan.On varmaan muulloin tehnyt samoin,mutta nyt olin herkällä korvalla.Mitähän mahtaa tarkoittaa ?
Ääninäyte otetaan ..jos osaan
koyama kirjoitti:Nestettä ei öljyn seasta löydy ainakaan silmämääräisesti, ja paisari on puhdas eikä painetta kerry ja lämmöt aina normit.
Sininen savu on lähes kokonaan loppunut (pakkaset loppu),mutta käryttää vähän,haisee raaka pakokaasu.
Jube kirjoitti:Oon pari kertaa ajanu sielä harmaan 300:sen perässä ja se kyllä haisee ja käryää
koyama kirjoitti:Käry tunketui jo hyttiin kun valoihin pysähtyi.
8 v.tyttökin tuumas takapenkiltä,että tämä auto taitaa olla rikki kun haisee niin pahalle.
Petri K kirjoitti:Vääntynyt kiertokanki vois tehdä tuon et savuttaa sinistä. Kansi irti ja koeponnistukseen ja samalla mittaa YKK:ssa et kaikki männät tulee yhtä korkealle.juhaoh kirjoitti:Eikös sitä silloin tule vaaleanharmaata höyryä pakoputkesta eikä sinistä savua.Turbo-eemeli kirjoitti: Oliskohan sylinterikansi rikki imukanavasta, saa kylmänä vettä ja sekottaa käynnin.
Jos vikaa löydy niin vetää männät ylös ja tarkistaa laakerit ja renkaat.
Tämä tarina kuulostaa ikävä kyllä 99,9% omalta E300DT:ltä tällä hetkellä.. Ja tällä kokoonpanolla on ajettu nyt jo 20 tkm oireen havaitsemisen jälkeen (oli jo ostaessa)koyama kirjoitti:Irrotettiin kansi iltasella ja paikallinen koneistamo ponnisti tänään
Niiiiin halkihan se oli.Nelospytyn kohdalta johonkin imukanavista oli halki.
Kansi lähti hitsaukseen

Lämpötila vaikuttaa tosiaan erityisen paljon tuohon miten tuo kone käyttäytyy tuossa tilassa. Jos on 10-30 astetta lämmintä, niin käy kun ei mitään olisi käynytkään, mitä nyt joku nostin nakuttaa..
Mutta jos lämpötila on luokkaa -30 - 0 astetta niin käyttäytyy varsin yllä lainatun lailla... Käry ja paha haju on melkein aina läsnä

W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: sininen savu om 603
Nostimet vaihdettiin, auttoi raklatusasiaan jonkun verran.. Jatkotutkimuksia tarvitaan..
Turbo menee huoltoon, katsotaan aiheuttaako se savutusta..

W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: sininen savu om 603
770 000 km menty om603 on nyt mulla ollut 10 000 km ja nyt rupeaa takana tulevat raportoimaan, että savuttaa. Samalla olen huomannu, että konehuoneessa haisee välillä nafta ja näyttäisi pumpun o-renkaat alkaneen hieman vuotamaan. Voikohan tuo o-renkaitten periksi antaminen pistää koneen savuttamaan?
Re: sininen savu om 603
tarkasta pumpun ajotus tai uusi nokkaketju. ja ne renkulat vaihtoon.
S124 & W124
Re: sininen savu om 603
Onko nostajia oikeasti toteamalla todettu että rikki on?
Niitä vaihdellaan kyllä mutta mullon tuntuma että 200D:ssä nostajat kestää toista miljoonaa ja turboissa samat nostajat ei 300t km
Niitä vaihdellaan kyllä mutta mullon tuntuma että 200D:ssä nostajat kestää toista miljoonaa ja turboissa samat nostajat ei 300t km
