Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Ozzi
Sisäänajossa
Viestit: 23 Liittynyt: Su 23.09.2007 08:42
Paikkakunta: Puolanka
Viesti
Kirjoittaja Ozzi » Ma 15.10.2007 19:12
Miten pitkään kukaan on ajanut 300TD:n öljypumpun ketjulla, katkee kuuleman mukaan noin 400tkm kohdalla, jos vauhdissa menee, niin siinä saa hyvästellä paljon muutakin
vaiko väärässä lienenkö
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ma 15.10.2007 19:44
Joskus katkeaa joskus ei... Vasta oli tapaus josta katkesi ko. ketju muistaakseni alta 300tkm. jotkut ajaa miljoonan.
Ozzi
Sisäänajossa
Viestit: 23 Liittynyt: Su 23.09.2007 08:42
Paikkakunta: Puolanka
Viesti
Kirjoittaja Ozzi » Ma 15.10.2007 20:46
elikkä siihen harukkaan
Jari Ke
Mersumaanikko
Viestit: 5426 Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54
Viesti
Kirjoittaja Jari Ke » Ti 16.10.2007 07:16
Näitä autoja täällä on harvemmin uutena ostettu. Saksan tuonteja taitaa monet olla ja kun tietää miten helppoa mittarilukemaa on muutella.
Oma kuuluu näihin mainittuihin. Yksi omistaja mutta mistä tietää todelliset kilometrit. Toisaalta eihän niitä kilometreja ostettu vaan kulkuneuvo
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ti 16.10.2007 11:10
Jari Ke kirjoitti:
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Öljypohja pois.
Ketjulla ei ole kiristintä joten jos se on löysällä niin kaippa se on hieman jo sinkunut.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Viestit: 378 Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Turbo-eemeli » Ti 16.10.2007 15:13
Mika.T kirjoitti: Jari Ke kirjoitti:
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Öljypohja pois.
Ketjulla ei ole kiristintä joten jos se on löysällä niin kaippa se on hieman jo sinkunut.
Kyl siel kiristin on, mut jousikuormitteinen, saattaa päästä kopeloimaan jos ottaa lisäpohjan pois.
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ti 16.10.2007 16:24
Turbo-eemeli kirjoitti: Mika.T kirjoitti: Jari Ke kirjoitti:
Minkäslainen projekti tuon ketjunvaihto on? Voiko ketjun kuntoa mitenkään arvioida muuta kuin vaihtamalla?
Öljypohja pois.
Ketjulla ei ole kiristintä joten jos se on löysällä niin kaippa se on hieman jo sinkunut.
Kyl siel kiristin on, mut jousikuormitteinen, saattaa päästä kopeloimaan jos ottaa lisäpohjan pois.
Oliko sielä kiristin?
Ei muista kun puusilimilä paria 603sta olen tutkinu.
Kryptonite
Mersumies
Viestit: 3403 Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Kryptonite » Ti 16.10.2007 16:35
hyvä topic, eli tarvitseeko tuollaista ketjua uusia kuin jakopäänketjua?
Onko paha vaihtaa?
Lisäksi juuri tuosta ketjun hajoamisesta, niin tuleeko alakerrassa tuhoja?
pientä tietoa olisin vailla..
220.128 Black Mirror
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ti 16.10.2007 23:26
Kryptonite kirjoitti: hyvä topic, eli tarvitseeko tuollaista ketjua uusia kuin jakopäänketjua?
Onko paha vaihtaa?
Lisäksi juuri tuosta ketjun hajoamisesta, niin tuleeko alakerrassa tuhoja?
pientä tietoa olisin vailla..
Hyvähän se olisi uusia. Tosin joutuu öljypohjan purkamaan irti.
Tuhoa tulee varmasti jos ei heti huomaa öljynpaineiden tippumista mittarista (paineelle ei ole valoa). Pahimmassa tapauksessa menee koko alakerta uusiksi kun laakerit leikkaa kiinni ja lähtee pyörimään akselin mukana.
Nokka ei varmaan kerkeä leikata ennen alakertaa.