Kyllä sä tarviit siihen ne turbon männät ja nekin mielellään käsiteltynä. oikeastaan erittäin hyvä jollei tarvitse aivan yksin keksiä kaikkea, kun ei kuitenkaan osaa

Onneksi olkoon, vähän kateeksi käyH.J.I kirjoitti:Nyt on vitoilut vitoiltu ja vaihdoin sprintteri 312d pikkubussiin! Ensimmäinen projekti siinä on sitten muuttaa se "retkeilyautoksi". Muutostyöt rupeaa olemaan loppusuoralla ja perjantaina katsastukseen...
Laitoin oman turbon vaihdon laippakiinnityksellä vitoon.vito500tkm kirjoitti: Toisena vaihtoehtona kävi mielessä että jos pakosarjaan tekisi muutos laipan ja ahtimeksi esim MP 802314. Tällä varmaan pääsee vähän pitemmällekkin. Mutta miten lie laippavirityksen toimivuus. Olikos foorumilla kukaan sellaista väsännyt?
Omatekoisen pakosarjan kötöstäminen kävi mielessä, mutta taidan jättää tekemättä. Se vaatii aikaa niin paljon jotta tulee hyvä. Mutta jos huipputehoja hakee niin silloin se on pakko tehdä. No nyt ei niitä kuitenkaan haeta.
Jep, Veholta 3085eSaksasta noita ahtimia saa uutena reiluun viiteensataan
Ei haittaa. Viton kylki kun on nyt jo ruosteessa. Kokeilen kylkiputkella. Näin tulee kokeiltua että paljonko lyhyt suoraputki vaikuttaa kulkupuoleen ja pakopaineisiin. Yksi huono puoli siinä kylkiputkessa kyllä on. Naapurin auto saattaa vaihtaa väriälaineracing kirjoitti:kylkiputkella rupee vaan ruostuttaan sitä kylkee ikävästikaikissa jumppereissa ym missä vakkarina semmonen ni ruostuu pelti pois putken takaa isolta alueelta. vitoonhan on helppo vetästä 3" putki taaksekki asti...
Oliko vakio suuttimet cdi:ssä? Rivipumppu koneen pakosarja? Koneen hengitystä muuten parannettu? Vai oliko vain viriohjelma + ahdin sovitettuna cdi:n pakosarjaan?
Miksi cdi vitoon on laitettu normi om606 turbo? Miksei isompi vnt?Joo noin ne oli kun tuikku sanoi. Ahtimen laippaa piti muokata että kävi cdi:n vakiosarjaan.
Ei ole kuvaa. Fin-Turbo teki siihen vaan uudet reiät jotta se saatiin cdi:n sarjaan kiinni. Ja tämä sarja on sellainen jossa ahdin tulee kauas lohkosta pitkittäin auton pituusakselin suuntaisesti.veskola kirjoitti:Onkos sulla kuvaa siitä pakopesästä, mahdollisimman yksityiskohtaista, jos sellaisen saisi tänne ?
Vakioahdin on hukkaportti GT20 ja haluttiin mahdollisimman helpolla riittävä ahdin AMG suuttimille. Ehkä jos syöttöä saadaan merkittävästi lisää niin iso vnt on harkinnan arvoinen. Tosin silloin pakosarjakin tulisi uusia, vakio ei ole mitenkään tehokkaan näköinen.vito500tkm kirjoitti: Miksi cdi vitoon on laitettu normi om606 turbo? Miksei isompi vnt?
Ilmeisesti näintämä sarja on sellainen jossa ahdin tulee kauas lohkosta pitkittäin auton pituusakselin suuntaisesti.
Jaa, olen sitten käsittänyt väärin että cdi:ssä olisi vnt ahdin.Vakioahdin on hukkaportti GT20
Pakosarja on juuri tuo kuvattu eikä tosiaan kaikissa cdi:ssä ole vnt-ahdinta, ei pakuissa eikä hlöautoissa.vito500tkm kirjoitti:Ilmeisesti näin
Jaa, olen sitten käsittänyt väärin että cdi:ssä olisi vnt ahdin.Vakioahdin on hukkaportti GT20
Sitähän olen koittanut tolkuttaa. Tarvitseeko sen isomman ahtimen sitten sijaita siinä alkuperäisessä paikassa ? Tuot ihan vain reilusti sen sieltä alas ja eristät putken hyvin.vito500tkm kirjoitti:Kyllä tuolla pakosarjaosastolla vaan aika tiukkaa tekee jotta isompi ahdin mahtuu vakiosarjaan. Laipasta rintapeltiin 15cm. Eli ehkä sen laippavirityksen saa unohtaa.
Kyllä mä luulen, että pelkkä painetieto riittää, kun se paine ja lämpö menee fysiikan lakien mukaan vähän käsikädessä. Se pelkkä painetieto saanee sinut jo tuskailemaanvito500tkm kirjoitti: Turbon vaihdon yhteydessä tarkoitus laittaa pakopainemittari ja ehkäpä lämpömittarikin pakolämpöjä mittaamaan. Bebekin lämpömittarit on ilmeisesti myyty loppuun?
Asentamalla se anturi siten, ettei se mittaa todellista kuumaa vaan jotain muuta.vito500tkm kirjoitti:Miten pakolämpötilaa mitataan väärin?