sininen savu om 603

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Yleensä homma on hoidettu jollain säiliöllä joka ripustetaa konepeltiin. Siitä aine sitten valuu pumppuun ja tippuu joutsenkaulasta, kun paineventiili on poistettu.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Ajoin tänään koneen kuumaksi.4000 kier/min 15 min.Sitten tyhjäkäynnille ja käyntiääni parani huomattavasti,lähellä mersun normiääntää,ei käryä eikä sinistä savua.Annoin käydä vartin.
Aamusella savutti sinistä kylmänä tyhjäkäynnillä
Vähän outo homma,vai onko ?
Paloiko sieltä karstat pois ? ja mikähän se karstoittaa ?
Ajettu on 14 tkm ja ei se ole kummemmaksi koneen luonne muuttunut
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Irrotettiin kansi iltasella ja paikallinen koneistamo ponnisti tänään
Niiiiin halkihan se oli :evil: .Nelospytyn kohdalta johonkin imukanavista oli halki.
Kansi lähti hitsaukseen
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Anteeksi koyama, ei liity sen kummemmin aiheeseen kuin että onko autosi tumman harmaa ja ajelee silloin tällöin ounasrinteellä?

Oon pari kertaa ajanu sielä harmaan 300:sen perässä ja se kyllä haisee ja käryää :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

väri 199

Viesti Kirjoittaja koyama »

Osuit asian ytimeen .Kyllähän siellä joka päivä työn merkeissä liikutaan.
Käry tunketui jo hyttiin kun valoihin pysähtyi.
8 v.tyttökin tuumas takapenkiltä,että tämä auto taitaa olla rikki kun haisee niin pahalle.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: väri 199

Viesti Kirjoittaja Jube »

koyama kirjoitti:Osuit asian ytimeen .Kyllähän siellä joka päivä työn merkeissä liikutaan.
Käry tunketui jo hyttiin kun valoihin pysähtyi.
8 v.tyttökin tuumas takapenkiltä,että tämä auto taitaa olla rikki kun haisee niin pahalle.
Oon ajanu 2 kertaa bemarilla perässä ja kattonu, että ihan siisti auto, mutta puhaltelee kyllä aikalailla :?
Jos ihan rehellisiä ollaan niin oon meinannu ajaa perässä mihin nyt oletkaan ollu menossa ja kysyä, että myytkö purkuun :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

koyama kirjoitti:Irrotettiin kansi iltasella ja paikallinen koneistamo ponnisti tänään
Niiiiin halkihan se oli :evil: .Nelospytyn kohdalta johonkin imukanavista oli halki.
Kansi lähti hitsaukseen
Hyvä että vika löytyi viimein, taisin sitä jo ennusteella jo jokin aika sitten :oops:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

monessa paljon ajetussa vehkeessä venttiilien seetirenkaat kuluu ja venat painuu kanteen. alkaa nostimien naputus kun säätövarat loppuu ja sininen savu. :D
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

kyllä niille venttiileille heittokelloa näytettiin ja ei ollut tarvista seetien vaihtoon.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: väri 199

Viesti Kirjoittaja koyama »

Jube kirjoitti:
koyama kirjoitti:Osuit asian ytimeen .Kyllähän siellä joka päivä työn merkeissä liikutaan.
Käry tunketui jo hyttiin kun valoihin pysähtyi.
8 v.tyttökin tuumas takapenkiltä,että tämä auto taitaa olla rikki kun haisee niin pahalle.
Oon ajanu 2 kertaa bemarilla perässä ja kattonu, että ihan siisti auto, mutta puhaltelee kyllä aikalailla :?
Jos ihan rehellisiä ollaan niin oon meinannu ajaa perässä mihin nyt oletkaan ollu menossa ja kysyä, että myytkö purkuun :oops:
No olisit tarjonnut jotain. :mrgreen:
Vanaha resu paaliin vaan ja uus puntu tilalle vai mikä se oli.
No mutta asiaan.Vaimo istui tänään lainaautossa kyydissä -01 farkku golf .
Eka kommenttina ,eipä ole kummonen auto kun joutuu istumaan lattian rajassa,koska me saahan mersu takasin :?:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Re: sininen savu om 603

Viesti Kirjoittaja KOS »

juhaoh kirjoitti: Käyntiäänihän se ketoisi paljon. Ei ne nuo kaksi suutinta kerro lopuista suuttimista mitään. Loputkin tarkastukseen, yksi syy savutukseen voi olla juuri suutin.
Väyrynen pukkasi mulla kans sinista savua tyhjäkäynnillä ja vika (ONNEKSI) oli suuttimessa. Suuttimeen vaihdettin kärkiosa kun nelospytty kalisi, mut tuolla suuttimen kärkiosan vaihdolla ei kalina eikä savutus loppunu.
Suutin purettiin kahesti ja runko-osa puhdistettiin kunnolla paikallisella dieselkorjaamolla mut ei se tullu kuntoon. Avautumispaine ja suihku olivat penkissä koeponnistettuna kunnossa.

Lopulta siihen tuli "uusi" vaihtosuutin niin jo loppu kalina ja savutus.
Eli vika voi myös olla suuttimen rungossa.......

Tuossa mun tapauksessa vika oli helppo paikallistaa suuttimeen kun kalina seurasi suutinta kun sen vaihtoi eri sylinteriin.
Savutuksen takia en tuota suutinremppaa tehnyt vaan kalinan takia, mut se savutus loppui samalla.
:-D

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Turbo-eemeli kirjoitti:
koyama kirjoitti:Irrotettiin kansi iltasella ja paikallinen koneistamo ponnisti tänään
Niiiiin halkihan se oli :evil: .Nelospytyn kohdalta johonkin imukanavista oli halki.
Kansi lähti hitsaukseen
Hyvä että vika löytyi viimein, taisin sitä jo ennusteella jo jokin aika sitten :oops:
Mitataampa tuo nelosen kanki ennen kannen paikalleen laittoa!!!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

koyama kirjoitti:Ajoin tänään koneen kuumaksi.4000 kier/min 15 min.Sitten tyhjäkäynnille ja käyntiääni parani huomattavasti,lähellä mersun normiääntää,ei käryä eikä sinistä savua.
Kuumana palaa paremmin.
Mulla oli sama homma vanhalla suuttimella josta tuossa aiemmin höpisin, eli kun kone oli ajettu kuumaksi niin ei kalissu eikä savuttanu.

~KOS~

p.s. näyttää menevän monologiksi..
:-)
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Mitataan se kanki.
Ja voi voi kuuluu kun ollaan mitattu. :cry: Se on muuten kanki mutkalla millin :!: .Niin mutta eihän se milli tunnu kuin lompsassa
:D
Hitto mikä kauhuskenaario.Ei niinkään remontin vuoksi vaan ,että seuraava laina auto nissan micra
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No toivotaan et ei oo mutkalla!!!
Laitetaan nyt kuntoon kun on kerran siihen ruvettu.
(ja suunnitellaan sitä isompaa ahinta kerta pumppuki lähtee päivitykseen Mynämäjele)
;-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

kröhöm .
Olen jo henkisesti asennoitunut muutaman viikon mikraautoiluun
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Osta matikki :lol:
Voin tarjota koeajon koska vain :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

0on kyllä matikkaa harkinnu monasti,mutta kun se kuulemma syö niin paljon sitä löpöä :?: .Sullahan olikin se bensa.Eihän se sitten kuluta yhtään dieseliä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Hitsattu kansi paikoillaan ja kone käy nätimmästi kuin ennen remonttia.
Ja ilmeisesti tehot ei ole laskeneet enempää kuin 20 %,koska jätätin lada 1500 iiiiiiin valoissa niukasti.
Kiitokset remonttikavereilleni oman ajan haaskauksesta tuohon rönttäni kunnostukseen. :lol:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

koyama kirjoitti: Ja ilmeisesti tehot ei ole laskeneet enempää kuin 20 %,koska jätätin lada 1500 iiiiiiin valoissa niukasti.
Sulla on varmaan ainaki 10mm pumppu paikallaan :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

On on.Juuri sellainen 10 mm avain kyllä löytyy :lol:
Viimeksi muokannut koyama, Ti 15.07.2014 07:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: sininen savu om 603

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Vaikka onkin vanha aihe niin lainataanpa topicia.

Joutsenkaulalla olen ajoittamassa, paineventtiili on irti ja dieseliä menee pumppuun erillisestä säiliöstä. Onko normaalia, että ykkösessä on kaula kiinni, ja siitä tippasee lähes koko ajan, vaikka konetta pyöritetään? Ruikkii muista lähdöistä ja samaan aika ykkönen tippasee tasasen tappavaan tahtiin. Loppuu ainoistaan 4. suutinlähdeön ruikkauksen jälkeen, mutta vain vähäksi aikaa.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: sininen savu om 603

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Mistäs seuraavat oireet voisi johtua kun om603 turbo savuttaa sinistä tyhjäkäynnillä oli kone kylmä tai kuuma ja 1500 kierroksella pätkii kylmänä ja 2500 kierroksella taas ei savuta kylmänä eikä kuumana ja 3500 kierroksesta ylöspäin niin taas savuttaa kylmänä ja kuumana.
Voiko siirtopumpun huono paine tehdä savutusta? Meinaan vaan kun se sammuttimen vipu pomppii koneen käydessä eikä edes nouse täysin ylös, eikös se siirtopumpun paine sen nosta ylös?
1500 kierroksesta ylöspäin loppuu dieselin nakutus yhtäkkiä täysin, kertoisko se pumpun ajoituksesta jotain?
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: sininen savu om 603

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

koyama kirjoitti:300 dt kyseessä.
Tyhjäkäynnillä kylmänä savuttaa sinistä ,lämpimänä vähempi ,mutta haisee kuitenkin kuin vanhemmat kuormurit.Ei syö öljyä,hyvät vedot,käynnistyy nöyrästi milloin vain vaikka ilman lohkolämmitintä.
Ravistaa laitettaessa vapaalta deelle,että konepeittokin tärrää
Suuttimissa oikeat paineet,kaksi vasta tarkistettu ,ei kulumista yhtään tuskinpa muissakaan. Ajettu 430tkm .Edellinen omistaja säätänyt syöttöä
isommalle...
juhaoh kirjoitti:
koyama kirjoitti: Tänään kylmäkäynnistäessä kone kävi noin 15 sekuntia normaalisti ennenkuin alkoi raklattamaan.On varmaan muulloin tehnyt samoin,mutta nyt olin herkällä korvalla.Mitähän mahtaa tarkoittaa ?
Ääninäyte otetaan ..jos osaan
Jälkihehkutusaika, silloin palaa paremmin.
koyama kirjoitti:Nestettä ei öljyn seasta löydy ainakaan silmämääräisesti, ja paisari on puhdas eikä painetta kerry ja lämmöt aina normit.
Sininen savu on lähes kokonaan loppunut (pakkaset loppu),mutta käryttää vähän,haisee raaka pakokaasu.
Jube kirjoitti:Oon pari kertaa ajanu sielä harmaan 300:sen perässä ja se kyllä haisee ja käryää :?
koyama kirjoitti:Käry tunketui jo hyttiin kun valoihin pysähtyi.
8 v.tyttökin tuumas takapenkiltä,että tämä auto taitaa olla rikki kun haisee niin pahalle.
Petri K kirjoitti:
juhaoh kirjoitti:
Turbo-eemeli kirjoitti: Oliskohan sylinterikansi rikki imukanavasta, saa kylmänä vettä ja sekottaa käynnin.
Eikös sitä silloin tule vaaleanharmaata höyryä pakoputkesta eikä sinistä savua.
Vääntynyt kiertokanki vois tehdä tuon et savuttaa sinistä. Kansi irti ja koeponnistukseen ja samalla mittaa YKK:ssa et kaikki männät tulee yhtä korkealle.
Jos vikaa löydy niin vetää männät ylös ja tarkistaa laakerit ja renkaat.
koyama kirjoitti:Irrotettiin kansi iltasella ja paikallinen koneistamo ponnisti tänään
Niiiiin halkihan se oli :evil: .Nelospytyn kohdalta johonkin imukanavista oli halki.
Kansi lähti hitsaukseen
Tämä tarina kuulostaa ikävä kyllä 99,9% omalta E300DT:ltä tällä hetkellä.. Ja tällä kokoonpanolla on ajettu nyt jo 20 tkm oireen havaitsemisen jälkeen (oli jo ostaessa) :D Eipä siinä mitään, sitten varmaan "kohta puoliin" auto pajalle ja kansi irti ja kanget kans tarkistukseen... Ja toivon kyllä hartaasti että lohkossa ei ole mitään jälkeä....

Lämpötila vaikuttaa tosiaan erityisen paljon tuohon miten tuo kone käyttäytyy tuossa tilassa. Jos on 10-30 astetta lämmintä, niin käy kun ei mitään olisi käynytkään, mitä nyt joku nostin nakuttaa..
Mutta jos lämpötila on luokkaa -30 - 0 astetta niin käyttäytyy varsin yllä lainatun lailla... Käry ja paha haju on melkein aina läsnä :( Lämpötilaero tosiaan tekee sen, että varmaan nesteitä menee sitten tuonne palotilaan..
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Avatar
W124_E300DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: La 23.11.2013 20:05

Re: sininen savu om 603

Viesti Kirjoittaja W124_E300DT »

Nostimet vaihdettiin, auttoi raklatusasiaan jonkun verran.. Jatkotutkimuksia tarvitaan.. :) Turbo menee huoltoon, katsotaan aiheuttaako se savutusta..
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: sininen savu om 603

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

770 000 km menty om603 on nyt mulla ollut 10 000 km ja nyt rupeaa takana tulevat raportoimaan, että savuttaa. Samalla olen huomannu, että konehuoneessa haisee välillä nafta ja näyttäisi pumpun o-renkaat alkaneen hieman vuotamaan. Voikohan tuo o-renkaitten periksi antaminen pistää koneen savuttamaan?
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: sininen savu om 603

Viesti Kirjoittaja Dixon »

tarkasta pumpun ajotus tai uusi nokkaketju. ja ne renkulat vaihtoon.
S124 & W124
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: sininen savu om 603

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Onko nostajia oikeasti toteamalla todettu että rikki on?

Niitä vaihdellaan kyllä mutta mullon tuntuma että 200D:ssä nostajat kestää toista miljoonaa ja turboissa samat nostajat ei 300t km :o
Vastaa Viestiin