w123 300tdt ahdot?
w123 300tdt ahdot?
paljonko tollasen 300tdta pitäisi ahtaa vakio kunnossa?
laittelin tossa viikonloppuna ahtopaine mittarin kiinni ja maksimi ahdot on 1,3bar.. 100km/h vauhdissakin ahdot pysyy 0,9-1bar. onko normaalia?
laittelin tossa viikonloppuna ahtopaine mittarin kiinni ja maksimi ahdot on 1,3bar.. 100km/h vauhdissakin ahdot pysyy 0,9-1bar. onko normaalia?
w123 300tdta -81
- Rammstein69
- Mersumies
Vähä haiskahtas että hukkaportti on kiinni ku ahtaa noin paljo 100sen vauhdissa. Mulla ahtaa n.0,5bar 100sen vauhissa tasakaasulla ja maksimiahdot liikkuu siinä 1bar tietämillä, taitaa jäädä vähä alleki. Tuosa mun vakioturbosa näyttäs ettei hukkaportin kellosa oo tankoa näkyvillä lainkaan, joten turbo paikoilla vähä kinkkisempi säädellä. Mutta kato että sinne hukkaporttiin menee letku ja että se on ehjä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- Rammstein69
- Mersumies
Antti M. kirjoitti:Vähä haiskahtas että hukkaportti on kiinni ku ahtaa noin paljo 100sen vauhdissa. Mulla ahtaa n.0,5bar 100sen vauhissa tasakaasulla ja maksimiahdot liikkuu siinä 1bar tietämillä, taitaa jäädä vähä alleki. Tuosa mun vakioturbosa näyttäs ettei hukkaportin kellosa oo tankoa näkyvillä lainkaan, joten turbo paikoilla vähä kinkkisempi säädellä. Mutta kato että sinne hukkaporttiin menee letku ja että se on ehjä.
Antti hyvä, jos puhut siitä nopeesta hopeesta ni siinä on hukkaportin kellon keskellä kuusiokolopultti joka on lukittu mutterilla (avainväli 10mm)...
samalla tavalla mulla on ollu jokaisessa w123 300DT:ssä... kaikissa on ollu KKK:n ahdistin..

Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Joo, siitähän minä...jaa kkk:ko se oliki, se on nii piilosa etten oo tarkemmin kuikuillu, mitä ny vähä vilkuillu. Eilen katoin niitä maksimi ahtoja niin jäi sinne 0,8, joten hivenen vois ehkä löysyttää hukkaporttia jos innostuu.Rammstein69 kirjoitti:
Antti hyvä, jos puhut siitä nopeesta hopeesta ni siinä on hukkaportin kellon keskellä kuusiokolopultti joka on lukittu mutterilla (avainväli 10mm)...
samalla tavalla mulla on ollu jokaisessa w123 300DT:ssä... kaikissa on ollu KKK:n ahdistin..
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
No ei se noista ahdoista hajoa ainakaan, mutta kyllähän liiat ahdot kuormittaa turhaan konetta, käytännössä ei varmaan tuossa huomaa vaikutusta vaikka tiputtaiski ahtoja.citi kirjoitti:nyt on tippunu hieman maksimi ahdot. enää 1,1bar.. onko siitä liiasta ahdosta varsinaiasta haittaa? pitäisikö syöttöä lisätä?
turbo on TO3.. niin olin ainakin kattovinani
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- Rammstein69
- Mersumies
citi kirjoitti:näistä kun en vielä hirmusesti tiedä niin pysyykö ahdot samoissa vaikka lisäisin syöttöä?
entä minkälainen turbo tonne olis passeli? TO4?
laita hyvä mies ihan ekaks cooleria keulaan, männät maksaa reilut 500e kappale et ei ole ihan ilmaista lystiä niitä sulatella..
ahtimen valinta riippuu täysin tehotavoitteista..?
itsellä on tällä hetkellä 124 300turboDeen vakioturbo, mynän pumppu 7mm tapeilla ja reilun kokoinen cooleri, putkisto hiukan avarampi.
kyllä vetää ihan kivasti tollasenakin, ahtoja jotain hiukan vaille 1,5bar..
Chrysler 160 -74
- Rammstein69
- Mersumies
Yleensä ahtopaineen säätää oikeaksi hukkaportti. On muutama tilanne jossa syötönlisäys nostaa ahtopainetta.citi kirjoitti:näistä kun en vielä hirmusesti tiedä niin pysyykö ahdot samoissa vaikka lisäisin syöttöä?
- Alkutilanteessa kierroksilla syöttömäärä on alunperin niin pieni, ettei ahtopaine nouse sille tasolle, jossa hukkaportti sen haluaisi olla.
- Kierroksilla ja suurella syötöllä ahdin (pakopesä) käy niin pieneksi, ettei hukkaporttikaan enää pysty rajoittamaan ahtimen liiallista pyörimistä, ja paine nousee yli asetetun.
Yleensä siis syötönlisäys ei nosta ahtopainetta juurikaan, jos lähtötilanne on järkevä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:
Öljysuihkimisetko noissa maksaa? Mulla makso OM616 täysrlemontin yhteydessä männät 90 € kipale, muistaakseni.Rammstein69 kirjoitti:laita hyvä mies ihan ekaks cooleria keulaan, männät maksaa reilut 500e kappale et ei ole ihan ilmaista lystiä niitä sulatella..
Mulle tulee turbo tuohon moottoriin talven aikana, STT-satsi löytyi.
Joku antoi neuvon jossain, että hukkiksen säätely siten, että ahtopainemittari nousee kierroksilla max. 0,8-0,9 baariin. Onko tää oikein? Milläs kiekoilla?
Ja sitten: käytättekö ahtopaineensäätimiä
http://www.futurez.fi/webshop/product_catalog.php?c=75
Mihis niitä tarttee?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Turbon männät on muutenki erilaiset ku vaparin. Säädä painetta sen verran ettei peilistä näy savua ku kiihytät kaasu pohjassa, enempi painetta alkaa olla turhaa. Epäilisin että 0,5bar riittää.Petteri Kivimäki kirjoitti:Öljysuihkimisetko noissa maksaa? Mulla makso OM616 täysrlemontin yhteydessä männät 90 € kipale, muistaakseni.Rammstein69 kirjoitti:laita hyvä mies ihan ekaks cooleria keulaan, männät maksaa reilut 500e kappale et ei ole ihan ilmaista lystiä niitä sulatella..
Mulle tulee turbo tuohon moottoriin talven aikana, STT-satsi löytyi.
Joku antoi neuvon jossain, että hukkiksen säätely siten, että ahtopainemittari nousee kierroksilla max. 0,8-0,9 baariin. Onko tää oikein? Milläs kiekoilla?
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- Rammstein69
- Mersumies
Petteri Kivimäki kirjoitti:Öljysuihkimisetko noissa maksaa? Mulla makso OM616 täysrlemontin yhteydessä männät 90 € kipale, muistaakseni.Rammstein69 kirjoitti:laita hyvä mies ihan ekaks cooleria keulaan, männät maksaa reilut 500e kappale et ei ole ihan ilmaista lystiä niitä sulatella..
veholta kysyin turbon mäntää omaan projektiini, kun ei muualtakaan saanu. en muista paljonko oli tarkka hinta, mutta hiukan päälle 500e+ ehkä vielä rahdit saksasta..
harrastukset maksaa

Chrysler 160 -74