Öljypumpun ketju. 124 300 turbodiesel -92
Öljypumpun ketju. 124 300 turbodiesel -92
Miten pitkään kukaan on ajanut 300TD:n öljypumpun ketjulla, katkee kuuleman mukaan noin 400tkm kohdalla, jos vauhdissa menee, niin siinä saa hyvästellä paljon muutakin
vaiko väärässä lienenkö 
Näitä autoja täällä on harvemmin uutena ostettu. Saksan tuonteja taitaa monet olla ja kun tietää miten helppoa mittarilukemaa on muutella.
Oma kuuluu näihin mainittuihin. Yksi omistaja mutta mistä tietää todelliset kilometrit. Toisaalta eihän niitä kilometreja ostettu vaan kulkuneuvo
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Oma kuuluu näihin mainittuihin. Yksi omistaja mutta mistä tietää todelliset kilometrit. Toisaalta eihän niitä kilometreja ostettu vaan kulkuneuvo
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
-
Turbo-eemeli
- Vakiokalustoa

- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Kyl siel kiristin on, mut jousikuormitteinen, saattaa päästä kopeloimaan jos ottaa lisäpohjan pois.Mika.T kirjoitti:Öljypohja pois.Jari Ke kirjoitti:
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Ketjulla ei ole kiristintä joten jos se on löysällä niin kaippa se on hieman jo sinkunut.
Oliko sielä kiristin?Turbo-eemeli kirjoitti:Kyl siel kiristin on, mut jousikuormitteinen, saattaa päästä kopeloimaan jos ottaa lisäpohjan pois.Mika.T kirjoitti:Öljypohja pois.Jari Ke kirjoitti:
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Ketjulla ei ole kiristintä joten jos se on löysällä niin kaippa se on hieman jo sinkunut.
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvähän se olisi uusia. Tosin joutuu öljypohjan purkamaan irti.Kryptonite kirjoitti:hyvä topic, eli tarvitseeko tuollaista ketjua uusia kuin jakopäänketjua?
Onko paha vaihtaa?
Lisäksi juuri tuosta ketjun hajoamisesta, niin tuleeko alakerrassa tuhoja?
pientä tietoa olisin vailla..
Tuhoa tulee varmasti jos ei heti huomaa öljynpaineiden tippumista mittarista (paineelle ei ole valoa). Pahimmassa tapauksessa menee koko alakerta uusiksi kun laakerit leikkaa kiinni ja lähtee pyörimään akselin mukana.
Nokka ei varmaan kerkeä leikata ennen alakertaa.




