Öljypumpun ketju. 124 300 turbodiesel -92

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ozzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 23.09.2007 08:42
Paikkakunta: Puolanka

Öljypumpun ketju. 124 300 turbodiesel -92

Viesti Kirjoittaja Ozzi »

Miten pitkään kukaan on ajanut 300TD:n öljypumpun ketjulla, katkee kuuleman mukaan noin 400tkm kohdalla, jos vauhdissa menee, niin siinä saa hyvästellä paljon muutakin :roll: vaiko väärässä lienenkö :?:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joskus katkeaa joskus ei... Vasta oli tapaus josta katkesi ko. ketju muistaakseni alta 300tkm. jotkut ajaa miljoonan. :shock:
Ozzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 23.09.2007 08:42
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Ozzi »

elikkä siihen harukkaan :shock: :D
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Näitä autoja täällä on harvemmin uutena ostettu. Saksan tuonteja taitaa monet olla ja kun tietää miten helppoa mittarilukemaa on muutella.

Oma kuuluu näihin mainittuihin. Yksi omistaja mutta mistä tietää todelliset kilometrit. Toisaalta eihän niitä kilometreja ostettu vaan kulkuneuvo :lol:

Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jari Ke kirjoitti:
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Öljypohja pois.

Ketjulla ei ole kiristintä joten jos se on löysällä niin kaippa se on hieman jo sinkunut. :shock:
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Mika.T kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Öljypohja pois.

Ketjulla ei ole kiristintä joten jos se on löysällä niin kaippa se on hieman jo sinkunut. :shock:
Kyl siel kiristin on, mut jousikuormitteinen, saattaa päästä kopeloimaan jos ottaa lisäpohjan pois.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Turbo-eemeli kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Öljypohja pois.

Ketjulla ei ole kiristintä joten jos se on löysällä niin kaippa se on hieman jo sinkunut. :shock:
Kyl siel kiristin on, mut jousikuormitteinen, saattaa päästä kopeloimaan jos ottaa lisäpohjan pois.
Oliko sielä kiristin?
:lol: Ei muista kun puusilimilä paria 603sta olen tutkinu. :D
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

hyvä topic, eli tarvitseeko tuollaista ketjua uusia kuin jakopäänketjua?

Onko paha vaihtaa?

Lisäksi juuri tuosta ketjun hajoamisesta, niin tuleeko alakerrassa tuhoja?

pientä tietoa olisin vailla..
220.128 Black Mirror
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kryptonite kirjoitti:hyvä topic, eli tarvitseeko tuollaista ketjua uusia kuin jakopäänketjua?

Onko paha vaihtaa?

Lisäksi juuri tuosta ketjun hajoamisesta, niin tuleeko alakerrassa tuhoja?

pientä tietoa olisin vailla..
Hyvähän se olisi uusia. Tosin joutuu öljypohjan purkamaan irti.

Tuhoa tulee varmasti jos ei heti huomaa öljynpaineiden tippumista mittarista (paineelle ei ole valoa). Pahimmassa tapauksessa menee koko alakerta uusiksi kun laakerit leikkaa kiinni ja lähtee pyörimään akselin mukana.
Nokka ei varmaan kerkeä leikata ennen alakertaa.
Vastaa Viestiin