W201 puhallin kuoli?
W201 puhallin kuoli?
Eilen aamulla kun olin duuniin lähdössä täräytin auton tulille ja menin laseja raapimaan, kun palasin autoon ihmettelin että mitäs helvata kun ei puhalla ilmaa ollenkaan. Siirsin sisätilanpuhaltimen nupin max-asentoon(oli II-asennossa) ja alkoi toimimaan, toimi vielä duunista palatessakin. Tänään sitten läksin aamukuudelta treeneihin ja puhallin ei sano enää mitään vaikka missä asennossa veivaisi?Sulakkeet on ehjät.
Mikäli hiilet on loppu tuntuu kummalta että loppuvat kuin seinään, mutta aion ne kuitenkin tarkastaa, ja siihen tarvitsen apua. Missä siis sijaitsee sisätilanpuhaltimen moottori -89 w201 dieselissä, ja tuleeko mieleen mikä muu voisi aiheuttaa puhaltimen toimimattomuuden?
Mikäli hiilet on loppu tuntuu kummalta että loppuvat kuin seinään, mutta aion ne kuitenkin tarkastaa, ja siihen tarvitsen apua. Missä siis sijaitsee sisätilanpuhaltimen moottori -89 w201 dieselissä, ja tuleeko mieleen mikä muu voisi aiheuttaa puhaltimen toimimattomuuden?
W201 -87 190D
Itselläni on sellainen ongelma, että jäähdytysnesteet valuvat auton sisälle, jolloin autosta tulee käytännössä kaasukammio. Oletan, että puhaltimen kenno on halki. Tarvitsisi vaan tietää, että mistä moinen laite mahtaa löytyä. Olen purkanut jo tarpeelliset pahvit tieltä, mutta en kykene paikallistamaan kennoa. Auto on W123 300D.
Matkustajan jalkatilasta purettu "potkupahvi" ja keskikonsolin kyljestä pahvi, jotta näkee sinne sisälle.mikko1981 kirjoitti:mitähän tarkoittaa kaikki tarpeelliset pahvit?
// Yritän ottaa tänään kuvan kyseisestä vehkeestä, jos joku osaisi sen perusteella sanoa, missä kenno sijaitsee.
Viimeksi muokannut iwax, Ke 28.11.2007 08:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124:ni kävi just saman lailla, puhallin sippasi (laakeri hirtti kiinni). Eikun huoltoon, ja kerrottiin ihan samat sanat: "Puhallin sijaitsee ulkopuolella tuulilasin alareunassa niiden muovien alla. Aika helppo homma vaihtaa uusi. Tosta se lähtee helposti, sisään tuulilasinpyyhkijän alta..."
Ja kilin veet. Mokkulaa ei saanutkaan kyseisessä mallissa pois sitä kautta. Pakko oli ottaa koko kojelauta ja konsolit pois, ihan kaikki! Kävin itse kattomassa ja totta se oli. Uusi puhallinmoottori maksoi kymppejä, mutta koko homma reippaat puolitoista tonnia...
Opinpahan, että samasta korimallista on eri toteutusversioita.
Ja kilin veet. Mokkulaa ei saanutkaan kyseisessä mallissa pois sitä kautta. Pakko oli ottaa koko kojelauta ja konsolit pois, ihan kaikki! Kävin itse kattomassa ja totta se oli. Uusi puhallinmoottori maksoi kymppejä, mutta koko homma reippaat puolitoista tonnia...

Opinpahan, että samasta korimallista on eri toteutusversioita.
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD
Pari viikkoa sitten vaihdoin puhallinmoottorin 124 koppaseen. Digikuvasin samalla homman. Näin talvella ei kannata muoviosia purkaa ulkona kylmässä tai sitten oltava varovainen ettei säry.oheimala kirjoitti:W124:ni kävi just saman lailla, puhallin sippasi (laakeri hirtti kiinni). Eikun huoltoon, ja kerrottiin ihan samat sanat: "Puhallin sijaitsee ulkopuolella tuulilasin alareunassa niiden muovien alla. Aika helppo homma vaihtaa uusi. Tosta se lähtee helposti, sisään tuulilasinpyyhkijän alta..."
Ja kilin veet. Mokkulaa ei saanutkaan kyseisessä mallissa pois sitä kautta. Pakko oli ottaa koko kojelauta ja konsolit pois, ihan kaikki! Kävin itse kattomassa ja totta se oli. Uusi puhallinmoottori maksoi kymppejä, mutta koko homma reippaat puolitoista tonnia...
Opinpahan, että samasta korimallista on eri toteutusversioita.
Aikaa moottorin vaihtoon kuluu ihan mukavasti. Jos halvimmalla haluaa selvitä niin entiset puhallinsiivet on otettava entisestä moottrista irti ja istuttaa sitten uuteen mootoriin ja vielä oikeaan syvyyteen akselille. Rapiat 50 euroo maksaa pelkkä moottori. Työtunteja saa kulumaan riehumatta jotain 4 tuntia. Samalla rasvailee tuulilasin pyyhkijän nivelet.
Kojelautaa ei 124 koppasesta tartte puhallinmoottorin takia purkaa. Jos kennon vaihtaa, niin silloin vasta kojelauta poijes.
Tuossa minun W124:ssa kun on se kylymäkone, niin siinä voi olla erilainen se puhallinkoppa sisäilman takaisinkierrätyksen vuoksi. Mikäli siitä ei olisi puukolla halkaistu koppaa, ei olisi varmaan ollut muuta tietä mennä vaihtaan moottoria, kuin purkaa koko kojelauta. Leikattu kansi oli sitten siististi sikaflexillä liimattu kiinni.
Se kenno on siellä lämmityslaitteen kopan eli niiden mustien muovien sisällä. Muistaakseni kun letkut menevät sille kuskinpuolen sivusta sisään, onko autosi taksimallia eli yksi lämmönsäätö vai matkamallia eli kaksi säätöä?iwax kirjoitti:Itselläni on sellainen ongelma, että jäähdytysnesteet valuvat auton sisälle, jolloin autosta tulee käytännössä kaasukammio. Oletan, että puhaltimen kenno on halki. Tarvitsisi vaan tietää, että mistä moinen laite mahtaa löytyä. Olen purkanut jo tarpeelliset pahvit tieltä, mutta en kykene paikallistamaan kennoa. Auto on W123 300D.
Taakseppäin se on mennyt. 123 mallin puhallin on samassa paikassaKaiM kirjoitti:onneksi ei ole jäädytyskonetta ollu 201:ssä, eikä oo 124:ssa tai kummassakaan 202:ssa![]()
noissa karvalakki 201 ja 124 homma on helppo, karvalakki 202 puhallin on vänkärin jalkotilan yläpuolella. Huomattavasti helpommassa paikassa kun edeltäjissäkehitys on mennyt eteenpäin

Kaksi rullaa siinä on. Mistäs kohti niitä mustia muoveja kannattaisi alkaa purkamaan, kun en eilen pimeässä kunnolla nähnyt?kuitsi kirjoitti:Se kenno on siellä lämmityslaitteen kopan eli niiden mustien muovien sisällä. Muistaakseni kun letkut menevät sille kuskinpuolen sivusta sisään, onko autosi taksimallia eli yksi lämmönsäätö vai matkamallia eli kaksi säätöä?iwax kirjoitti:Itselläni on sellainen ongelma, että jäähdytysnesteet valuvat auton sisälle, jolloin autosta tulee käytännössä kaasukammio. Oletan, että puhaltimen kenno on halki. Tarvitsisi vaan tietää, että mistä moinen laite mahtaa löytyä. Olen purkanut jo tarpeelliset pahvit tieltä, mutta en kykene paikallistamaan kennoa. Auto on W123 300D.
No saatana, kun ei kehtais pakkasessa ruveta säätämään. Kiitos silti neuvosta.sooppa kirjoitti:Muistaakseni koko se lämmityslaitemohkula pitää avata jotta saa kennon vaihdettua sen sisälle ja tuon mohkulan avaamiseksi pitää saada se pois autosta ja ainakin keskikonsoli pitää poistaa, ehkä myös kojelauta.
Viikonlopun homma.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No ei ainakaan tuossa mun laitteessa puhaltimen moottori ole pahassa paikassa.
Ilmastointi manuaalinen ja kiertoilmat.
Konehuoneen puolelta muovit ja muut eestä pois ja moottori vaihtoon ja ei varmasti puolentoista tonnin eestä tule laskua.
Näin se toimii 124:ssa.
Mikäli tuntiliksa on tosi korkee.
Ei siinä tarvii tosiaankaan kojetaulua purkaa.
Eri juttu jos meinaa kennot irrottaa ja sitä kautta vaihtaa
Voisin väittää et moottori lähtee irti puolen tunnin jälkeen jos muistaa tupakin polttaa välillä.
Ilmastointi manuaalinen ja kiertoilmat.
Konehuoneen puolelta muovit ja muut eestä pois ja moottori vaihtoon ja ei varmasti puolentoista tonnin eestä tule laskua.
Näin se toimii 124:ssa.
Mikäli tuntiliksa on tosi korkee.
Ei siinä tarvii tosiaankaan kojetaulua purkaa.
Eri juttu jos meinaa kennot irrottaa ja sitä kautta vaihtaa

Voisin väittää et moottori lähtee irti puolen tunnin jälkeen jos muistaa tupakin polttaa välillä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ja edelleen kiitos "felmitille" kuvista.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=16067&
Tuolta jos ei homma selviä (124:een) niin mistä sitten

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=16067&
Tuolta jos ei homma selviä (124:een) niin mistä sitten


C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Olipa muuten mainiot ohjeet! - mutta todella erinäköinen murkula löytyi omasta W124:stäManu300cea24 kirjoitti:...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=16067&
Tuolta jos ei homma selviä (124:een) niin mistä sitten![]()

Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD
Re: W201 puhallin kuoli?
Ei kehdannut tehdä uutta topicia....
Eli potilas on W124.
Ja kysymys on: Mitähän ihmettä tänään tapahtu ku ajelin menemään, yhtäkkiä puhallin vaan sammu sillai PHIIIIIIUUUUUFFFFF... ja hiljasta oli, laitto puhaltimen sitten kuinka kovalle puhallukselle tahansa.
Ja sisäilmankierto-napin valo alko välkkymään, ja välkkyi vaikka sitä nappia siinä yritin painella, mutta ei apua. Mitä tuo tarkoittaa ?
Eli potilas on W124.
Ja kysymys on: Mitähän ihmettä tänään tapahtu ku ajelin menemään, yhtäkkiä puhallin vaan sammu sillai PHIIIIIIUUUUUFFFFF... ja hiljasta oli, laitto puhaltimen sitten kuinka kovalle puhallukselle tahansa.
Ja sisäilmankierto-napin valo alko välkkymään, ja välkkyi vaikka sitä nappia siinä yritin painella, mutta ei apua. Mitä tuo tarkoittaa ?

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86